חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפרת זכויות יוצרים בשל העתקת מאמר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מילון סלנג מילון מילונים

נושא המאמר: מילון, שפה ומה שבינהם
מאת: גל אלפא   שמור מאמר למועדפים

קשה לשים את האצבע על התאריך שבו הומצא המילון הראשון, אבל סביר להניח שמילון היה תוצר לוואי של פיתוח הכתב הראשון – הרי היה צורך להסביר מה כל אות וכל מילה מייצגות (שזה למעשה המילון). המילונים פרחו בתקופת האימפריה היוונית ולאחר מכן גם בתקופת הרומאים, משום שבכל מקום שנכבש היה צורך ללמוד את השפה המקומית לשם התקשורת. לאחר מכן בתקופת אביב העמים היה מקום חשוב לשפה המקומית של כל עם ושוב – המילונים פרחו וייצגו הרבה מעבר לסתם מילון – הם ייצגו שפה ותרבות.

כיום יש מספר סוגי מילונים – הסוג הראשון והנפוץ ביותר הוא מילון בין שפות – מתאים לאנשים שצריכים ללמוד שפה חדשה (אם זה לתקשר עם אדם שמדבר בשפה אחרת או לשם מעבר לארץ אחרת). בגרסה המתוקצרת יותר – מילון בין שפות הוא שיחון. מילון כזה נועד בעיקר לאנשים שטסים לחו"ל לביקור קצר ומאפשר להם לדעת את המינימום של המינימום שהם צריכים בשביל להסתדר.

הסוג השני הוא מילון שפה-שפה. מילון כזה בעצם מציע פירוש למילים בשפה מסוימת. בתוך הסוג הזה אפשר לכלול גם מילון של ז'רגון מקצועי ומילון סלנג שבסה"כ גם הם מציעים פירוש למילים. גם הסוג הזה נפוץ מאוד. מי מאיתנו לא זוכר את המילון כיס הכחול והמכוער שהיה הולך איתנו בכל יום לבית הספר? אחד השמות המוכרים ביותר בתחום הזה הוא כמובן מילון אבן-שושן (במקור "מילון חדש") שיצא בתפוצה רחבה מאוד ובמספר גרסאות.

סוג שלישי של מילונים הוא מילון למטרות מסוימות כגון מילון לחריזה למשוררים – המציע לכל מילה מספר מילים המתחרזות אליה (במקום פירוש).עוד דוגמה בולטת הוא המילון לשדה סמנטי שמציע לכל מילה שורה של מילים נרדפות, מנוגדות או קשורות. מילון זה מכונה תזאורוס או בעברית צחה - אגרון.

לסיכום – המילון מלווה אותנו ככל הנראה מהמצאת הכתב וימשיך ללוות אותנו גם בעתיד – אולי בעיקר בתחום האלקטרוני. כבר כיום ניתן לראות ניצנים של מילונים אלקטרונים בעולם שמציעים ניתוח מעמיק של מילה שלעיתים משתלב עם מנוע חיפוש מתוחכם. והעתיד? – הכל עוד פתוח ואי אפשר לדעת איך ייראה המילון הבא.

www.alfabet.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גל אלפא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]