נושא המאמר: סליחה כבסיס לאושר ואריכות ימים.
מאת: אילה פינקוויס שמור מאמר למועדפים
סליחה כבסיס לאושר ואריכות ימים.
יום הכיפורים הוא הזדמנות להרהר בסליחה ובמשמעות שלה עבורנו. ונשאלת השאלה: מדוע אנו צריכים לסלוח איש לרעהו , ומה נותנת לנו הסליחה ?
ודאי קרה לא אחת שמצאתם עצמכם אומרים "סליחה"... שביקשתם את סליחתם של בני הזוג שלכם, של ילדיכם, החבר, הכפיף או הקולגה?
חלקנו לא ממהרים לעשות זאת... אז, מדוע קשה לנו לבקש סליחה?
אולי, משום שבקשת סליחה פעמים רבות נתפסת כהודאה בחולשה?
אולי, הגאווה, הויתור על המקום הצודק, האגו והחשיבות העצמית מעכבים אותנו ואולי משום שיש פעמים שעל מנת לבקש סליחה עלינו לסלוח לעצמינו.
נראה לי שיקל עלינו לבקש סליחה אם נדע עד כמה הסליחה חשובה ותורמת קודם כל לנו עצמנו לא פחות מאשר לזולת.
במחקרים בהם נבדק מצב בריאותם של אנשים ביחס לנטייתם לסלוח נמצא שאנשים שצועקים ומפגינים כעס כלפי חוץ בוערים גם מבפנים .לעומת זאת, מסתבר שכאשר אנשים נמנעים מלבטא את כעסם באופן כלשהו שיבהיר את רגשותיהם, לחץ הדם שלהם יורד. עוד, התגלה כי לסלחנים מערכת חיסונית חזקה יותר ונטייה פחותה לדיכאון. התברר כי תחושות של כעס ונקמה פוגעות בצורה משמעותית בשביעות הרצון מהחיים כיוון שיש "שם" משהו בלתי פתור. לעומת זאת, סליחה ומחילה משפרים את שביעות הרצון מהחיים.
בתהליך הסליחה עצמו יש "שחרור" --היכולת להודות בטעות ולבקש סליחה הופכת אותנו לבשלים, מועצמים וחזקים יותר. הסליחה העמוקה, הכנה, מאפשרת להרגיע את הכעס הפנימי, להיפטר מהרגשות השליליים ולשחרר את עצמנו ממרירות, ומאשמה - אנחנו מאפשרים לעצמנו להשתחרר מנטל מועקות.
בארגונים המבצעים "הפקת לקחים" כחלק מתהליך השיפור המתמיד שלהם נדרשת סביבה סלחנית המאפשרת עשית טעויות , לקיחת אחראיות והודאה בטעויות אלו.
ארגון שהתרבות שלו מעודדת הענשה ,סגירת חשבונות והטלת סנקציות לא יצליח לשפר את תפקודו. על כן ,חשוב לאפשר את השימוש במילה "סליחה טעיתי" הן על מנת ליצור סביבה חיובית והן על מנת להשיג את מטרות ויעדי הארגון.
יתרה מזו, לסליחה יש משמעות ותפקיד חשוב בצמיחה הרוחנית והמקצועית שלנו וביצירת קשרים מחודשים : עם בני משפחה,חברים, מנהלים וכפיפים.
הסליחה מאפשרת להסיר מחסומים ולפנות מקום לצמיחה ואהבה.
לסיכום, סליחה היא הזדמנות לשינוי- לנוע קדימה ולא להתחפר בעבר!
אם אתם מעוניין לשפר את יכולת הסליחה בארגון שבו אתם עובדים ובמערכת יחסים בינאישיות אנחנו כאן לשירותך !
גמר חתימה טובה לכם,
שלכם,
צוות Coachvision
ואילה פינקוייס
יועצת ארגונית ( M.A )ומאמנת בכירה,
Master NLP
www.coachvision.co.il
[email protected]
www.coachvision.co.il
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילה פינקוויס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.