חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רשלנות רפואית בהיעדר רישום בזמן אמת רשלנות רפואית, טיפול, אבחון, רופא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טבע וטבע יוגה קבלה מוזיקה

נושא המאמר: דברים מופלאים ומענינים בנושא מדע וטבע
מאת: יואל ויינר   שמור מאמר למועדפים

מאמרים קצרים ומענינים בנושאי מדע וטבע, כתב - יואל ויינר



הרכס האמצע אוקייני

שימו לב! הדבר המופלא בעולם! הרכס האמצע אוקייני, במעמקי הים מסתתר, הבקע המרכזי שלו נמצא באמצעיתה של קרקעית האוקינוס האנטלנטי, הבקע הענק הזה נוצר בגלל התנתקותו ההדרגתית של הלוח הצפון אמריקני מעל לוחות אפריקה ואירואסיה, תהליך שנמצא בעיצומו, משנת 1942 התרחב הבקע במעל לעשרה מטרים .

בקע גלופגוס

בקע גלופוס: בים האוקינוס: בעומק 2,500 מטר ישנם יצורים חיים בתנאים חשוכים שאין יצור חי שמסוגל להתקיים, צדפות באורך חצי מטר , תולעי ענק, צדפות בוציות ודגים מימינים שונים, לאחר מחקרים כיצד מתקיימים בעלי החיים הנ"ל בתנאים חשוכים אלו, התברר שישנם גיזרי חום הפולטים את כל האנרגייה הנצרכת כדי לקיים יצורים אלו,- כמו התפרצויות מים במדבר הלוהט, אותו הדבר יש התפרצויות של גייזרים לוהטים מלאים גופרית ושאר צורכי בעלי החיים התת מימיים הנ"ל.

.שמורות טבע

מומלץ לטיול! שמורת הטבע הזאולוגית הגדולה ביותר בעולם, היא הפארק הלאומי אטושה בנאמיביה, השמורה נוסדה בשנת 1907, משתרעת על שטח של 99.925 קמ"ר.

ההר התת מימי הגבוה ביותר בעולם

ההר התת מימי הגדול בעולם הוא - מתנשא לגובה של 8.690 מטר מקרקעית הים, והפסגה שלו שקועה בעומק 365 מטר מתחת לפני המים, ההר נתגלה בשנת 1953 בקרבת תהום טונגה, בין סמואה לניו זילנד.

תנינים וגודלם

הזוחל הגדול בעולם הוא תנין הים, התנין הנ"ל חי - בדרום מזרח אסיה, באיי מאלאיה, באינדונסיה, באוסטרליה הצפונית, בפפואה גינאה החדשה, בפלפינים ובויאטנם, אורכם הממוצע של זכרים בוגרים נע ביו 4.2 מ' ל 4.8 מ' . ומשקלם נע בין 410 ק"ג ל 520 ק"ג. היו מקרים שבשבי תניני ים הגיעו לאורך בשבי בין 6 ל- 7 מטרים ומשקלם היה מעל טון. הגיל המדוד המהימן ביותר של תנין ים בשבי הוא 66 שנים, התנינים ידועים כטורפים ערמומיים וחזקים, כמו כן יש לתנינים אנטיביוטיקה טבעית המגנה אליהם בפציעות ומונעת מהם זיהומים קטלניים ששאר בעלי החיים מתים מהם במהירות רבה.

עקרבים

העקרב הגדול ביותר מבין 800 סוגי העקרבים, הוא עקרב הקיסר הטרופי, מצוי בגיניאה, אורכו של זכר בוגר מגיע ל - 18 ס"מ ולעיתים אף יותר, צבעו השחור מאפיין עקרבים החיים באזורים לחים ובהרים גבוהים,

העקרב הקטן בעולם הוא מיקרובותוס פוסילוס שחי בחוף הים האדום, ואורכו מגיע ל 13 מ"מ בלבד.

