חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האם הנדל״ן הפרטי ימשיך לשמש כחומת מגן מפני האינפלציה, למרות עליית הריבית?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נטורופתיה דולה הריון הכנה ללידה

נושא המאמר: הריון בריא בגוף בריא
מאת: adi boym   שמור מאמר למועדפים

היריון בריא בגוף בריא

תקופת ההיריון יכולה להיות התקופה היפה בחייכן .
כך אני חווה את ההריונות שלי ולכן החלטתי לכתוב כתבה זו ולשתף עוד נשים בפלא הזה שנקרא הריון.
בעלי צוחק שאם זה היה אפשרי הייתי בהריון כל הזמן וזה נכון, עבורי הריון הוא תקופה של צמיחה ומודעות אישית של אושר ואהבה עצמית וחיצונית.צומחים בי חיים חדשים וזו הרפתקה המתחילה בהתעברות וממשיכה בהורות.

במקצועי אני מטפלת דרך הנטורופתיה בזוגות המבקשים להתחיל את דרכם כהורים ,בנשים בהריון ומלוה בלידה-דולה. הרבה מהנשים בהריון סובלות מסימפטומים שונים ,במיוחד בשליש הראשון להריון, אבל יש גם נשים שיסבלו מסימפטומים לאורך כל ההיריון או בשליש השלישי.על ידי הכנה נכונה אפשר למנע הרבה סימפטומים ולטפל בסימפטומים שמופיעים.
הריון איננו מחלה ואין כל סיבה שתחווי אותו כך.

עוד לפני שלב ההתעברות כדאי להכין את הגוף ע"י ניקוי הגוף מרעלים,חיזוקו,והכנתו להריון.
מומלץ לעבור תהליך של ניקוי כבד, בפיקוח של מטפל מוסמך, ואחר כך לשפר את התזונה שתכלול גם מזונות מלאים,להרבות באכילת ירקות,שתי מנות פרי ביום ולשתות הרבה מים.
תוספי מזון מומלצים יכללו פורמולה טבעית להריון כדוגמת "פרינטל" של חברת ויטמינים טבעית,
פרו-ביוטיקה לשיפור תהליך העיכול (יש מחקרים המראים קשר בין נטילת פרו-ביוטיקה בהריון לבין הפחתה באלרגיות בילוד),ואומגה 3 –התורמת להתפתחות מוחית בילודים וחשובה גם לאם.
חומצה פולית למשל המומלצת ע"י רב הרופאים בהריון הינה חלק מקבוצת ויטמינים הנקראת ויטמיני B ,חשוב לצרוך אותה יחד עם שאר ויטמיני הB על-מנת למנוע ירידה בערך מקבוצה זו.
בפורמולות הטבעיות להריון נמצאים כבר כל ויטמיני הB כולל החומצה הפולית ,בנוסף לברזל עדין(שאינו גורם בד"כ לעצירות),סידן ,מגנזיום ושאר מינרלים חשובים .
נשים רבות סובלות מהתכווצויות שרירים בשוקיים או בירכיים במהלך ההיריון התכווצויות אלו נובעות בד"כ ממחסור בסידן או מגנזיום,כך שרק ע"י נטילת התוספים הנכונים את יכולה להימנע מהרבה מהתופעות הנלוות להיריון.
כמובן שגם התזונה חשובה ונשים שיקפידו לאכול ארוחות קטנות ותכופות,ישתו הרבה מים,וימנעו ממזונות תעשייתיים,מטוגנים או חריפים,יוכלו הרבה פעמים להימנע גם מבחילות וצרבות.

