חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התאמת צבעים בחלל - פשוט וקל





    קישורי טקסט (לפרטים)




זוכרים את הסרט מאמאמיה : מוסיקה יוונית
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הלחנה לסרטים מוזיקה לסרטים הלחנה לקולנוע מוזיקה לקולנוע

נושא המאמר: אודות הלחנה לסרטים, לקולנוע ולטלוויזיה
מאת: יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי, יויה מיוזיק - אולפן הקלטות   שמור מאמר למועדפים

הלחנה לסרטים



הלחנה לסרטים היא תחום מרתק, מהנה ומספק מאין כמוהו וכן תחום המחייב אותנו להפנמה יסודית ביותר של הויז'ואל שכן בעבודה זו נדרש המלחין לסייע לבמאי בהעצמתה של הסצנה והמסרים המועברים לצופה במהלך התרחשותה. למעשה, מתקיים שיתוף פעולה צמוד בין הבמאי למלחין, כל זאת במטרה להביא את הצופה למצב הרגשי שבו הבמאי רוצה אותו, בזמן נתון בסרט (שמחה והתרוממות רוח, אימה, אהבה ורומנטיקה, חיפזון ומרדף, מתח, תקווה וחלום, אקשן וכו').



העצמתה של סצנה מסוימת אינו מתמצה אך ורק בהתאמת האווירה המושמעת לאווירה המוקרנת על המסך אלא בהעברת מסר כלשהו לצופה, דרך המוסיקה, מסר שסופו להשפיע על האופן שבו הצופה חווה את הסצנה כולה. לעתים נחזה בתמונה מסוימת, כאשר המוסיקה תנגן את האווירה של התמונה הבאה ובכך למעשה תהווה מעין רמז מטרים לצופה על העומד להתרחש, ממש בעוד רגע. למשל כאשר המסך מגלה שדות ירוקים והמוסיקה המלווה דווקא מיליטנטית, מבין הצופה שמדובר בשקט שלפני הסערה כך שמשהו עומד להתרחש ממש אוטוטו...



אז איך באמת מתקבלות החלטות לגבי איפיוני המוסיקה ביצירה המוקרנת ? כמובן שהמלחין, מניסיונו האישי, ולאחר שצפה ב - Rough Cut , מוזמן להמליץ על אפיוני האווירה המתאימים בכל סצנה וסצנה ואולם בדרך כלל, ההחלטות מתקבלות במהלכה של ישיבה בה נוכחים המלחין, הבמאי וכן אנשים נוספים מן ההפקה. כאמור, הרעיון שעומד מאחורי פס-הקול הנו מינופה של הסצנה והאדרה של ההשפעה שלה על הצופה, ואולם צריך להדגיש כי כל זאת ראוי שייעשה מבלי לגנוב פוקוס מהחומר המצולם. במילים אחרות: הצופה לא אמור לשכוח מן הסרט ולאמר לעצמו "מממממממ.... איפה אני יכול לקנות את הדיסק". לאחר שנתקבלו ההחלטות לגבי מס' האווירות הרצויות וכן לגבי מוטיב אחד או שניים כלליים שבהם הולכים להשתמש לטובת הסרט, מתחיל המלחין לבצע את עבודתו ולהלחין מס' קטעים שונים, הכל כפי שהוחלט. במהלך העבודה תיתכנה פגישות עבודה נוספות בין המלחין לבמאי על מנת להדק יותר את האווירות אל הסצנות המצולמות (מבחינת ההלחנה) ומשניתן ה"אור הירוק" למוטיבים המולחנים, מתחיל שלב ההפקה המוזיקלית ותיזמור הכלים.



כמובן כי כאשר להפקה יש תקציב ראוי הרי ששימוש בכלים חיים (כנרים, נשפנים, תופים אקוסטיים, גיטרות) יוסיף נופך נוסף ומימד גרנדיוזי לפס הקול. לעתים אף תוכנה סקיצות על גבי המחשב ורק לאחר שניתן האור הירוק, יתחיל שלב ההקלטות של התזמורת או רביעיית כלי הקשת ושאר הכלים החיים.

מה עושים כשאין תקציב גבוה במיוחד ?

מפיק מוסיקלי או מעבד מוסיקלי מנוסה ידע להגיע לתוצאות משכנעות ומרגשות גם בהפקות דלות תקציב (כשאין רביעיית כנרים), כמובן שהכל תלוי במידת שליטתו ומיומנותו בתכנותי המידי של כלי ה-VST, כלים וירטואליים ממוחשבים, שברשותו (ורצוי שאלה יהיו מהאיכות הטובה ביותר). מעבר לכך, מפיק מוסיקלי אשר שולט במספר כלי נגינה כמו פסנתר, גיטרות, בס, תופים, כלי נשיפה וכו' יוכל להציג תוצאות נהדרות במינימום הוצאה, תוך חיסכון בעלויות ובתשלומים לנגנים. בגמר עבודת ההלחנה וההפקה המוסיקלית, כל הקטעים חוזרים להפקה לעבור תהליך אחר ונפרד הקרוי "פוסט פרודקשיין" אשר אמור לאחד את הויז'ואל, קטעי הדיבור והאפקטים השונים של החלל המצולם בכל סצנה וסצנה יחד עם הקטעים המוזיקליים שהולחנו.

יואב (יויה) אסיף | מפיק מוסיקלי | יויה-מיוזיק | www.yoyamusic.co.il

www.yoyamusic.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יואב (יויה) אסיף, מפיק מוזיקלי, יויה מיוזיק - אולפן הקלטות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]