חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יועצי תזונה, תוספי מזון שקרים ונוכלים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מחשבים ניידים מחשבים שולחניים מחשבים גאדג'טים

נושא המאמר: קניית מחשב נייד
מאת: שי ברקוביץ   שמור מאמר למועדפים

איך לבחור מחשב נייד:

בשנים האחרונות הביקוש למחשבים ניידים גדל עקב השיפור בביצועי המחשבים הניידים והצורך בניידות אם זה בעבודה ואם זה להנאה. ישנם כבר בשוק מחשבים ניידים המהווים תחליף ראוי למחשבים שולחניים,הן בביצועים והן במחיר, אך אם זאת בכל מה שנוגע לביצועים גראפיים קשה למחשבים ניידים להתחרות באותה רמה מול מחשבים נייחים. למי שעדיין זקוק לניידות יותר מאשר לביצועים גראפיים הנה כמה שיקולים שעליו לעשות לפני שהוא רוכש מחשב נייד.

משקל וגודל:

עצם היותו מחשב נייד, המשקל והגודל של הלאפטופ מהווה גורם חשוב ביותר. אף אחד לא רואה עצמו מסתובב ברחובות תל אביב עם מחשב נייד בגודל בלוק איטונג ומשקל 10 קילו למרות האפשרות לעשיית כושר בו זמנית. מחשבים ניידים זעירים מציעים גודל ומשקל נוח במיוחד אבל זה בא על חשבון כונן אופטי, קלידים מסוימים במקלדת ועוד. ישנם מחשבים ניידים שהולכים ראש בראש מבחינת ביצועים עם מחשבים נייחים אך הם גדולים מידי ומסורבלים מידי בשביל מישהו להיגרר איתם ממקום למקום. כשאתה קונה מחשב נייד, בדוק אותו מבחינת משקל וגודל ובחן אם אתה מסוגל לשאת אותו עמך לפי נתונים אלו. כמובן אסור לשכוח שעם מחשב נייד באים כל מיני אביזרים כגון מתאם לחשמל, עכבר ייעודי למחשבים ניידים ושלל גאדג'טים שעושים את החיים קלים בשימוש היומיומי של מחשב נייד, כך בחשבון עובדה זו ובחן את משקלם ביחד עם הנייד.

המעבד:

עד לא מזמן מחשבים ניידים היו משווקים עם מעבדים חלשים יותר מאשר אלו שבמחשבים שולחניים, אך הזמנים השתנו וכיום מחשבים ניידים מצוידים במעבדי דו ליבה חזקים ויציבים המאפשרים עבודה במספר תוכנות בו זמנית וביצועים בלתי מתפשרים. סוג המעבד דו ליבה המותקן במחשב נייד נקבע לפי גודל הנייד והייעוד שלו. סוג המעבד קובע את רמת הביצועים ואת אורך חיי הסוללה של המחשב הנייד. לפני שקונים יש להשוות מפרטי יצרן של מחשבים שונים עם מעבדים שונים על מנת לקבל תמונה יותר רחבה של השפעת המעבד.

זיכרון RAM:

בדרך כלל מחשבים ניידים מוגבלים מבחינת כמות הזיכרון הפיסי שניתן להתקין בהם לעומת מחשבים נייחים. לפני שקונים יש לוודא מה כמות הזיכרון המקסימאלי שהמחשב הנייד מסוגל לקבל וכמות זיכרון RAM שמותקן בו. מומלץ גם לוודא אם ניתן לבצע שדרוג של זיכרון בעצמך או בעזרת טכנאי מחשבים מומחה. נכון להיום הכמות המומלצת למחשב נייד היא 2GB זיכרון RAM עם אפשרות להרחבה עד 4GB זיכרון RAM.

כרטיס גראפי:

בשביל ביצועים גראפיים טובים יותר וחדות תצוגה טובה יש לרכוש נייד עם כרטיס גראפי חיצוני ולא מובנה. אומנם קצת יותר יקר אבל שווה את זה עקב העובדה שכרטיסים גראפיים מובנים במחשבים ניידים לא מספקים את הסחורה ומספיקים רק לגלישה באינטרנט ועבודה משרדית פשוטה.

מסך:

גודל המחשב הנייד קובע את גודל המסך. יש לזכור שמחשבים ניידים רבים כיום מצוידים במסך רחב. ככול שהמסך גדול יותר כך רזולוציית התצוגה מסוגלת להיות גדולה יותר אך עם זאת יכולת הניידות לוקה בחסר.

דיסק קשיח:

כוננים קשיחים בניידים שווים ברמת הביצועים לאלו שבנייחים כך שבמקרה זה אין ממש הבדל.

כונן אופטי:

כונן אופטי המשמש גם כצורב הוא חלק מכל מחשב שולחני כיום. ישנם מחשבים ניידים בשל גודלם המזערי שנדרש לרכוש כונן אופטי חיצוני בנפרד.
אם חשקה נפשכם בכונן אופטי התומך בניגון קבצי Blu Ray, מה שלא כל כך נפוץ אפילו במחשבים נייחים, תצטרכו להיפרד מאוד כמה מזומנים.

רשת:

חיבור לאינטרנט הוא MUST, ובטח חיבור אלחוטי במחשב נייד. אף אחד לא רוצה להסתבך עם כבלים לחיבור חוטי בבית קפה שלא לדבר בבית כשאתה רוצה לזוז מהסלון למטבח והופ למיטה.
חפשו מחשב נייד עם מודם 56Kbps מובנה וכרטיס רשת לחיבור מהיר וכמובן עם חיבור אלחוטי לרשת, תעמדו על כך שהמודם האלחוטי יהיה בתקן b/g/n 802.11 ולא לשכוח קישוריות Bluetooth.

סוללה:

אורך חיי הסוללה במחשב נייד הוא הדבר החשוב ביותר. ללא סוללה חזקה וארוכת ימים לא תוכל לעבוד עם המכשיר בניידות רבה. לפני שקונים ברר על הסוללה ואת המפרט של היצרן. דאג שלפחות הסוללה מחזיקה לשעתיים בתנאי עבודה רגילים. ניתן גם לרכוש סוללה נוספת לגיבוי וכן ככל שתאי הסוללה רבים יותר כך היא חזקה יותר.

אחריות:

מחשבים ניידים יותר מועדים לפורענויות מאשר הנייחים עקב ניידותם. יש לדאוג שהאחריות תקפה לפחות לשנה מעת הרכישה ושהיא ניתנת על ידי היצרן ולא על ידי צד שלישי. אם אתה מתכנן להשתמש במחשב בצורה אינטנסיבית עדיף לרוכש חבילה לשלוש שנות אחריות אך כמובן יש לכך מחיר.

לסיכום ישנם עוד נושאים שבאים בחשבון, כגון כרטיס שמע ועוד שלל כניסות ויציאות מהמחשב הנייד אך הפרמטרים המוזכרים למעלה הם המהותיים ביותר כאשר רוכשים מחשב נייד.

תתחדשו !!!


www.techcenter.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שי ברקוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]