|
|
נושא המאמר: בניית אתרים - הקשר בין העיצוב למסר מאת: אביטל יוגב שמור מאמר למועדפים מאת שגית סיגל ואביטל יוגב.
* שגית סיגל (www.sagit.co.il) היא מעצבת הבית של גלומניה - בניית אתרים.
כאשר חברה מפקידה בידינו את בניית האתר שלה, אחד התהליכים הראשונים שאנחנו מבצעים הוא הגדרת המסר אותו צריך האתר להעביר. הגדרת המסר הוא אחד התהליכים החשובים ביותר, שכן אתר חברה הוא כלי שיווקי. תמו הימים בהם אתר היה צריך להיות "תדמיתי" בלבד. המונח "אתר תדמית" שייך לימים בהם לא ממש ידעו כיצד לעשות באתר שימוש שיווקי מושכל.
דוגמאות לבעיות של חברות, אותן ניתן לפתור בעזרת מסר שיווקי נכון המושתל באתר:
חברה לראיית חשבון, הקרוייה על שם המייסד. החברה מעסיקה 30 עובדים, אך נחשבת למשרד קטן, בגלל השם.
רשת מועדונים, שהתמקדה שנים רבות בזמר המזרחי, הרחיבה מאד את הרפרטואר שלה, אך עדיין נתפסת כמקום בילוי לפלח שוק מצומצם.
חברה לשירותי יעוץ פיננסי, נותנת סוג שירות שונה מאד ממתחרותיה, ולא בטוחה כיצד עליה לבדל את עצמה. הערה: הדוגמאות הן אמיתיות. הפרטים שונו והוסוו כמובן.
בישיבות עבודה משותפות עם הלקוח, אנו מגבשים את המסר העיקרי (לעיתים מדובר במספר מסרים) אותו צריך האתר להעביר.
איך מגייסים את עיצוב האתר לתמיכה במסר? מחקרים מצאו שמשתמשים שופטים אתרים בהינף מבט. נכנסתם לאתר בפעם הראשונה - מייד אתם מחליטים אם הוא יפה או לא, אם הוא מקצועי או לא. אחר כך תסרקו אותו מהר בעיניים, מלמעלה למטה, תעברו מהר על הלינקים העיקריים ונקודות הצבע העיקריות, ורק אז תיפנו לקרוא את התוכן. תהליך הזה לוקח שתיים עד שבע שניות לכל היותר. מבחינה עסקית - יש לכם חלון הזדמנויות קטנטן "לתפוס" את הלקוח הפוטנציאלי שנכנס בזה הרגע לאתר שלכם. זה אפילו לא חלון. זה חריץ. חשוב לזכור שמטרת העיצוב היא לחזק את המסר ולהניע את הגולשים לבצע באתר את מה שמצפים מהם (ליצור קשר, לרכוש מוצר, להזמין הדגמה, להוריד תכנה לניסיון וכד').
אמצעים גרפיים "תומכי מסר":
1. לוגו החברה הלוגו וצבעיו יכתיבו חלק גדול ממראה האתר. ההתאמה בין הלוגו והאתר שלכם אמורים לתת תחושת מקצועיות. יחד עם זאת, בחברות שאינן משקיעות סכומים ניכרים בפרסום במדיות רחבות, ובהחדרת הלוגו שלהן לתודעה, יש חשיבות פחותה לצבעוניות אחידה בין ניירת החברה לאתר שלה. כלומר - אם צבעי האתר יהיו שונים (מסיבות שונות) מצבע כרטיס הביקור שלכם, רוב הסיכויים שלקוחותיכם כלל לא ישימו לב לכך.
2. הצבע הוא גם המסר לצבע יש השפעה אדירה בהעברת תחושות ואווירה. אדום הוא צבע חושני, חזק ומלא אנרגיה. ירוק וגווני התכלת מתקשרים לטבע, בריאות, חופש. כחולים, אפורים וחומים הם יציבות, סולידיות ועוצמה. אם העסק שלכם הוא בתחום הפיננסי - תרצו לשדר יציבות ובטחון. גם אם הצבע האהוב עליכם הוא סגול או כתום - עליכם להפריד בין טעמכם האישי למסר שאמור להעביר האתר לגבי העסק שלכם. אז באתר פיננסי - עדיף להשתמש בגווני הכחול והאפור (ראו למשל את האתרים של רוב הבנקים). העסק שלכם הוא בתחום רפואה אלטרנטיבית? ירוק ולבן הם צבעים המתקשרים אצל כולם לבריאות וטבע. צבע ושימושיו זו תורה בפני עצמה, ובשלב הזה מעצבי אתרים מיומנים יכוונו למשפחות הצבעים הנכונות לעסק (ולמסר) שלכם. בכל מקרה חשוב לדעת שמאחורי בחירת הצבעים ישנה שיטה ומטרה.
