נושא המאמר: שיעור חשוב לבעלי אתרים
מאת: רמי בן עמי שמור מאמר למועדפים
אז היום נכיר אלמנט נוסף, המהווה כלי מדד יעיל וחשוב ביותר לקביעת איכות האתר והקידום במנועי החיפוש. מדובר באלמנט פשוט וברור להבנה אשר מסייע כ כלי ביקורת לאיכות האתר שלנו. למעשה, מדובר בכלי עוצמתי לשיפור האתר. אם בעלי אתרים היו מודעים לכוחו של הכלי החזק, רוב הסיכויים שהתחרות להצלחת אתר וקידומו הייתה הרבה יותר קשה.
מדד שיעור הנטישה
שיעור הנטישה הינו מדד אשר בעזרתו אנו יכולים לקבל אינדיקצייה טובה יותר על רמת ואיכות האתר. מדד זה עוזר לנו לבדוק לדוגמא האם התוכן רלוונטי, האם מבנה האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישה ולביצוע פעולה, האם האתר מעניין את הגולש, האם התוכן מספק פתרון לבעיה שבגללה הגולש הגיע ועוד...
המטרה:להקטין את שיעור נטישה
שיעור נטישה הינו אחד מהמדדים המוצגים בגוגל אנאליטיקס. הוא מציג לנו את אחוז הגולשים שנכנסו לאתר אך לא המשיכו לגלוש בו. כלומר, נטשו את האתר מייד. לדוגמא, אם נכנסו לאתר שלנו 100 גולשים לדף הראשי אך רק 30 מתוכם המשיכו לגלוש לדפים הפנימיים אזי שיש לנו אחוז נטישה של 70 אחוז. מדד שכזה אינו נחשב למדד טוב.אחוז נטישה שנחשב טוב הוא אחוז נטישה אשר הינו מתחת ל- 40 אחוז.
מה אנו למדים משיעור זה ?
בפוסטים הקודמים למדנו שהמטרה אותה נרצה להשיג בראש ובראשונה היא להציע פתרון לבעיה של הגולש ולגרום לו לבצע פעולה באתר. יכול להיות שהשקענו בעיצוב, בכתיבת התוכן, באלמנטים ויזואליים ובמדיה ובכל זאת, זה לא מה שמעניין את הגולשים שמגיעים. במצב בו הגולש לא השיג את רצונו בעת ביקורו באתר שלנו הוא ינטוש וכך אחוז הנטישה למעשה יגדל. למעשה, מדד שיעור הנטישה מסייע לנו להבין שיש בעיה באתר וזה יגרום לנו להגיע למסקנות הרצויות וכך לשפר את איכות ורמת האתר.
הסיבות לשיעור נטישה גבוה
שתי סיבות מרכזיות בגללן נוטשים גולשים את האתר: האחת, האתר אינו מעביר את המסר בצורה נכונה ובהירה. השנייה,הגולשים המגיעים לאתר אינם רלוונטים לאתר שלנו. ניקח לדוגמא אתר העוסק בשירותי עריכת דין אך מרבית מהגולשים המגיעים לאתר זה הינם אנשים המחפשים תמונות של פרחים. ברור כי גולשים כאלו ינטשו את האתר בתוך שניות ספורות. בעיה כזו נובעת בדרך כלל בעבודת קידום לא מותאמת. במקרים שכאלו, בזכות מדד שיעור הנטישה, יהיה לנו קל להבין את הבעיה והפתרון יהיה ברור ופשוט.
אחוז ההמרה
בניגוד לשיעור הנטישה המציג לנו את אחוז הגולשים אשר נטשו את האתר, אחוז זה מציג לנו את אחוז הגולשים שהגיעו לאתר והמשיכו את המסלול, כלומר המשיכו לגלוש לתוך דפים פנימיים ואף ביצעו פעולה. אנו נשאף שאחוז ההמרה יהיה גבוה. מדד שיעור הנטישה עוזר לנו להבין את התנהגות הגולש ולפעול לשיפור נתון זה. אם נשפר את אחוז הנטישה וההמרה, כלומר נגדיל את אחוז ההמרה ונצמצם את אחוז הנטישה, הרי שהשגנו את המטרה. ובכן, אם התוכן אינו מעביר את המסר בצורה ברורה, מהירה ופשוטה, נצטרך לשפר עניין זה ולראות אם שיעור הנטישה משתפר. במידה והבעיה היא בגולשים לא רלוונטיים שמגיעים לאתר, נצטרך להתאים את האופטימיזצייה של האתר לביטויי מפתח רלוונטיים יותר לתחום בו עוסק האתר.
אם לסכם בכמה מילים:
שיעור הנטישה הינו מדד חשוב ובעל עוצמה המשמש ככלי לביקורת ושיפור האתר ואחוזי ההמרה. בעזרת כלי זה ניתן להפיק תועלת רבה ביותר מהאתר. מנסיון, ישנם מקרים בהם שיפור שיעור הנטישה הוא זה שעושה את ההבדל בין אתר שאינו מניב תוצאות לבין אתר מצליח בצורה בלתי רגילה. בנוסף, שיעור הנטישה הינו אחד המדדים להם גוגל מתייחס בדרוג האתר.
www.bombasite.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רמי בן עמי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.