חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפ למציאת עבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




מוסיקה יוונית
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מפיק מוזיקלי מעבד מוזיקלי הפקה מוזיקלית עיבוד מוזיקלי

נושא המאמר: הפקה מוזיקלית לאמנים
מאת: יואב (יויה) אסיף, יויה מיוזיק - אולפן הקלטות   שמור מאמר למועדפים

הפקה מוסיקלית לאמנים



יש מי שחושב כי הפקה מוזיקלית אינה אלא הכנת פלייבק הנועד ללוות את השירה ותו לא. הפקה מוזיקלית בשבילנו זה קודם כל מבנה נכון של שיר בו ישנה הקפדה על המאפיינים של כל חלק וחלק בשיר (למשל: בית, פזמון, מעבר, Cpart, פזמון חוזר וכו'). הלכה למעשה, ישנה משמעות גדולה לא רק לכל חלק בתוך השיר אלא בעיקר לקשר שמקיימים ביניהם חלקי השיר השונים והאופן שבו הם מתחברים יחד לכדי יצירה אחת ומגובשת שבאה להעביר מסר מסוים. בדרך כלל שיר אופייני יכלול את המסר העיקרי שהוא "רוצה" להעביר בפזמון כאשר הבתים "יספרו" לנו את הרקע לאותו מסר עיקרי. תפקידה של ההפקה המוסיקלית הוא לשרת את מבנה השיר ולהאדיר את המסר שהוא רוצה להעביר. כך למשל באם המסר בפזמון מתפרץ ובועט כאשר בבתים דווקא מובא הסיפור בהדרגה (עד לפזמון) הרי שההפקה המוזיקלית צריכה להיבנות באותו הקו ממש; שמירה על מינימליות של העיבוד בבתים ולעומת זאת, בפזמון, אפשרתם של כלים נוספים להצטרף (אולי גם קולות) על מנת להוסיף עושר וליצור אנרגיה כללית עוצמתית יותר וערנית יותר מזו המובאת בבתים. מפיק מוזיקלי מנוסה ידע לסייע לאמן לבנות את השיר באופן מטבי כך שישרת את המסר המועבר בשיר. בפועל, זוהי נקודה קריטית מבחינת ההליך של הפקה מוסיקלית וזאת עוד לפני שהקלטנו את התו הראשון !



לאחר שיש בידנו מבנה נכון של שיר, המשרת את המסר שהשיר רוצה להעביר, ננסה לזהות את הצבע ההפקתי, ה"טבעי", אליו מושך השיר בכללו (כבר בשלב המילים והלחן). מפיק מוסיקלי צריך לדעת לבנות את ההפקה המוזיקלית כך שתתאים את עצמה למקום שהשיר "דוחף" אליו בטבעיות וזאת גם אם מתקבלת לאחר מכן החלטה אמנותית אחרת, לגבי אופי ההפקה והצבע שלה. רצוי תמיד שהחלטה כזו תעשה במודע ובשיתוף פעולה עם האמן ורק לאחר שלגמרי הוברר כי אנו מחפשים כיוון אחר מהמקום הטבעי שאליו באמת מכוון השיר. אין ספק כי בראי החידושים לשירים קלאסיים ומוכרים (אשר משוחררים לרדיו רבות בשנים האחרונות) ישנו אלמנט של כישרון רב בהפקה המוסיקלית ואולם נקודה זו אינה רלבנטית כאשר אנו נדרשים להפיק שיר חדש לגמרי, שעדיין לא פורסם. בהפקת שיר חדש רצוי לזהות את המקום ההפקתי, הטבעי, שאליו השיר מכוון וזאת כבסיס לכל כיוון אחר שאליו נרצה לקחת את השיר, בסופו של יום. מניסיון שלנו, ברוב המקרים אין טעם לכפות צבע וסגנון של הפקה מוסיקלית ובהחלט עדיף ללכת עם השיר ולתת לו לנווט אותנו אל הכיוון ההפקתי הרצוי. כאן המקום לפתוח מסגרת קטנה.. במקרה של אמן המבקש הפקה מוזיקלית למספר שירים מקוריים (במסגרת EP, או אלבום מלא) רצוי לחפש ולבחור את אותם שירים בהם מתגלה האמן במיטבו אבל גם את השירים המדברים באותה שפה ודוחפים לאותו מקום הפקתי מבחינת סגנון הגשה ו - עיבוד מוזיקלי. לכן כשמפיקים יותר משיר אחד לאמן מסוים רצוי לבחור צבע הפקתי שמחמיא לו ושיתאים לרוב השירים המוקלטים כך שלמעשה נוכל לעזור לאותו אמן לגבש אמירה סגנונית, תעודת זהות מוסיקלית וחתימה ייחודית משלו כאמן.