מזל טוב את בהיריון
בשבועות הראשונים של ההיריון את מעכלת גם נפשית וגם פיסית את העובדה שצומחים בך חיים חדשים.
יכול להיות שתרגישי יותר אישה מתמיד,יכול להיות שתהיי רגישה יותר לשינויי מצב רוח ויכול להיות שתחושי מספר שינויים כגון: שימחה,עייפות ,בחילות, ,התרגשות... כול היריון הוא חוויה בפני עצמה ואין היריון הדומה בדיוק לאחר.
בדרך כלל נשים מדברות על ההיריון שלהן ועל החוויות האישיות שלהן מההיריון,אין זה אומר שאת שתחווי מה שהחברה חוותה בהיריון שלה .אך יש מספר סימפטומים האופייניים יותר להריונות ,יכול להיות שתחווי חלק מהם ויכול להיות שלא תחווי אף אחד מהם.
בכול מקרה לכול סימפטום שכזה ישנו טיפול היכול להקל או למנוע אותו .לכול טרימסטר יש את הסימפטומים האופייניים לו,הנה פירוט של כמה סימפטומים האופייניים לטרימסטר הראשון:







המלצות כלליות לטרימסטר הראשון:

בחילות:
הרבה נשים סובלות מבחילות במהלך הטרימסטר הראשון,הדבר נגרם גם בשל השינויים ההורמונאליים שהגוף עובר,יש גם שינויים בחוש הטעם או הריח.
על-מנת לטפל בסימפטום הזה חשוב לאכול ארוחות קטנות ותכופות,לשתות בין הארוחות ולא במהלכן,להשאיר חלון פתוח במטבח כדי שריחות הבישול יתנדפו מהר יותר .
חרדה קלה עלולה להגביר תחושת בחילה ולכן רצוי לבצע תנועות איטיות ולנשום נשימות מליאות ומרגיעות.
להימנע מצריכת חלב ומוצריו-מגביר הפרשת חומציות במערכת העיכול.
להימנע ממזונות מטוגנים ושמנים,להימנע מצריכת קפה או משקאות המכילים קופאין.
שתית זנגוויל עם דבש ולימון עשויה להפסיק או להחליש בחילה.

התכווצויות שרירים:
בר"כ משקפות מחסור בסידן או מגנזיום.
אפשר לקנות בבית-מרקחת מלח מגנזיום(נקרא גם מלח אנגלי) ,לשים כף מלח מגנזיום בקערה עם מעט שמן שקדים או זרעי ענבים או אפילו שמן זית ולמרוח בסיבובים נמרצים באזור התפוס .טוב גם להתכווצויות שרירים ללא קשר להיריון. בנוסף לאכול מזונות המכילים כמויות של סידן
כמו:טחינה מליאה ,זירעוני סומסום,חלבה,טופו...

עייפות:
סיממן טבעי להריון.הגוף שלנו מתמודד עם שינויים קיצוניים שהוא אינו מורגל אליהם ומווסת את האנרגיה להכנת הגוף להריון ושמירה על ההיריון .
אם יש ילדים בבית מומלץ להסביר להם שאמא בהיריון ולכן היא עייפה יותר.
ויטמיני B,Q10 וויטמין C ומגנזיום הם המרכיבים העיקריים ליצירת אנרגיה.
סוכר הוא גוזל האנרגיה הגדול ביותר ,לכן להימנע מצריכת סוכר מזוקק.
עם זאת צריכת סוכרים בתזונה באופן טבעי הינה חיונית לשמירה על רמת אנרגיה תקינה ושיפור מצב הרוח ,לכן כן מומלץ לאכול פירות ופירות יבשים(לא מגופרתים).
הימנעו מגוזלי אנרגיה נוספים כגון קופאין,אלכוהול,תה ,שוקולד...

נדודי שינה :
יכולים להופיע בתחילת ההיריון ובסופו ,בד"כ נובעים ממתח,חרדה,פחדים...
וכמובן גם משינויים הורמונאליים.
הרפית הגוף ע"י יוגה,תאי-צי,מדיטציה ועוד...לפני השינה בהחלט יכולים לעזור. מניסיוני הן כמטפלת והן כאמא דמיון מודרך לפני השינה עושה פלאים לטיב השינה.(גם כשמתעוררים אחר-כך לילדים בלילה).
במקרים חמורים אפשר לשתות חליטה של פסיפלורה,או מליסה,לבנדר,או קמומיל להרגעה.