העקרב הארסי ביותר בעולם הוא העקרב הצהוב הים תיכוני,שתפוצתו מחלקה המזרחי של אפריקה הצפונית - ועד לחופי הים האדום - דרך כל המזרח התיכון, כמות הארס שהוא מזריק היא קטנה , ולכן רק לעיתים נדירות הוא גורם מוות לאדם, אך לילדים שגילם פחות מחמש שנים מסוכן וקטלני הוא.

אוקיינוסים {היקפם}

שטחם הכולל של כל הימים נאמד ב - 362.033.000 קמ"ר שהם 70.98% משטחו של כדור הארץ. העומק ההמוצא של ההידרוספירה{מעטה המים שעל פני כדור הארץ} נאמד לפנים ב - 3.795 מ', נפח האוקיינוסים נאמד ב-ב 1.349.900.000 קמ"ק, לעומת נפח המים המתוקים הנאמד ב - 35.000.000 קמ"ק בלבד .

קרחונים, הגדול והגבוה ביותר{אנטארטיקה}

הקרחון הגדול ביותר שנרשם היה קרחון שטוח באנטארטיקה - קרחון בעל שטח של 31.000 קמ"ר אורך - 335 ק"מ , רוחב - 97 ק"מ , שנראה במרחק של 240 ק"מ מערבית לאי סקוט באוקינוס השקט הדרומי, נתגלה בשנת 1946.

הקרחון הגבוה ביותר שנמדד היה בגובה של 161 מטר, הקרחון נמצא מול חופה המערבי של גרינלאנד, נתגלה בשנת 1958.

צונאמי- גלים הנגרמים מריעדת אדמה

הגל המעורך כהגבוה ביותר , גובהו כ - 85 מטר , שנמדד מול האי ישיגאקי , בשרשרת הרי ריוקו,, ב - 24 ב אפריל בשנת 1771. הגל הזיז גוש אלמוגים במשקל של 750 טון, למרחק של יותר מ 2.5 קילומטר, ישנן תצפיות על גלי צונאמי שנעו במהירות של 750 קילומטר בשעה. { המילה צונאמי מקורה ביפנית- נאמי פירושה גל, ו - צו פירושה שעלה על גדותיו }.

בעלי חיים שבסכנת הכחדה מיידית

נמר סיבירי חי באוזרי ביצות שוחה מצוין ונמצא בסכנת הכחדה.

פנתר השלג חי ברכס ההרים הגבוה באסיה בקיץ הוא חי ברכס הרים בגובה 4,000 מטר

הפנדה הענקית, היא אחד היונקים הנדירים בעולם ,היא נמצאת בהרי סין ובטיבט, סין הכריזה על הפנדה הענקית נכס לאומי ויש לה כעשרה בתי גידול מוגנים לפנדה.

פיל אפרקיני, הפיל נטבח בגלל השנהב שלו, בכל שנה נהרגים כ - 70,000 פילים למטרות מסחר השנהב , כמחצית מאכלוסיית הפיל האפריקני הושמדה משנת 1979, כיום הוא מוגן יותר , אך עדיין צדים אותם כנופיות סוחרים.

החיה המהירה בעולם - ברדלס - ציטה

היונק היבשתי המהיר ביותר הוא הברדלס {ציטה} מהירות הברדלס בשטחים פתוחים נעה, בין 96 קמ"ש ל - 101 קמ"ש למרחקים של עד 500 קמ"ש על פני קרקע ישרים - ממוצע של ארבע דקות ריצה, לאחר מכן חייב הוא לעצור מחשש שלבו יקרוס והוא ימות, הברדלס מצליח לצוד את הדלגן {אימפלה} רק ב - 50% מהמקרים בגלל התמרונים שעושה הדלגן כדי להרויח זמן שיתיש את הברדלס.