לאחר שקיבלנו החלטה לגבי הצבע והטעמים שההפקה המוסיקלית הולכת להתהדר בהם, נחשוב על ההרמוניות (הליווי) כלומר: על המהלכים ההרמוניים שילוו את המלודיה (המנגינה המושרת) וזאת כבר בנגינה על הגיטרה או הפסנתר בלבד. מה זה מהלך הרמוני מוקפד ? התשובה לכך היא המהלך ההרמוני שישרת את השיר בכך שיסייע בהעצמת המסר, הנמצא בבסיס השיר וזאת ע"י יצירת אווירה מתאימה. כוחן של הרמוניות הנו ביכולתן ליצור אווירה. כבר בשיעורי תיאוריה בסיסיים לומדים מרווחים ומדהים להיווכח עד כמה שני צלילים ויותר יכולים לייצר בנו האנשים (מוסיקאים ולא מוסיקאים) תחושות ואווירות שונות, הנפרדות לגמרי זו מזו. הכרה טובה עם הרמוניות וכן חוש מוסיקלי ערני ומפותח, העוזר לבצע מעברים נכונים מהרמוניה אחת לאחרת בתוך חלק מסוים בשיר או מחלק אחד לחלק אחר (נקודה מכרעת בחשיבותה), הינם חלק בלתי נפרד מהפקה מוזיקלית ומעבודתו של מעבד מוזיקלי.

רק לאחר שהשלמנו בהצלחה את שלושת השלבים היסודיים שפורטו מעלה (גיבוש מבנה, החלטה על צבע הפקתי, בנייה הרמונית מוקפדת – כך שכל אלה מעצימים את המסר המצוי בבסיס השיר) נוכל לגשת אל מלאכת תזמור התפקידים השונים, מלאכה בה יש להקפיד על כך שהתפקידים יישבו נכון זה עם זה, ללא התנגשויות, הן מבחינת התווים המנוגנים והן מבחינת הצבע הכללי שכל כלי מאופיין בו בספקטרום השמיעתי (כן כן... הטיפול בתדרים מתנגשים מתחיל כבר לפני המיקס, בשלב הבניית התפקידים כאשר ישנה הקפדה על בניית התפקיד לכל כלי וכלי, בהתאם למנעד הטבעי שלו). כמו כן, חשוב להקפיד שהשירה תצא החוצה כמו שצריך כך שכל מערך הכלים הנמצא מאחוריה, תומך בה ומעצים אותה באמצעות התפקידים המנוגנים ולא חלילה מתגבר עליה. שלב זה הנו מרתק שכן השיר פתאום פורש כנפיים ועובר להיות מבוצע בידי מגוון רחב יותר של כלי נגינה (פסנתר, תופים, אקוסטית, חשמלית, בס, כינורות, חליל, אקורדיון, כינור, סקסופון ועוד) אשר לכולם מטרה אחת - תמיכה בשירה וכמובן ..... העצמת המסר שבסיס השיר.





הגשת שירה וכמה טיפים חשובים



פרי-אמפ מקצועי, מיקרופון שירה מחמיא והעמדה נכונה של האמן בחלל החדר האקוסטי הנם חשובים ביותר להוצאת טייק שירה מוצלח ואולם כל אלה, יחד עם הפקה מוסיקלית טובה ומקצועית ככל שתהא, אינם יכולה לגרום לשיר "לעבוד" באם המלל המושר אינו מוגש כראוי ע"י האמן המבצע. כן כן, שירה היא הדבר החשוב ביותר בשיר וצריך לזכור את זה ! מפיק מוזיקלי מקצועי חייב לדעת לייצר אווירת עבודה חיובית ואוהדת ואף יותר מכך לדעת איך להוציא את המיטב מכל אמן מבצע ואיך "לסחוט" ממנו ביצועים מרגשים שיוצאים מן הלב ונכנסים לליבותיהם של השומעים. חשוב מאוד שהשירה תגיע ממקום של כוונה ומיקוד ולצורך כך לעתים יש לדון במלל ובמסר המועבר באמצעותו. לעתים צריך להתעכב על הכוונה שבהגשת כל מילה ומילה. לעתים גם יהיה צורך לבצע טייקים נוספים וחוזרים - הכל בכדי שהגשת השירה תצא לא פחות ממושלמת.



כמה טיפים להקלטת שירה ב - אולפן הקלטות: "חזרות, חזרות חזרות.." וגם שינון ! רצוי שתבצעו את השיר עם עצמכם בבית מספר פעמים, במהלך שבוע שלם, ועל הדרך גם תזכרו את המילים בע"פ. חזרות ושינון יותירו אתכם בהקלטה להתמודד עם נושאים מהותיים של כוונה והגשה (ולא עם נושאים יחסית טכניים של תקינות המלודיה, זכירת המילים ו/או הצורך בקריאתן מדף, תוך כדי הקלטה). כלל נוסף הנו הכלל של "חדל קשקשת ברשת" ובמילים אחרות, שמרו על קולכם ואל תרבו בדיבורים ביום שלפני הקלטת השירה ובשעות שלפני תחילת הסשן. בנוסף, רצוי שלא להרבות באכילה לפני סשן שירה.

יואב (יויה) אסיף | מפיק מוזיקלי | יויה-מיוזיק | www.yoyamusic.co.il


www.yoyamusic.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יואב (יויה) אסיף, יויה מיוזיק - אולפן הקלטות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]