עצירות:
הרבה פעמים נגרמת עקב שימוש בברזל שאינו אורגני (ברזל עדין בד"כ אינו גורם לעצירות).
יש להרבות בשתיית מים ,לאכול מזון מלא בסיבים תזונתיים,יוגורט ומוצרי חלב מותססים (מומלץ מחלב עיזים),שיבולת –שועל, אבוקדו, זיתים, שמן פשתן(מכיל גם אומגה3),
מיצי גזר,שזיפים,ענבים,תותים,מלון,אבטיח ושאר פירות .
בחורף אפשר לשתות מיץ תפוזים סחוט טרי מדולל במים.
במקרים קשים ניתן לפנות למטפל המטפל בנשים בהיריון לדיקור,רפלקסולוגיה,שיאצו,עיסוי,ועוד.
מזונות שרצוי להימנע מהם: מזונות חריפים, מטוגנים, מתובלים מדי, מיץ רימונים(עלול לגרום לעצירות), חמוצים למיניהם ,וכמובן משקאות חריפים וכמויות גדולות של תה או קפה.
יש להימנע ממשלשלים חזקים!שינוי של הרגלי היציאות חיוני –לא להתאמץ בשירותים, אפשר להיעזר בעיסוי הבטן בעדינות ,עם כיוון השעון , בכדי לעודד יציאה ,יוגה לנשים בהיריון,פילאטיס, וכל פעילות גופנית מתונה ומותאמת להריון יכולה לעזור גם כן.כנ"ל שימוש בנשימה מודעת כמו שאנו מלמדים בקורסי הכנה ללידה.רצוי להפחית את צריכת הבשר והחלב כיוון שהם יוצרים תסיסה במעיים ועצירות.
תוספי מזון המסיעים במקרי עצירות:ויטמין c אפילו עד 3גרם ביום. חומצה פולית(עוד סיבה טובה לצריכה שלה בהריון), ופרו-ביוטיקה.

בעיות שיניים:
ידוע כי במהלך ההיריון נפגעת בריאות השיניים,יחד עם זאת לא מומלץ לעבור טיפולי שיניים בהיריון.טפלי בשינייך לפני ההיריון,אולם ,טיפולי חירום ייעשו בכל זאת.ידעי את רופא השיניים שלך שאת בהיריון.חשוב להקפיד עוד יותר על ניקיון הפה והשיניים ולצרוך כמות גבוהה יותר של סידן על ידי אכילת מזונות עשירים בסידן כמו שומשום מלא,טחינה מליאה,ברוקולי,אבוקדו ועוד...

לפעמים אוכלים נכון וצורכים תוספים מתאימים ובכל זאת מופיעים סימפטומים.אפשר לפנות למטפל המתמחה בטיפול בנשים הרות כמו נטורופת או מרפא סיני לקבלת טיפול המותאם לך באופן אישי.

