חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אתם מרכיבים פרקט לבד? הנחיות הרכבה שחובה לקרוא - רצפת פרקט - הרכבת פרקט - משטח פרקט - פרקט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שליטה בכעסים טיפול בכעסים ניהול כעסים לחץ נפשי

נושא המאמר: ניהול כעסים והתמדדות עם לחץ נפשי
מאת: דלית הלוי סיטרוק   שמור מאמר למועדפים

החיים בישראל לא פשוטים, ישנם קשיים ביטחוניים, כלכליים וחברתיים.
הקשיים מייצרים מתחים וכעסים, הכעס והמתח מחלישים את הגוף, דבר שעלול להתבטא במחלות שונות, הכעס הינו רגש הרסני שעלול להוביל להתפרצויות ופגיעה באנשים יקרים, לכן חשוב מאוד ללמוד לנהל כעסים ולשחרר מתחים מבלי לפגוע בעצמנו ובסביבתנו.

אז מהו למעשה הכעס וכיצד הוא משפיע עלינו?
הכעס מוגדר כרגש שלילי עז שאדם חש כלפי מי שלדעתו גרם עוול, בכלל זה הוא עצמו.
הכעס עלול לגרום בטווח הקצר לתופעות כמו: רעידות, זיעה, נשימה לא סדירה, כאב ראש, התפרצויות זעם, בכי, עצב, לחימה, בריחה ועוד...בטווח הארוך הכעס עלול לגרום לניתוק יחסים, חוסר שקט, עצבנות, מחלות שונות, חולשה, עייפות ועוד...
התרבות והנורמות החברתיות בישראל מעודדות השגיות, זוג צעיר, מהר מאוד מוצא את עצמו מחויב למשכנתא גדולה, תשלומים לגנים, מזון, לבוש, מיסים מכבידים, הוצאות רכב, ועוד...
הלך הרוח ברחוב הישראלי גם הוא מלחיץ, הרמזור עוד לא התחלף לכתום וכבר מישהו צופר מאחוריך, כאילו אומר: "חביבי, תתקדם, אתה לא רואה שאני ממהר?" , לרובנו יש נטייה לעקוף גם כאשר איננו ממהרים, תמיד נחפש את התור הקצר בסופר ונתעצבן כאשר הקופאית איטית.
הכמות העצומה של המסרים השליליים והאסונות בחדשות והתדירות שבה אנו שומעים אותם ברדיו ובטלוויזיה גם הם גורמים ללחץ נפשי.
כאשר הגוף שלנו מתמודד עם כל כך הרבה לחצים נפשיים, הרבה מאוד אנרגיה מוקדשת להתמודדות הזו ואז אין לגוף את הכוחות להתמודד מול וירוסים ומערכת החיסון שלנו נחלשת, דבר שעלול להתבטא במחלות שונות.

האם אנו מנהלים את הכעס או שהכעס מנהל אותנו?
חשוב מאוד ללמוד לנהל את הכעס ולא לתת לו לנהל אותנו, יכולת ניהול הכעסים שלנו תשפיע על איכות חיינו ועל מצב בריאותנו. ניהול הכעס קשור לנושא של מוקד שליטה, אדם בעל מוקד שליטה חיצוני, במצב של כעס יאשים את כל העולם רק לא את עצמו, אדם בעל מוקד שליטה פנימי במצב של כעס סביר להניח שיחשוב איפה הוא טעה ומה החלק שלו במצב אליו נקלע.

כיצד מנהלים את הכעס ומשחררים את המתח?
ניהול הכעס ושחרור המתח נעשה בדרכים שונות כמו: שינוי מחשבתי כתוצאה מהגברת המודעות העצמית, הרפיה, דמיון מודרך, שינון הצהרות מרגיעות, זמן תגובה מתאים, הימנעות ממצבים מכעסים, מדיטציה, כתיבה טיפולית, תקשורת נכונה במצב של כעס ועוד שיטות שניתן ללמוד מאנשי מקצוע וליישם בשטח.
מתוך הרבה אנשים, זכורה לי אישה אחת במיוחד אשר חוותה שיתוקים בידיים בעקבות 22 שנים של כעסים על הבן הבכור שלה ולאחר מספר מפגשים בהם עבדנו על ניהול נכון של הכעס ושחרור המתח, השיתוקים נעלמו והקשר עם הבן חודש.
תרגיל להתמודדות עם כעס: עצמו עיניים, דמיינו מסך לבן ענק, על המסך הלבן דמיינו תמונה של המצב שמכעיס אתכם, דמיינו שהתמונה על המסך הולכת וקטנה בהדרגה עד שהיא הופכת לנקודה קטנה על המסך ונעלמת, נשמו שלוש נשימות עמוקות ופקחו את העיניים.
לתרגיל זה יש מספר יתרונות, עצימת העיניים מאפשרת ניתוק מיידי מהסיטואציה המכעיסה, הקטנת התמונה מקטינה את חשיבות הסיטואציה בתת המודע, שלוש הנשימות מחדירות חמצן לגוף ומרגיעות אותנו.

10 טיפים לניהול כעסים והתמודדות עם לחץ נפשי:
1. צום חדשות ודיאטת טלוויזיה- נסו שבוע ללא חדשות ועם מעט טלוויזיה ותראו שאתם רגועים יותר.
2. פעילות גופנית- כל פעילות גופנית תפחית את מידת המתח ותחזק את המערכת החיסונית.
3. טיול בטבע- אפילו 10 דקות של טיול באוויר הצח יעשו את העבודה.
4. כאשר מישהו צועק וכועס עליכם דמיינו שזו סופת הוריקן ותתכופפו עד שהיא תעבור.
5. השתדלו לא להגיב בזמן שאתם כועסים, חכו קצת ואז תגיבו מתוך מחשבה.
6. כתבו לאדם אתם כועסים עליו והסבירו למה נפגעתם, התכתבות זו דרך טובה לתקשורת רגועה יותר.
7. הרפיה ומדיטציה-בזמן כעס עצמו עיניים ודמיינו שאתם על חוף הים, הקשיבו לגלים ונשמו עמוק.
8. הקשיבו למוסיקה מרגיעה או שמחה וחייכו אפילו בכוח, עד שזה יהפוך לחיוך אמיתי.
9. כאשר אתם כועסים על מישהו, חשבו על המעשים הטובים שעשה והתמקדו במה שטוב בו.
10. נסו להגיב בחמלה, דמיינו את עצמכם במקום האדם שעליו אתם כועסים, נסו להבין את הרגשתו.

דלית הלוי סיטרוק, יועצת חינוכית ומשפחתית, מומחית לניהול כעסים ושחרור מתחים
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, תואר ראשון במדעי ההתנהגות, מנהלת מרכז לי-ולך (המרכז לטיפול והעשרה) , לימודי טיפול משפחתי וזוגי, קורסי רייקי, תטא הילינג, גישור, מחברת הספר "עולמו של דניאל". 052-7330456 http://www.lilach-center.com/

www.lilach-center.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דלית הלוי סיטרוק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]