חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים לבחירת עו"ד גירושין טוב בדיני משפחה – מה צריך לבדוק כשבוחרים עורך דין גירושין? עו"ד גירושין מומלץ!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לוח שנה שנה מעוברת חודש לוח שנה עברי

נושא המאמר: כללי לוח שנה עברי
מאת: חזקי   שמור מאמר למועדפים

מחזוריות הזמן בלוח השנה מורכבת מדקות, שעות, ימים ולילות, יממות, שבועות, חודשים, תקופות שנים ומחזורים.

שינויי הדקות והשעות המשמעותיים הם, הנוגעים לזמן זריחת ושקיעת השמש, צאת הכוכבים, חצות היום והלילה, עלות השחר וכדומה.

הימים והלילות

היום הולך אחרי הלילה - תחלתו של יום שלם (יממה) הוא מהלילה, ואחריו מגיע היום השייך לאותה יממה. דוגמא פשוטה היא ה'שבת', כניסת היום השביעי הוא בשקיעת החמה, וסיומו עם שקיעת החמה למחרת. וכך גם בכל החגים והמועדים. ההתחלה לספירת בצורה זו היא היום הראשון לבריאת העולם, כנאמר בספר בראשית "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד", היינו תחילה ערב, אחר כך יום, וכך נוצר יום שלם "יום אחד".

שבוע

כמשמעו שבעה ימים, וכנהוג אצל כל אומות העולם. אך בלוח השנה היהודי יש לכך משמעות מיוחדת - העולם נברא בששה ימים ולאחר מכן באה השבת, אלו בדיוק אותם ימים שאנו מציינים. תחילת השבוע היא ביום ראשון, שהוא מקביל ליום הראשון לבריאת העולם. היום האחרון בשבוע הוא 'שבת' - אותו יום בו שבת הקב"ה מכל מלאכתו, וכפי שנאמר בתורה 'ויכל א-להים ביום השביעי מכל מלאכתו... ויברך א-לוהים את יום השביעי ויקדש אותו".

חודשי השנה

חודשי השנה הם חדשי הלבנה. החודש מתחיל ומסיים יחד עם התפתחות הירח, היום הראשון בחודש הוא בזמן מולד הלבנה, והאחרון עם סיום מחזוריותה. מחזור הירח אורך 29 ימים ומחצה (בקירוב), והחודש אורכו 29 או 30 יום בהתאמה (פרטי החודשים החסרים והמלאים בהמשך).

תקופה

בשנה אחת 4 תקופות והם נחלקים על פי מהלך השמש במסלול המזלות. תקופת ניסן היא כשמש בראש מזל טלה, תמוז מזל סרטן, תרשרי מאזנים, טבת מזל גדי.

שנים

השנים שאנו מונים הם שני החמה. שנת החמה אורכה 365 יום. ומכיון ש-12 חודשי לבנה הם 354 יום, לכן שנת החמה ארוכה משנת הלבנה ב-11 ימים. כדי להתגבר על חוסר התאמה זה, לכן כאשר 11 הימים יגיעו ל-30 יום (פחות או יותר) מוסיפים חודש לשנה. שנה עם חודש נוסף נקראת שנה מעוברת, יש בה 13 חודשים, ואורכה 384 ימים.

מחזוריות

1. שמיטה - מחזוריות של שבע שנים, בשנה השביעית אסורה עבודת האדמה. כמו"כ בשנה השלישית והשישית למחזור זה, מעשר שני מתחלף במעשר עני. שנת תש"ע היא שנה שניה לשמיטה. 2. יובל - מחזוריות של 50 שנה, ונוהגת בזמן שבית המקדש עומד על תילו. 3. 19 שנים - 12 פשוטות ו-7 שנים מעוברות, הם מחזור שלם. לאחר 19 שנים מסלול השמש והירח מתאזן. שנת תש"ע היא שנה 13 במחזור זה.

כללי לוח שנה

שנה מעוברת- השנה ה - 3, 6, 8, 11, 14, 17 במחזור של 19 שנים.

ראש חודש תשרי (יום ראשון של ראש השנה) - לא יחול בימים: ראשון, רביעי ושישי.

חג הפסח (ט"ו בחודש ניסן) - לא יחול בימים: שני, רביעי ושישי.

חודשי השנה

כפי שציינו קודם, בכל חודש יש 29 או שלושים יום, חודש אחד מלא ואחריו חודש חסר. תשרי, שבט, אדר ראשון, ניסן, סיון וחודש אב - חודשים מלאים. טבת, אדר, אייר, תמוז וחודש אלול - חודשים חסרים. חשון וכסליו פעמים שניהם מלאים (ונקראת - שנה מלאה), פעמים שניהם חסרים (שנה חסרה), ופעמים חשון חסר וכסליו מלא (שנה כסדרה).

קביעת חודש חשון וכסליו היא כך - כאשר אני יודעים באיזה יום בשבוע חל ראש השנה בשנה זו, ומתי בשנה הבאה. בשנה פשוטה: אם יש בניהם שני ימים (לדוגמא בשנה ראשונה ר"ה חל ביום שני, ובשנה שאחריה ביום חמישי), זאת שנה חסרה, שלושה ימים - כסדרה, ארבעה - מלאה. בשנה מעוברת: ארבעה ימים - חסרה, חמשה ימים - כסדרה, ששה - מלאה.

סימנים - אם ראש השנה חל ביום שלישי, השנה תהיה כסדרה. אם יחול ראש השנה בשבת או ביום שני, לא תהיה כסדרה. ביום חמישי, בשנה פשוטה לא תהיה חסרה, ובשנה מעוברת לא תהיה כסדרה.

mylush.net


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חזקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]