הר הגעש הפעיל הגדול ביותר

הר הגעש הפעיל ביותר בעולם נמצא בהוואי, ושמו המאונה - לוא, הוא בעל כפה שאורכה 120 ק"מ ורחבה 103 ק"מ, וממנה נובע זרם לבה המכסה שטח של יותר מ - 5,180 קמ"ר באי, מספרם של הרי געש הפעילים בעולם שידועים מגיע קרוב ל - 1350, ורבים מהם נמצאים מתחת לפני הים, ריכוז הרי געש הפעילים ביותר בעולם יחדיו נמצא באיזור אינדונסיה.

ורדים ודרך גידולם הטובה ביותר

הורדים צריכים להיות שתולים במקום שטוף שמש , אך גזע הורדים למטה צריך להיות מוצל, והדרך הטובה ביותר שגזע הורדים יהיה מוצל היא, לשתול ליד הגזע פרחי עונה ששורשיהם רכים ועדינים ואינם מזיקים לשורש הורדים, כגון - כובע הנזיר שפרחיו יפים במיוחד וגם העלים של כובע הנזיר טובים לאכילה { בטעם צנונית } וגם יש חומר מיוחד שמפריש כובע הנזיר שמרחיק כינמות מזיקות מהגינה, במידה ואין כובע הנזיר ניתן לשתול שאר פרחי העונה, בקיץ - פיתוניה, וינקה. בחורף - אמנון ותמר , לוע הארי, וכו'. את הורדים גוזמים בחודש ינואר גיזום בריא { עדיף למרוח את המשחה השחורה בשעת הגיזום}, זהירות מהקוצים - ותהנו מהריחות הנעימים והצבעים המרהיבים.

הנחש הארסי ביותר

הנחש הארסי ביותר בעולם הוא פתן הים, שהארס שלו קטלני פי מאה מארסו של הטיפן, פתן הים מצוי בסביבות טימור, מול חוף של צפון מערב אוסטרליה, נחש היבשה הארסי ביותר הוא הטיפן היבשתי שאורכו 2 מטר, הטיפן חי בנהר דיאמאנטינה ובמפרץ קופר שבמחוז צ'אנל, קוויסלנד, אוסטרליה, והארס שלו קטלני פי תשע מארסו של נחש הנמר המצוי באוסטרליה הדרומית ובטסמניה, מטיפן אחד נחלבו 110 מיליגרם ארס - כמות שמספיקה להרוג 218,000 עכברים, שעור התמותה מהכשת נחשים בסרי לנקה הוא הגבוה בעולם, בממוצע מתים בה קרוב לאלף איש מידי שנה כתוצאה מהכשות נחשים, ו - 97% ממקרי המות הם תוצאה של הכשת הקרייט המצוי צפע הדי הנחש המסוכן ביותר בעולם, וקוברת המשקפיים. נחש האפעה הקריני מכיש והורג אנשים בעולם יותר מכל נחש אחר ותפוצתו של הנחש מאפריקה המערבית ועד הודו,

בישראל הנחשים המסוכנים בעיקר, הם > משפחת הצפעונים - עכן, שפיפון, שרף עין גדי{ לא נמצא עדיין נסיוב מתאים נגד הכשתו הארסית - יחודי לאיזור הנגב בישראל}, אפעה, ועוד, הנחשים הידידותיים לסביבה בישראל הם > זעמנים, במיוחד הזעמן השחור הגדול שאוהב לאכול בנוסף לעכברים ושאר מזיקים גם נחשי צפע ישראלי,רבים טועים והורגים תזעמן השחור הידידותי מאוד לסביבה בצעירותו כשנראה הוא שונה בצבעי עורו, בקטנותו ועד אורך 120 ס"מ צבעו הוא חום בהיר עם נקודות שחורות ורק לאחר מכן מתחיל עורו להתכהות עד שמשחיר לגמרי,לכן אנשים טועים והורגים אותו מחשש שהוא נחש ארסי. חנק משריץ {הנחש היחידי בישראל שמשריץ ולדות חיים, קל להבחין בו מכיון שזנבו נראה קטום בסופו ,הוא נמצא בעיקר באזור נחל שורק באיזור החולות, מראהו מבלבל והוא נראה במבט ראשוני לצפע למי שלא בקיא בנחשים, וגם אותו הורגים הרבה מאוד, למעשה זהו נחש שמאוד קל לגדלו ומתרגל הוא מהר למגע יד אדם, אחד מהנחשים הידידותיים לאדם וללמידה באחיזה בידיים לילדים}, כרכן קרניים וכו'.