טרימסטר שני:
בד"כ הטרימסטר השני עובר ללא סימפטומים קשים והאישה חשה טוב יותר .אבל גם כאן כדאי לשים לב למזון שאת אוכלת ולהרגלי החיים בכדי לשמור על רמת אנרגיה טובה ובכדי שלא יחלו להופיע סימפטומים בהמשך (להזכירך,בשליש השלישי עלולות לחזור הבחילות והצרבות).
כל אישה מעלה במשקל במהלך ההיריון וחשוב להתייחס גם למשקל ששקלת לפני ההיריון.
לדוגמא אישה שחוותה עודף משקל לפני ההיריון כדאי שתעלה פחות במשקל במהלך ההיריון.
לא עושים דיאטות בהיריון,התינוק שלנו זקוק לכל אבות המזון כולל שומנים .
מצד שני,עליה גדולה מדי במשקל עלולה לגרום ליתר לחץ-דם בהיריון ולרעלת היריון.
לכן כדאי להתייעץ עם נטורופת או תזונאי .לאומת זאת אישה שהתחילה את ההיריון בתת-משקל ,
רצוי שתעלה יותר במשקל ותאכל תזונה שעשירה יותר בשומנים "טובים" כמו טחינה מליאה אבוקדו שמנים מכבישה קרה וכולי...
חשוב שהתזונה תכיל כמות מספקת של חלבון. החלבון חיוני לעובר הגדל ולשלייה ומסיע להגדלת נפח הדם של האישה ההרה. חלבון מן החי הוא בעל ערך ביולוגי גבוה, כלומר-מכיל יותר חומרי תזונה .
כמו: ברזל,סידן,ויטמיני B ,ואבץ. מצד שני רב המזון מן החי מכיל גם הורמונים ואנטיביוטיקה ואלו לטווח הארוך,יכולים להזיק. לכן רצוי לצרוך מזון אורגני מן החי . גם שילוב של דגנים מלאים וקטניות מספק לנו חלבון מלא לגוף כמו כן צריכת זירעונים וגרעינים(אפשר לשלבם בסלטים ,פשטידות ושאר מאכלים). מוצרי חלב מותססים אף הם מכילים חלבון . בהיריון מומלץ לצרוך לא פחות מ6 מנות חלבון ביום.עודף חלבון אינו רצוי כי זה עלול לפגוע בהתפתחות העובר לכן חשוב לצרוך גם כמות מספקת של פחמימות . הפחמימות הן מאגר האנרגיה הזמין של הגוף. הן עיקר התפריט- 50%-60% מכלל התפריט פחמימות מליאות מומלצות יותר מאחר ופירוקן איטי יותר וכך נשמרת האנרגיה לאורך זמן ארוך יותר.
יש להעשיר את התפריט בלחם מלא,קוסקוס מלא,קינואה,בורגול,תירס,אורז מלא ...ולהפחית צריכת פחמימות "ריקות". ירקות ופירות משמשים מקור חשוב לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.
הרבי באכילת ירקות מכל הצבעים ובמיוחד ירוקים המכילים מגנזיום(חשוב במקרי עצירות או כאבי שרירים) וכתומים-אנרגיה זמינה לאורך זמן, כמו למשל בטטה,גזר...אכלי שני פירות ביום, מכילים כמות גבוהה של סוכר ולכן לא רצוי להפריז באכילתם(מקסימום ארבע פירות ביום). פירות מומלצים במיוחד: מלון,תאנים טריות,פירות מיובשים שאינם מגופרתיים, אבוקדו, גויאבה(לא לסובלות מעצירות או טחורים), ענבים, פיג'ועה, פירות הדר-במינון נמוך ,יש בהם חומציות גבוהה.
בטרימסטר השני הבטן גדלה יותר והעור נימתח לכן חשוב לשמן את העור בבטן, בירכיים ומסביב לשדיים(לא על השדיים עצמם). רצוי להשתמש בשמנים מכבישה קרה ולא שמן תינוקות או שמנים אחרים מזוקקים. שמנים המתאימים להריון הם:
נבט חיטה: למריחה על העור בלבד,לא לעיסוי פרינאום-עלול לעורר פטרת,הבעיה היא שהוא קצת מסריח.
שקדים מתוקים": מצוין כשמן עיסוי לעור ולפרינאום. נטול ריח ומתאים לכל סוגי העור.
אפשר להוסיף לשמנים האלו גם שמנים אתריים כמו לבנדר, גרניום, מנדרינה, ילנג ילנג, נרולי.
מהשליש השני אפשר גם לשתות חליטת עלי פטל-מכין את הגוף לקראת הלידה ומחזק את טונוס השרירים ברחם.



