חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כוחו של הרגל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רכש מיקור חוץ אאוטסורסינג יעוץ ארגוני

נושא המאמר: אתגרים בניהול רכש והצעות לפתרון
מאת: שרון צרפתי   שמור מאמר למועדפים

פשוט למדי לאפיין פרופיל של מנהל חשבונות, חשב או כלכלן. לכולם תעודה רשמית מטעם אוניברסיטה או מכללה, לכולם תחומי עיסוק מוגדרים שניתן למצות היטב בראיון פשוט. אולם האם כך המצב גם בעת גיוס איש רכש, החל מקניין זוטר ועד למנהל רכש:

רכש אינו נלמד בינתיים כמקצוע רשמי באף אוניברסיטה או מכללה בארץ. פרט לקורסים קצרים בגופים פרטיים, אין לעוסקים בו תעודה של ממש. יתרה מכך, כישורי איש רכש טוב אינם בהכרח נרכשים אלא מולדים- יכולות ניהול מו"מ גבוהות, אסרטיביות, דיוק, אבחנה בין עיקר לטפל, כושר ניסוח מעולה. החלק הנרכש בכל זאת- נרכש כתוצאה מניסיון ארוך שנים.

אולם ניסיון- במה בדיוק: הרכש הינו מקצוע מגוון וחוצה תחומים, העוסק כמעט בכל נושא אפשרי. ניסיונו של קניין רכיבי אלקטרוניקה אינו רלוונטי לרכש מינהלה, ומנהל רכש של חברת היי-טק יתקשה להתמודד עם אתגרים שמציבה חברת אנרגיה.

היכולת להקפיד על רמה מקצועית גבוהה לצד שמירה על רמת שירות גבוהה. הליכה על חבל דק שבין הקפדה על נהלים לריכוך אמוציות האופייניות כל כך למקצועות הרכש. יושר אבסולוטי. הוסיפו לכל האמור את העובדה שלעיתים הממונה על הרכש הינו מנהל כספים (לרוב ממוקם הרכש תחת מנהלי כספים או תפעול) שאינו בקיא בעולמות הרכש, והרי לנו פרופיל חמקמק שקשה מאד לאפיין ולאתר.

האמור נכון שבעתיים בארגונים שהחליטו להקים יחידת רכש חדשה מהיסוד או להעיר יחידות קיימות אך מנומנמות. ואכן, אחד מאתגרי הגיוס הגדולים ביותר של מנהלי גיוס ומש"א בארגונים הינו גיוס אנשי רכש. חברות השמה שאינן מכירות את עולמות התוכן של הרכש לרוב ירעו את המצב ויציגו מועמדים שאינם מתאימים למשרה המבוקשת.

אחד הפתרונות לקושי המתואר לעיל, הינו העברת יחידות הרכש למיקור חוץ כשירות מנוהל. בדומה לפעילויות רבות אחרות אשר כיום ברור לכולם כי הדרך הטובה ביותר לבצעם ביעילות ובעלויות כלכליות הגיוניות הינה באאוטסורסינג, כך מתחילים ארגונים רבים להבין את יתרונות מיקור החוץ גם בעולמות הרכש.

מלבד פתרון אלגנטי ואינטיליגנטי לבעיית המשאב האנושי המתוארת לעיל, למיקור החוץ יתרונות רבים:

- מזעור עקומת הלימוד של אנשי הרכש והטמעתם בארגון באופן מהיר ויעיל.

- מיקור חוץ מאפשר מדידה אמיתית של עלות מול תועלת.

- מיקור חוץ מאפשר מיטוב מצבת כח האדם והעמסת עלויות יחידת הרכש על תקציב ההוצאות.

- מיקור חוץ ממנף ידע וניסיון נצברים ומשמרם לאורך זמן.

- מיקור חוץ חוסך בעלויות ניהול אדמיניסטרטיבי יקרות של אנשי הרכש (גיוס, הכשרה, ניהול, הדרכה, תחלופה וכיו"ב).

- בניגוד לעובדי חברה, פעילות מיקור החוץ נמדדת על ביצועיה ובעלת אינטרס לעמוד בסטנדרטים גבוהים.

- מיקור חוץ מאפשר גמישות בכמות העובדים בהתאם לעומס העבודה.

- מיקור חוץ מתגבר על מחסומי קיבעון ואמוציות האופייניות לרכש.

ארגונים רבים השכילו להבין את חשיבותה של יחידת רכש מקצועית בארגון ואת תרומתה הקריטית להשגת יעדיו של הארגון ולרווחיותו. שיטת מיקור החוץ מאפשרת גמישות תפעולית לצד שימור ידע, וכן מדידת עלויות מערך ההרכשה במונחים של עלות מול תועלת. שירות מנוהל מאפשר לארגון להמשיך להפנות משאבים לתחומי הליבה במקום לעסוק בתחומים אשר אין לו כל ערך מוסף בניהולם מחד, אך יש בהם תרומה גדולה ומכרעת לרווחיות הארגון ולהצלחתו מאידך.

www.rfp-consult.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שרון צרפתי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]