נושא המאמר: ציור מקורי
מאת: זיו אייל שמור מאמר למועדפים
ציור מקורי
פעמים רבות עולה השאלה איך עוברים מציור מתוך התבוננות (הסתכלות בטבע, העתקה מתמונה) לציור "מקורי". (מטבע הדברים אין אני בטוח בתקפות של האבחנה הזו... השנה התקיימה בפריז התערוכה היקרה אי פעם, בשם "פיקאסו -המורים" - ובה הוצגו ההשפעות על היוצר שהוא אולי המקורי ביותר בתולדות האומנות. "השפעות", קרי הווריאציות שלו -העתקים שלו לעבודות של גדולי הציור). אין מתכון אחיד למעבר הזה. אבל אוכל לציין דרכים אחדות: הרבה פעמים הצייר עולה על גדותיו. גם כשהוא מתבונן הוא מכניס את עצמו אל תוך האוביקט (בעצם זה תהליך שקורה בהכרח בכל עבודת ציור). האמפרסיוניזם סימן את התהליך הזה בתולדות האומנות: פתאום הצבעים מפעפעים החוצה, הם פחות מנסים לדייק את האובייקט, ויותר לסמן את ההרגשה של הצייר בעת הציור. הצייר חורג מגבולות האובייקטים והראליזם כדי ליצור תחושה ריגשית (ולכן בהכרח במהלך ההוראה אני לפעמים צריך לדבר יותר על רגשות ועל התחושות שהציור מעלה בי - מאשר על מונחים טכניים). דרך אחרת שאנו משתמשים בה בעיקר בציור ראליסטי (אבל במקרה זה גם בציור מופשט - כפי שרינה מראה), היא טכניקה של קולאז': אנחנו שוברים את המציאות לשברים (במקרה של ציור ראליסטי - הרבה פעמים עושים שימוש בצילום - כדי לחקור צדדים טכניים כהבעה, תנועת גוף, קומפוציזיה וכו') ואז מרכיבים את השברים ויוצרים עולם פנימי בציור - בעל מבנה ריגשי וחזותי חדש). דרך נוספת לחדור למעמקי הציור המקורי היא הדרך של מה שקרוי "הציור האינטואיטיבי". לעיתים אני נותן (גם לילדים), מספר צבעים ומבקש מהם לצייר עם האצבעות: למרוח בצורות שונות את הצבע. לעתים נחליט על איזה שהוא מבנה של סדר, אבל פעמים רבות ההנחיות הן מופשטות יותר, ורגשיות יותר. מטבע הדברים כל הדרכים הללו לצייר הן סכמות: המציאות של הציור והיכולת לביטוי עצמי בציור נוזלית הרבה יותר וקשורה בתמיכה במרכיבים הרגשיים של הצייר ושבירת מחסומים, ולאו דווקא בטכניקה זו או אחרת.
www.sadna4u.com/page7.html?
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.