המדוזה הגדולה ביותר

המדוזה הגדולה ביותר שנמדדה היא מדוזת הקוטב הצפוני הענקית, המצויה בצפון מערב האוקינוס האטלנטי, פרט אחד ממין זה, שנפלט לחוף מפרץ מאסאצ'וסט, היה בעל פעמון בקוטר של 2.28 מטר וזרועות באורך של 36.5 מטר.

המדוזה הארסית ביותר

המדוזה הארסית ביותר היא צרעת הים האוסטרלית, היא גם היפה ביותר וגם הקטלנית ביותר, זמן המוות הממוצא של אדם מצריבת מדוזה זו הוא, ביין דקה לשלוש דקות, מקרי מוות רבים נגרמו לאדם ממדוזה זו.

מטאורידים { אבני שמים }

מקורם של המטואורידים הוא בכוכבי שביט או בכוכבי לכת זעירים, מטאור הוא שמה של תופעת האור הנגרמת כתוצאה של חדירה מטואורים לאטמוספירת כדור הארץ.

ירח = לבנה

הירח הוא שכננו הקרוב ביותר לכדור הארץ בחלל, המרחק הממוצע בין הירח במרכזו לכדור הארץ במרכזו הוא - 384,400 ק"מ. והמרחק הממוצע שבין פניו לפני כדור הארץ הוא - 376,300 ק"מ. מהירותו המסלולית הממצועת של הירח הוא - 3,680 קמ"ש, והזמן הירחי { משך הזמן שלוקח לירח לעבור את המסלול } הוא 27,321661 ימים.

פינגוין גנטו

העוף המהיר ביותר בשחיה במים הוא פינגוין גנטו, עם יכולת מהירות שיא של 27.5 קמ"ש

העוף שצולל הכי לעומק הוא, פינגוין קיסרי, משכנו בחופי האנטארקטיקה, ביכולתו לצלול לעומק של 265 מטר, וביכולתו לשהות מתחת למים כ - 18 דקות .

חשמל בטבע

הדג המחשמל ביותר הוא, "צלופח החשמל" פרט בגודל ממוצע מפיק מתח חשמלי בעוצמה של 400 וולט בעוצמה של 1 אמפר, נרשמו בהיסטוריה מקרים שדג זה הפיק חשמל בעוצמה של 650 וולט, אך זה חריג.

אריכות ימים { עכביש הטראנטאלה }

יש הסוברים שעכבישים ממין זה יכולים לחיות ביין 25 - 28 שנים.

הפטריה הרעילה בעולם

שמה של הפטריה הוא - כובעית המוות, שגווניה הוא צהבהב וירוק זית, ביין 6 ל 15 שעות שלאחר האכילה מפטריה זו, מופיעים סימני הקאה, איבוד הכרה, סחרחורות, ובסופו של דבר מגיע המוות!!!

הידעת? הדו - חי הקטן ביותר בעולם הוא הקרפדה הגמדית שאורכה המירבי הוא פחות מ - 12 מ"מ.

הידעת? העומק הרב ביותר שנמצא בו סרטן הוא 10,500מ' במעמקי הים, שמם הוא האמפיפודה, מוצאם בתאום צאלנג'ר במערב האוקינוס השקט.

הידעת?החרק הרעשני והקולני ביותר הוא - זכר הצרצר, את נעימותיו המפוקפקות ניתן לשמוע ממרחק של עד 400 מטר, יחסית לצרצר פיצפון לא רע בכלל!!!

