חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כורסאות טלויזיה מפנקות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הכנת יין יין ביתי הכנת יין בבית מדריך להכנת יין

נושא המאמר: הכנת יין | שלבי הכנת היין | מדריך להכנת יין | הכנת יין ביתי (תקציר) - חלק א
מאת: זכות ישראל   שמור מאמר למועדפים

בכדי לתת מושג כללי לגבי הכנת היין, אסקור בפניכם את התהליך כולו בראשי פרקים. עיקר ההדרכה היא על הכנת יין אדום מכיוון שהוא יותר קל להכנה מיין לבן אך אשתדל להכניס גם את הפרמטרים הרלוונטיים ליינות לבנים.

תכנון והכנה – אני דוגל בפנינת החוכמה שאמרו חז"ל: "סוף מעשה במחשבה תחילה". ולכן, אני ממליץ להתכונן כמה שאפשר לפני הכנת היין. תכנון טוב מתחיל מהצבת מטרה (הכנת יין) ויעדים (כמות הבקבוקים הרצויה, תקציב וכו'). פרמטר חשוב מאוד הוא גם כמובן המרכיב הכלכלי ולכן יש לעשות חישוב עלויות. כדאי לדעת מה סדר גודל העלות הכוללת להשקעה הראשונית ולשוטף בכדי שנוכל להעריך עלות לבקבוק. בכדי לעקוב ביתר קלות על התהליכים השונים, כדאי להכין מבעוד מועד טבלאות מעקב ומדבקות לסימון.

בחירת הענבים – לפני רכישת הענבים, כדאי להחליט מהם סוגי הענבים שמהם נרצה להכין יין. לפני הרכישה, מומלץ לבדוק את בשלות הענב. בדיקות הענב חשובות מכיוון שתוצאותיהן משפיעות באופן ישיר על אופי היין וטעמו. הפרמטרים שחשוב לבדוק הם ריכוז הסוכר, רמת החומציות, נגיעות הענב וטעם הענב. אם אין אפשרות לבדוק את הענבים לפני, צריך לבדוק אותם לפחות ביום הבציר.

מעיכה והפרדה – את הענבים יש להפריד מהגבעולים ולמעוך אותם. ניתן לבצע זאת בדרך הידנית (והרגלית...) או עם מכונות ידניות/חשמליות הנקראות "קראשר" או בעברית "מועך מפריד". לאחר פעולת המעיכה, נכניס את העיסה (שנקראת "תירוש") אל תוך מכלי התסיסה (בד"כ מיכל פלסטיק מיוחד למזון או מיכל נירוסטה - ויש כאלה שמעבירים את התירוש ישירות לחביות עץ).

תסיסה כהלית – תסיסה כהלית היא התהליך בו השמרים שביין הופכים את הסוכר שבו לאלכוהול. לפני המעיכה והפרדה, נתחיל בבדיקות כהכנה לתסיסה בדומה לבדיקות שביצענו לפני שרכשנו את הענבים. כמו כן, טמפרטורת הנוזל צריכה להיות סביב ה- 25 מעלות. לפי הפרמטרים הנ"ל, נוכל להחליט כמה ביסולפיט אנו רוצים להוסיף. הביסולפיט הינו חומר משמר שאחראי, בין היתר, ל"הרדים" את שמרי הבר בענבים בכדי שנוכל להכניס שמריי יין מתורבתים. ניתן להוסיף סוכר ו/או חומצה טרטרית במידת הצורך לאיזון העיסה. חשוב לכסות את המיכלים עם בד נושם/מכסה עם נשם - בכדי שהגז שנפלט מתהליך התסיסה יצא החוצה והמעופפים (או הזוחלים) שבחוץ לא יכנסו פנימה. הגז שנפלט, גורם לקליפות הענבים לצוץ ולעלות למעלה ויוצר מעיין "כובע" גדול של קליפות. לאורך כל זמן התסיסה (כשבוע עד שלושה שבועות, בתלות בטמפרטורת הנוזל), יש לבצע ביקוע לקליפות הענבים שעולים למעלה ע"י דחיפתם וערבובם בתוך הנוזל. ביין לבן, לרוב, לא משאירים את הקליפות בנוזל לזמן התסיסה אלא ישר מדלגים לסחיטת הענבים ורק אז הנוזל עובר לתהליך תסיסה כהלית. ביין יבש, תהליך התסיסה מסתיים כאשר כל הסוכר הופך לאלכוהול (ניתן לבדוק זאת ע"י בדיקת רמת הסוכר לאורך זמן התסיסה). אם ברצוננו לייצר יין חצי יבש, יש לעצור את תהליך התסיסה באופן יזום ע"י הוספת ביסולפיט.

סחיטת הענבים – לאחר שסיימנו את תהליך התסיסה הראשון, נפריד את הנוזל מהקליפות ונעביר אותו למיכלי תסיסה משנית. ניתן להעביר את הנוזל לבקבוקי זכוכית (דמיג'אנים) או מיכלי נירוסטה ("תמיד מלא") ויש גם מקרים שמעבירים את הנוזל ישירות לחביות עץ. את הקליפות יש לדחוס בכדי להוציא את שאר הנוזל שנמצא בתוכם. בכמויות קטנות מאוד, ניתן לדחוס בעזרת רשת/בד אך בד"כ נשתמש בפרס (press) או בעברית, מדחס. עם הקליפות שנשארו ניתן להכין יין שני ע"י הוספת מים, סוכר, חומצות ושמרים אשר יובילו לתסיסה כהלית מחדש. כפי שכבר ציינתי, ביין לבן סוחטים את הענבים לפני התסיסה הכהלית.
המשך יבוא בחלק ב.

www.winemaking.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זכות ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]