חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תריסים חשמליים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עובד זר עובדים זרים

נושא המאמר: עובדים זרים בישראל
מאת: רשת גיל הזהב - עובדים זרים   שמור מאמר למועדפים

אוכלוסיית העובדים הזרים בישראל מונה כיום כ- 250,000 עובדים המהווים 13% מכוח העבודה בארץ. 100,000 עובדים זרים נמצאים בארץ באופן חוקי ו 150,000 עובדים ללא ויזות ואישורי שהיה. העובדים השוהים בישראל באופן לא חוקי, בדרך כלל מגיעים לישראל כתיירים ונשארים לעבוד, או שמדובר בפועלים שעבדו בארץ עם אישורים ונשארו לעבוד גם לאחר סיום הויזה או אישור השהיה.
מדינות רבות במערב מספקות אישורי עבודה למספר מוגבל של עובדים זרים, על מנת להשלים כוח עבודה נדרש. אשרות העבודה הן תמיד זמניות ותמיד מיועדות למגזר ותחום עבודה מסוים. כל מדינה בוחרת בגישה שונה בנוגע לטיפול בעובדים הבלתי חוקיים, בין אם מדובר בגירוש של העובדים יחד עם משפחותיהם ובין אם בגישה של שיחה ושיתוף פעולה עם קהילות העובדים. כל מדינה משנה את כמות אשרות העבודה והשהיה משנה לשנה על פי המצב במשק והדרישה לכוח עבודה.
מרבית המעסיקים מחליטים להעסיק עובדים זרים, שכן מדובר בכוח עבודה זול בייחוד כאשר מדובר בתחום הבנייה והחקלאות. מרבית העובדים גרים בדירות, אלא אם מדובר בעובדים סיעודיים ואז רבים מהם גרים אצל המעסיקים. מעסיק שירצה להעסיק עובד ישראלי, ייאלץ לשלם כפליים ואף יותר, לעומת עובד זר. כמו כן, התחומים בהם עובדים העובדים הזרים, הם תחומים פחות מבוקשים לעבודה בארץ כמו סיעוד נכים, קשישים, בנייה וחקלאות.
עובדים זרים מועסקים בישראל במגוון תחומים החל מתחילת שנות ה- 80. בתחילת שנות ה- 90 לאחר שנאסר על רוב העובדים הפלסטינים לעבוד בתוך ישראל, החלו להגיע עובדים זרים ממדינות רבות ובכמויות גדולות. מרבית העובדים החלו כעובדים חוקיים ונשארים בארץ כעובדים זרים לאחר ששינו עבודה, או שפג תוקף אישור השהייה שלהם. עובדים רבים נשארים בארץ פשוט משום שאין להם את האמצעים הכספיים לחזור לארצם.
העובדים המגיעים לישראל מגיעים ממדינות אפריקה, אירופה, כאשר מרבית העובדים המועסקים במגזר הסיעודי מגיעים מהמזרח הרחוק ובייחוד מהפיליפינים וההערכה כי במגזר הסיעודי מועסקים כ- 50 עובדים זרים. רוב העובדים מגיעים ממעמד חברתי נמוך וקשיי תעסוקה בארצם ומנסים לפרנס את משפחתם מהארץ. עובדים רבים השוהים בארץ, הם בעלי משפחות ועם השנים החלה התארגנות של קהילות על בסיס מוצא ודת, המספקות תמיכה לעובדים.
בשנת 1991 נחקק לראשונה חוק העובדים הזרים, המתייחס הן לשהייה של עובדים זרים וגירושם מהארץ והן לעבירות והקנסות של העסקת עובד זר באופן לא חוקי. יחד עם זאת, זכויותיהם של העובדים הזרים, בין אם חוקיים ובין אם לא, אינן מעוגנות בחוק. את מרבית הדאגה לרווחתם של העובדים הזרים בארץ, ניתן למצוא אצל ארגונים חברתיים וכן בעיריית תל אביב יפו, שכן שם שוהים מרבית העובדים הזרים. עובדים שמבקשים להחליף עבודה באופן חוקי, נדרשים להגיש בקשה רשמית, אך במידה וזו נדחית, עליהם לעזוב את עבודתם ואת הארץ ללא האופציה לערער.

www.goldenagenet.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רשת גיל הזהב - עובדים זרים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]