3. תמונות חיזוק תמונות באתר הן דבר מבורך בהחלט. הן יכולות לסייע בחיזוק המסר ומושכות את העין. למשל - תמונה של אשת עסקים נעימה ומקצועית, יכולה לחזק את הרושם שגם במשרד שלכם זו הגישה של הצוות. אבל כדאי לשים לב - על תמונות יש זכויות יוצרים, והפרה של זכויות כאלו יכולה להיגמר בתביעות משפטיות ובהוצאות אדירות. אם אתם מעבירים תמונות למעצב האתר, הקפידו לוודא שהתמונות הן "חוקיות". כשאנו בוחרים תמונה לאתר- אנו חושבים על קהל המטרה שלכם. תמיד נעדיף לבחור בתמונה שקל להזדהות איתה. אם נחזור לתמונת אשת העסקים שלנו - במידה ואתם עובדים עם קהל לקוחות ישראלי, זה ייראה קצת מוזר אם בתמונה תיראה אשת עסקים מפינלנד, עם אף סולד ועור חיוור. מה לאישה כזו ולישראליות? התמונה צריכה להיות אמינה ומייצגת ולא רק יפה.
4. אנימציה - כן או לא אנימציה היא חרב פיפיות ויכולה להיות בין הגורמים שיגרמו לנטישת לקוחות את האתר שלכם. למשל - נכנסתם לאתר בפעם הראשונה. עולה פתיח אנימציה מדהים עם הרבה רעש ומוסיקה וכוכבים מעופפים על גבי המסך. "איזה יופי" אתם אומרים, מחכים שהאנימציה תיגמר, ופונים לקרוא את התוכן. אחרי שעתיים אתם רוצים שוב לעיין באתר. אתם נכנסים ורואים שוב את אותה אנימציה. רק שעכשיו אתם כבר מכירים את הסרטון הזה. כאן אתם גם מאבדים את הסבלנות. אתם רוצים תוכן ולא מעניין אתכם לעבור את כל ה"רעש" הזה בדרך אליו. סביר להניח שתחפשו אופציות מהירות יותר, ותוותרו על האתר הספציפי עם הפתיח המדהים שלו... גם בתוך האתר עצמו - ריבוי אנימציות, באנרים והבהובים מפריעים לגולש לקרוא בנחת את החומר. אנו מקפידים להשתמש באנימציה רק בחלק קטן בעמוד הבית, באופן שהיא מלווה את התוכן ולא משתלטת עליו. התוכן הוא המלך, והעיצוב מוביל את המשתמש בתוך התוכן. אל תעצבנו את המשתמש. השתמשו באנימציה בחוכמה, כדי לתמוך במסר, ועדיף בחלקים מצומצמים של הדף.
5. מה אחרים עושים אחד הדברים שאנו מבקשים מלקוחותינו, זו רשימה של אתרי מתחרים. ניתן ללמוד הרבה מאד מגלישה לאתרי המתחרים. אנו בודקים מהן נקודות החוזק והחולשה אצלם, ממה כדאי להמנע והכי חשוב - מה אנחנו הולכים לעשות יותר טוב מכולם באתר שלכם.
לסיום: האתר שלכם הוא חלון הראווה של החברה לעולם. העברה נכונה של המסר דרכו תהפוך את מלאכת השיווק העצמי שלכם לקלה ונוחה הרבה יותר. הישארו ממוקדים במסר ותגלו שהקמת אתר יכולה להיות תהליך מהנה ומרחיב אופקים.
אודות הכותב: אביטל יוגב, עומדת בראש חברת גלומניה, המתמחה בבניית אתרים עם מערכות ניהול תוכן, קידום אתרים במנועי חיפוש ויעוץ שיווקי לאינטרנט. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות. שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
[email protected]
www.avitalyogev.comקישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אביטל יוגב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.
|
|
|
להשכיר רכב
הזמנת מלון בחו"ל
הזמנת מלון בישראל
אתר איי יוון
מדריך איטליה
מלונות בניו יורק
מדריך לאס וגאס
המלצות על נופש
המלצות על פריז
נדל"ן ביוון
|