חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טבעות נישואין מעוצבות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות מניתוחים חרדות מניתוח חרדה מניתוח

נושא המאמר: חרדה מניתוח - כיצד להתמודד
מאת: המרכז לטיפול בהשמנת יתר    שמור מאמר למועדפים

המחשבה על ניתוח להרזייה מעוררת פחדים רבים. הפסיכולוגית מאיה פרנקל והכירורגית ד"ר אסנת רזיאל מנסות להרגיע אתכם

מאת: מאיה פרנקל, ד"ר אסנת רזיאל

ניתוח הוא אירוע מפחיד לכל הדיעות. החרדה מתחילה הרבה לפני האשפוז ומתעצמת עם המעבר לסביבת בית החולים, שהינה סביבה מאיימת ולא מוכרת. תורמים לבנית הפחד גם חוסר היכולת לשלוט בנעשה, החשש מכאבים, הפחד מנזק שעלול להיגרם, מסיבוכים ואף ממוות.

מנסיוני, מציינת ד"ר אסנת רזיאל, מרבית המטופלים עוברים תהליך ארוך בדרך לקבלת ההחלטה לעבור ניתוח להרזייה.

התהליך כולל מספר שלבים ולרב לא ניתן להאיץ במטופל, אלא יש לאפשר לו להתמודד עם כל שלב בתהליך:

1. הכחשה של ההשמנה: "אני קצת מלא, אני נהנה מהחיים, אני בריא"

2. הכרה בהשמנה אך הכחשת הקושי לרזות: "אם רק ארצה באמת, אצליח להוריד 20 ק"ג"

3. הכרה בקושי לרזות והתפתחות של חרדה מניתוח: "אני שמן מאד, שמעתי על ניתוח, זה נשמע לי נורא מסוכן וממש לא בשבילי"

4. ייאוש וחרדה מניתוח: "אני שמן מאד, שום דבר לא עוזר, אני מפחד פחד מוות מניתוח, אולי אמות, אולי אשמין הכול בחזרה, אולי לא אצליח לרדת, אולי אקיא כל הזמן, אולי לא אוכל לאכול את מה שאני אוהב יותר בחיים".

5. בדיקת מסוגלות עצמית: "אני שמן מאד, יודע שצריך ניתוח, שמעתי שיורדים יפה, נראה אם בכל זאת אצליח בדיאטה הנוכחית. אולי בכל זאת אני יכול לבד."

6. חרדה מהשלכות הניתוח: "אני שמן מאוד וכבר מבין שאצטרך לעבור ניתוח, אבל רוצה ליהנות עוד קצת לפני כן".

7. נכונות לקראת הניתוח: "אני מבין שניתוח להרזייה יעזור לי ומוכן לצאת לדרך החדשה".

שלבים אלה מאפיינים רבים מהפונים לניתוח להרזייה והם מייצגים תהליך של מעבר מהכחשת הבעיה להתמודדות עימה, למרות החרדות שצפות ועולות.

חרדה הינה רגש עוצמתי מאד, מציינת הפסיכולוגית מאיה פרנקל. ככל שאדם מודע לסכנות הצפונות לו - גדלה גם החרדה. עם זאת, מכיוון שלא ניתן לחיות בחרדה מתמדת, התפתחו במשך הזמן גם מנגנוני הגנה.

שני המנגנונים העיקריים להפחתת חרדות הינם הדחקה והבנה. מנגנון ההדחקה מאפשר לנו לא לחשוב על הסכנה, להתעלם ממנה, ולהרגיש כאילו היא לא קיימת עבורנו.

בנוסף ניתן להפחית את חווית חוסר האונים ולחזק את תחושת השליטה על ידי הבנת העתיד להתרחש.

ניתן למדוד את הדאגה והפחד לפני הניתוח על ידי שינויים בלחץ הדם, דופק הלב, קצב הנשימה ורמות ההורמונים במחזור הדם. מחקרים הראו כי ירידה ברמת החרדה מביאה להחלמה מהירה יותר לאחר הניתוח.

עבור רובנו, הניתוח מהווה אירוע ייחודי במהלך החיים, הטומן בחובו אי וודאות מסוימת. לפיכך, טבעי ונורמלי לחוש חרדה בימים שלפני ניתוח.

הדרכים להפחית חרדה כוללות איסוף מידע אמין על הניתוח, הכרת המנתח ובטחון בו וטכניקות הרפייה. במלב"י ניתן לקיים פגישות טרום ניתוחיות על מנת ללמוד על דרכי התמודדות יעילות עם החרדה שלפני ניתוח.


אודות הכותב:
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/

www.hashmana.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י המרכז לטיפול בהשמנת יתר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]