חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אמא קרייריסטית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חלבונים פרוטאין

נושא המאמר: חלבונים (פרוטאין) - קובי עזרא
מאת: חלבונים (פרוטאין) - קובי עזרא   שמור מאמר למועדפים

חלבונים (פרוטאין) - קובי עזרא


חלבון, בלועזית פרוטאין, מן המילה היוונית פְּרוֹטַ‏‏‏אִיוֹס - שמשמעותו "ראשוני", החלבונים הינם תרכובות אורגניות הבנויות משרשראות מקופלת של חומצות אמינו הקשורות ביניהן בקשרי פפטידיים בין הקבוצה הקרבוקסילית של החומצה האמינית לקבוצה האמינית של החומצה השנייה.

•- כמות החלבון מתייחסת לגרם לכל ק"ג ממשקל גוף אידיאלי,כלומר שאדם שמן לא זקוק להרבה חלבון באופן יחסי למשקלו כי רקמת השומן לא צרכנית גדולה. כנ"ל לאדם רזה מידיי במצב ירוד ולכן נתייחס למשקל הרצוי האידיאלי. אין הבדל בין המינים, ההבדל יתבטא באופן אינדוידואלי.

•- ישנה המלצה של ה - RDA לצריכת חלבון, כאשר יש להם מקדם הגנה כלומר כמות מעט גבוהה.

•- עודף חלבון "גדול" לאורך זמן יוצר עומס על הכליה . ככל שכמויות האוראה יהיו יותר גדולות כך העומס על הכליה גדול יותר.

•- תינוקות וילדים זקוקים ליותר חלבון אך גם לכ- 43% מחומצות האמינו יהיו הכרחיות כולל ה- 2 חצי הכרחיות ( ARGININE ,HISTIDINE) אצל ילדים בגילאים 10-12 36% , מבוגרים 19%.

מחסור בחלבונים יכול להיגרם כתוצאה מ:

•1) מחסור בחלבונים

2) צריכת חלבון לא מאוזנת (החלבון באיכות נמוכה ואין אספקה נאותה של ח' אמינו הכרחיות)

3)מחסור קלורי (דיאטת הרזיה).

שלושת מצבים קליניים אלה תלויים בדרגת משך החוסר. מחסור בחלבון נדיר בארצות מפותחות ושכיח בארצות מתפתחות שתפריטם רוב רובו מורכב מדגנים.

•- בשלב החסר הראשוני של החלבון לא נראה סימפטומים קליניים של מחסור בגלל שהגוף עושה אדפטציה (מגייס מכל מיני משאבים חלבון מהכבד שרירים וכו').

•- חלק מחומצות האמינו הלא הכרחיות יכולות להיווצר מפחמימות.

סימנים קליניים של מחסור בחלבון:

א) נשירת שיער

ב) בשלבים מתקדמים נראה בבדיקת דם ירידה ברמות האלבומין (החלבון העיקרי בפלזמה) רמות תקינות 5.5-3.5 גר' כלומר שירידה ברמות האלבומין היא מחסור בחלבון. אך יכולות להיות עוד סיבות, האלבומין הוא אחד המומסים בדם, ירידה בו תוריד את הלחץ האוסמוטי ואז תהיה יציאה של נוזלים (בצקת) זאת בגלל שהדם לא היה דליל מידיי.

ג) דילדול שרירים

ד) חולשה

ה) ירידה במשקל

ו) ירידה בכמות האלבומין

ז) ירידה במע' החיסון

ח) מחלות מחסור ספציפיות: MARO-SMUS , KWQSHIORLCOC . מריסמוס : מחלה של תת תזונה (חלבונים ופחמימות) קווסיוקור: מחלה שח חסר תת תזונה על רקע של חוסר חלבון בלבד.



לסיכום:

בתזונה רגילה חלוקת אבות המזון (מקור אנרגיה) צריכה להתחלק כך:

פחמימות 2/3 (60%) רוב הפחמימות מורכבות 48%, 12% פשוטות. שומנים עד 30%, 1/3 רווים ,1/3 בלתי רווים, 1/3 רב בלתי רווים, חלבונים מה שנשאר...



http://www.2all.co.il/web/Sites/diet-kobi/DEFAULT.asp




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חלבונים (פרוטאין) - קובי עזרא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]