הידעת?שער גודל במהירות של חצי סנטימטר ביום.

הידעת?עץ האקליפטוס הוא העץ שגודל הכי מהר בעולם, ממוצא של שלוש וחצי סנטימטר ביום.

הידעת? עוף הבית המאריך ביותר לחיות הוא , אוז הבית, אורך חייו כ - 25 שנה.

הידעת? הלטאה שהאריכה ימים היא, קמטן חליק ממין זכר, משך חייו היו 54 שנים, מקרה זה תועד במוזיאון הזאולוגי בקופנהאגן.

הידעת? צב הים הקטן בעולם הוא, צב הים האטלנטי, אורך שריונו ביין 50 ל - 70 ס"מ, ומשקלו - עד 36 ק"ג,

הידעת? הים הגדול בעולם, הוא ים סין הדרומי, שטחו הוא 2.974.600 קמ"ר.

הידעת? היקפו הגדול ביותר של כדור הארץ בקו המשווה הוא, 40.075.02 ק"מ,

הידעת? שטח פני כדור הארץ, 510,065.600 קמ"ר.

ההר הארוך ביותר בעולם

ההר הארוך ביותר בעולם שנמדד מבסיסו התת מימי, בעומק של 6,000 מטר שבשקע האוואי ועד לשיאו - הוא ההר מאונה-קי, {הר לבן}, ההר נמצא באיי האוואי ומתנשא לגובה של 10,203 מטר, שמהם 4,205 מטר הם מעל לפני הים.

מלחמת כוכבים

לאחרונה גובר המתח בין סין לארצות הברית, וזאת לאחר שסין נסתה ליירט לויינים של ארה"ב בחלל על ידי קרני לייזר, ארה"ב נערכת ללוינים שיהיו מוגנים מפגיעת קרני הלייזר - וזואת לאחר שסין ורוסיה התקדמו ביכולתם לשבש לוינים בחלל, המתח בין סין לארה"ב גבר לאחר ניסינות היירוט.

התנגשות מהחלל

מדעני נאס"א אומרים שבתאריך 13-04-2036 יתנגש אסטרואיד בכדור הארץ ויגרום לנזקים בקנה מידה ענק, המדענים שוקלים על דרכים להסיטו ממסלולו, ואף פצצה גרעינית באה בחשבון.

המהיר ביותר במעוף ובכלל שבחיות,

הבז המצוי הוא העוף המהיר ביותר, בעת שהוא צולל ממקומות גבוהים כדי להפגין בעלות על טיריטוריה, בזווית של 30 מעלות - מהירותו מגיע ל 270 קמ"ש, בצלילה של 45 מעלות מהירותו - 350 קמ"ש.



הנהרות הגדולים בעולם - 3 הגדולים

הנילוס הוא הנהר הגדול בעולם - אורכו 6,695 ק"מ, ומיקומו הוא בצפון אפריקה. הנהר השני בגודלו הוא אמזונס, אורכו - 6,437 ק"מ, ומיקומו הוא באמריקה הדרומית. הנהר השלישי בגודלו בעולם הוא ינגצה, אורכו הוא 6,300 ק"מ - ומיקומו הוא בסין.



צרעת העכביש

מדרכן של צרעות העכביש לעקוץ את הנקרה בדרכן, את הקרבן ההמום הן מניחות בתוך התא {הקן}, מטילות עליו ביצה וסותמות את הפתח, היצור המותקף ע"י הצרעה מותקף שיתוק אך אינו מומת, כך כשהזחל בוקע מהביצה יאכל מזון טרי, הצרעה התוקפת עכבישים אינה מסתפקת בכמות העקיצה המדודה, ומוסיפה היא כמות הרס נוסף כדי

שלא תטרף ע"י העכביש.

yvyv12.meme.co.il/index.php?home=nnb


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יואל ויינר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]