טרימסטר שלישי:
בשליש השלישי להיריון קצב הלב עולה ומגיע לשיאו בחודש השמיני,לקראת הלידה דופק הלב חוזר למצב נורמאלי. נפח הדם של האישה גדל ויש יצירת יתר של תאי דם אדומים לכן יש צורך מוגבר בברזל.
הרחם יכול ללחוץ על הסרעפת ואז נוצרים צרבות וקשיי נשימה , מומלץ לשכב על כרית מוגבהת .
הרחם עלול ללחוץ על אבי העורקים בשכיבה על הגב ולהפחית ע"י כך אספקת חמצן לתינוק (יתבטא בירידות בדופק ובתנועות העובר) רצוי לשכב על צד שמאל, אבי העורקים עובר בצד ימין של הגוף.
נוצרים שינויים ביציבה עקב המשקל הכבד של הבטן על הגב, עלול להיווצר לורדוזיס-קשת גדולה מדי בגב, שיגרום לכאבי גב. בגלל הפרשה מוגברת של פרוגסטרון עלול להיוותר גם מצב של חיכוך בין עצמות החיק וכאב באגן .

צרבות:

בכדי לטפל בצרבת מומלץ לעשות מספר דברים:
1.לשבת זקוף כשאוכלים בכדי שלא ללחוץ על הקיבה.
2.להימנע ממזון שומני, מטוגן וחריף.
3.לאכול ארוחות קטנות ותכופות ולהקפיד על לעיסה איטית.
4.להימנע מלחם עשיר בשמרים ולהעדיף לחם שאור.
5.אפשר לאכול אננס- מכיל אנזים המעודד עיכול.
אחרי הארוחה אפשר לצאת להליכה מתונה (לא מיד אחרי האוכל), לנשום נשימות עמוקות, להרים את הזרועות למעלה ולצדדים תוך כדי נשימה עמוקה, שאיפה –הידיים עולות למעלה, בנשיפה-הידיים נפתחות לצדדים. מאפשר כניסת חמצן טובה יותר ומקל על הצרבת. לא לשתות עם האוכל ,שתו חצי שעה לפני או אחרי הארוחה. לא לאכול הרבה לפני השינה, לא לשכב מיד אחרי האוכל.
6.אפשר לאכול קצת שקדים קלופים להקלת הצרבת.

בצקות:

נגרמות בגלל חזרה לקויה של דם ולימפה (נוזלי הגוף) מהגפיים. זו תופעה די נפוצה בהיריון.
חשוב להמעיט באכילת מלח ,להרבות באכילת עלים ירוקים, לנוח כמה פעמים ביום עם הרגליים מורמות מעל לאגן, לשתות חליטה של עלי סרפד או להרתיח בסיר את ה"שערות" של התירס , לסנן ולשתות את מי ההרתחה כשהם מתקררים. הידרו-טרפיה ,שיאצו,רפלקסולוגיה,דיקור סיני...יכולים לעזור להעלים את התופעה.

התכווצויות שרירים:

התכווצויות שרירים בשוקיים, כפות הרגליים או במקומות אחרים בגוף נובעים בדרך כלל ממחסור בסידן ומגנזיום. תוספת של סידן ומגנזיום בפורמולה שאתן נוטלות בהיריון יכולים לסייע במניעת התופעה. אך לפעמים לא די בכך, תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים המשולבת יחד עם פעילות גופנית מתונה כגון יוגה לנשים הרות, פלדנקרייז או פילאטיס יקטינו את סבירות התופעה . אם בכל זאת ולמרות הכול את עדיין סובלת מהתכווצויות הוסיפי מזונות עשירים בסידן כמו טחינה מליאה,שקדיה,ברוקולי...למזון. אפשר גם למרוח מלח מגנזיום על האזור המכווץ בסיבובים נמרצים.(אפשר לקנות מלח מגנזיום בכול בית-מרקחת,לערבב עם מעט מים ולמרוח). כאשר שריר מכווץ רצוי למתוח אותו.
דריכה על ריצפה קרה עשויה אף היא להקל .





