חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בעיות פריון אצל גברים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רית בין הבתרים ארבע מאות שנה 4 כנפות

נושא המאמר: נומרולוגיה על פרשת לך לך התשע
מאת: פרופ' מאיר בר אילן   שמור מאמר למועדפים


נומרולוגיה בפרשה

מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"

נומרולוגיה בפרשה:

בברית בין הבתרים מודיע ה' לאברם כך: "...יָדֹעַ תֵּדַע כִּי גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה" (בראשית ט"ו/יג'), והרבה דיו כבר נשפך על פסוק זה. הסיבה לכך היא פשוטה: כל המפרשים ניסו ליישב את הַמִּסְפָּר 400 עם מִסְפָּרִים אחרים המוזכרים בתורה, והעלו חרס בידם. מגמת הדברים להלן היא להבהיר את הַמִּסְפָּר 400 לא רק ככמות אלא גם כאיכות.
כבר ידוע כי הַמִּסְפָּר 4 מייצג את הקוסמוס, כפי שניכר הדבר ב-4 רוחות השמים, ב-4 כנפות הארץ, וב-4 נהרות. ברור, לפיכך, שהַמִּסְפָּר 4 מביע נתון שהוא חלק מהותי מן העולם: עולם ו-4 הולכים ביחד. הַמִּסְפָּר 100 מציין סוג של גבורה גופנית, והוא נובע מהכפלת 10 ב-10, מִסְפָּר המביע את הגוף האנושי השלם. אברהם היה בן 100 כשנולד בנו, ובכך מציין הַמִּסְפָּר את שלמותו הגופנית. ברור, אם כן, שיש ל-100 תכונה של חוזק מרובה, חוזק הניכר, למשל, ב?ר צבא שהוא ?ר 100.
הכפלת 4 ב-100 מביעה איחוד כוחות בין מִסְפָּר קוסמי לבין מִסְפָּר המביע ריבוי גופני, ודומה שעל כן נמכרה מערת המכפלה לאברהם ב-400 שקל כסף. אין זה מִסְפָּר מקרי אלא מִסְפָּר ש'תכונתו' היא 'קוסמי – מרובה'.
ר' חייא בר אבא המשיך ברעיון זה וסבר שגודלה של ארץ-ישראל הוא '400 פרסה על 400 פרסה' (הכפלת החוזק האחד בעצמו), ואף ארץ מצרים תוארה כארץ המשתרעת על 400 על 400 פרסה, למרות שהכל יודעים שמצרים גדולה כמה מונים מארץ-ישראל (מגילה ג ע"א; תנחומא וארא יד).
ואולם, יש לשים לב להבדל הבא: הַמִּסְפָּר 400 מונה בפרשת "לך-לך" שנים, בעוד שהוא מונה שטחי-ארץ במקומות אחרים (אך גם אנשים). מסתבר, אם כך, שהתופעה הניכרת עתה לעין היא מעתק ממימד המקום למימד הזמן: קוסמוס וזמן, הם מימדי היסוד של העולם. כלומר, 400 שנות השעבוד של זרע אברהם הם ביטוי למציאות קוסמית לפיה בטרם ישוב זרעו של אברהם לארצו הוא חייב להיות בגלות תקופת-זמן ממושכת.

פרופ' מאיר בר-אילן
אוניברסיטת "בר-אילן"
מחבר 'נומרולוגיה בראשיתית' ו'נומרולוגיה מקראית'
(ספריית בית-אל)




www.torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ' מאיר בר אילן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]