נושא המאמר: מיתוג - במה בעצם מדובר?
מאת: אריאל שמור מאמר למועדפים
Branding הינו השם הזר לתורת המיתוג.
הרעיון של המיתוג היא לרקום הכרזה או תפיסה של מוצר ספציפי ברעיונותיהם של קונים
פוטנציאלים של אותו פרודקט. מהלך המיתוג מאפשר לפלג מוצר יחיד משאר המוצרים השונים.
Branding מטפח חזות ייחודית למוצר במובדל מיתר המוצרים המוצעים בשוק. תחום המיתוג
תובע מהמוצר הממותג להיות מאיכות גבוהה ונדרש בדעת הקהל הלאומית. מוצר המוכר
כמשובח, אך לאמיתו של דבר אינו כזה לא יצלח בתהליך המיתוג.
תהליך
Branding במספר שלבים:
המדרג הראשון בתהליך Branding הוא למעשה עבודת
לימוד וסקר שוק שמטרתה להשיג דעת וכלים בכדי להתאקלם בשוק. החקר יכלול את נקודות
הליקוי והעצמה של המוצר, קהל היעד, בחינה של מוצרים זהים, בחינה של נקודות המכירה
למוצר, בדיקת המוצר ועוד מכלול גורמים שיקלו על ביצוע תהליך href="http://www.titan.co.il/" target=_blank>מיתוג מעולה. הצעד השני לתהליך
המיתוג הוא בניית שלבי עבודה בשביל להגיע להישגים שהצבתם לעצמכם בתחילת התהליך.
השלב השלישי בתהליך ה – Branding הוא סידור ובניית הרעיון המרכזי של המוצר,
כלומר עיצוב הסמל מסחרי, הסמלים וביטוי המסרים של המוצר אותו אנו מעוניינים לשווק.
השלב הרביעי והאחרון בתהליך המיתוג של המוצר הוא ממכר המוצר במקומות הסחר כדי לברר
איך קהל היעד מגיב למוצר וקולט אותו כפי שביקשתם. נוהל href="http://www.xwise.co.il/%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%92"
target=_blank>מיתוג של חברה או מוצר מוכר בתור נוהל מהותי במידה מרובה
בהצטיינות של מוצר בשוק הצרכני המחמיר מאוד.
מיתוג שואף לקחת את סך הכללים
אותם ייעדו יצרני המוצר עצמו ולשווק על פי החוקים ההם. אז אם, כמות, אנו קונים
חולצות מותגים, אנו קונים לא רק מלבוש, אלא גם תחושת גמול של אלופים, ספורטיביות
מירבית ועמדה בחוג האופנה הגלובלית. את כל החוקים הללו ניתן לשווק באמצעות הפרסום
שאותו רוצים היצרנים והמשווקים להציג בפני רוכשים פוטנציאליים.
מותג במאה ה-21:
בשנים האחרונות החלו חברות רבות
להבחין במעלה הכלכלית הנמצאת בתהליך המיתוג והתפשטותה הזריזה אל ענפי תעשייה ומסחר
אחרים הייתה מהירה במיוחד. בזמן האחרון נכנסו אל שוק התעשייה והעסקים, והמגזר
הפוליטי ביטויים שיווקיים כמו מיתוג. חשיבות תהליך זה של מיתוג קיימת בהבדלה החברות
היצרניות השונות זו מזו. חוץ מזה קיים גם עניין חשיבות החברה היצרנית בקרב קהל
הצרכנים. כאשר לא מצוי תהליך של מיתוג יש קושי ללקוח לעשות הפרדה בין מוצר למשנהו
ובין החברות היצרניות השונות.
www.titan.co.il/
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריאל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.