טחורים ודליות:

גם טחורים וגם דליות נגרמים עקב הרחבה של ורידים ולכן הטיפול בהם זהה. טחורים עלולים להיווצר כתוצאה מעצירות ודליות ממשקל יתר על הרגליים או זרימת דם לקויה.
מה עושים?- אמבטיות ישיבה פושרות. אוכלים מזון שעשיר בסיבים תזונתיים-ירקות, פירות, דגנים מלאים, אפשר להוסיף פשתן טחון ליוגורט או לדייסת שיבולת שועל,לשתות הרבה מים ולהשרות פירות יבשים (בעיקר שזיפים) במים ולשתות את מי ההשריה . חשוב שלא להפעיל לחץ בעת הישיבה בבית השימוש , אלא להמתין ליציאה טבעית של המעיים. אפשר לעסות את הבטן(לא ללחוץ עליה מדי)
עם כיוון השעון על מנת לזרז את היציאה. ליטול פרו-ביוטיקה.
לטיפול חיצוני בטחורים- מריחת משחה צמחית המופקת מצמח ההממליס, רומקס, קלנדולה. ומריחת מיץ מתיון דביק(ALTHEA).
או להשתמש בשמנים אתריים למריחה על השוקיים, מהעקב לכיוון הברכיים, או מסביב לפי הטבעת .
השמנים המומלצים לכך-גרניום,(15 טיפות) וברוש,(5 טיפות).

כאבים בעצם החיק:

עלולים להיגרם בשבועות המאוחרים של ההיריון עקב ריכוך העצמות של האגן.
עצמות החיק מתקרבות אחת אל השנייה ויוצרות חיכוך ביניהן.
רטיות חמות הספוגות בצמחי מרפא כמו היפריקום, רוזמרין, קמומיל, קומפרי ועוד...עשויות להקל.

כאבי גב:

כאבי גב יכולים להופיע לאורך כל ההיריון מדי פעם ולחלוף מעצמם.
שוב,רצוי להתעמל ,התעמלות מתונה המותאמת לנשים בהיריון תמנע את כאבי הגב. אפשר גם לטפל בגב על-ידי עיסוי, אבל מומלץ ללכת למטפל המתמחה בטיפול בנשים הרות. לקראת סוף ההיריון כאבי הגב יכולים להעיד על צירים, אם הכאב חולף במנוחה כנראה שמדובר בצירי "בריקסטון היקס" אלו הם צירים המכינים את הרחם לקראת הלידה, אך אינם צירי לידה והם יכולים להופיע שבועות לפני הלידה. אם כאבי הגב מתאפיינים בכאבים הנמשכים בין40-60 שניות כל ציר ,סדירים ומחמירים בעוצמתם ואינם נפסקים במנוחה (להיפך,אפילו קשה לשבת בהם), כנראה שמדובר בצירי לידה. חכי עד שתדירותם תהה כול 5 דקות ואז גשו לבית היולדות.
אם הכאב מלווה בדימום או ירידת מים מיד לגשת לבית-היולדות.
כאבי גב עלולים להיגרם גם מדלקת בדרכי השתן ואז הכאב יופיע באזור הכליות, כאב חד.
כדאי בכלל כול כאב לבדוק קודם אצל הרופא המטפל בכדי לשלול חשש לדלקת.
אחרי ששללנו דלקת ולא מדובר בצירי לידה,אפשר להניח כרית חמה על האזור הכואב, למרוח מלחי מגנזיום ,שמנים אתריים,או פשוט לנוח.



אני מאחלת לכן היריון מהנה,מפרה ורגוע, עם כמה שפחות תופעות.


עדי בוים-נטורופטית,דולה ומדריכת הכנה ללידה.052-8350031


www.e-ma-le.com

e-ma-le.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י adi boym שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]