חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תקליטנים טובים לחתונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




הפסקתם לעשן? תרשו לעצמכם חופשה ב : איי יוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עישון גמילה מעישון גמילה למעשנים סוגי גמילה מעישון

נושא המאמר: נזקי העישון
מאת: ד"ר יוסי בן-חיים Ph.D.   שמור מאמר למועדפים

נזקי העישון


מדוע עלינו להימנע מעישון?
העישון גורם לירידה מיידית בכושר הגופני. רוב הספורטאים לא מעשנים. הם חוששים, ובצדק, שהעישון יפגע בכושרם. קיימות השפעות לטווח ארוך ולטווח קצר, וכאלה יש רבות. במקרים רבים מאוד גרום העישון לדלקת של הסימפונות, והעישון המתמשך יגרום להתפתחות דלקת ריאות כרונית. התוצאות הן: שיעול וקצר נשימה. במצב של נפחת הריאות (אמפיזמה) נפגעת הספקת החמצן לאיברים חיוניים וגם נגרם נזק למוח וללב. עישון מקטין את הפרשת האסטרוגן (הורמון נשי, שאחד מתפקידיו הוא עיכוב בריחת הסידן מהעצמות) והתוצאה: צפיפות עצם קטנה בממוצע בכ-10%-30% אצל גברים ונשים מעשנים בהשוואה לאלה שלא מעשנים. הניקוטין הוא אחד הגורמים להתכווצות נימי הדם. כתוצאה מכך עלולה להתפתח חסימה מוחלטת של כלי הדם, אשר תתבטא בין השאר בשיתוקים. התכווצות כלי הדם עשויה לגרום אוטם שריר הלב. בנוסף, פגיעה בנימי הדם שבכליות עלולה לפגוע ברקמת הכליות, וכתוצאה מכך עשויה לבוא ירידה קשה ברמת יכולתן לסנן את הדם מחומרים רעילים שונים, שהם תוצר של חילוף החומרים הנורמלי, וכן לגרום יתר לחץ דם - מחלה רצינית לכשעצמה. כלי הדם בגפיים התחתונים הם הפגיעים ביותר במקרה של הפרעות בזרימת הדם. נזק בהם עלול לגרום, במקרים הקלים יותר, לכאבים חזקים המלווים כל מאמץ קל, ובמקרים קשים יותר למחלה הנקראת מחלת בירגר. במקרה של מחלה זו לפעמים אין מנוס מכריתת רגל. לפי דו"ח מבי"ח בניו-יורק מסתבר כי בין 2,000 מקרים של הפרעות בזרימת הדם, בחלקם עם דלקת וקטיעה, היו רק 4 בלתי מעשנים. הוכח כי טרשת עורקים (הסתיידות עורקים) קלה, שניתן לחיות איתה בשלום עד שיבה טובה, תהפוך לטרשת מסוכנת בהשפעת עישון סיגריות. בעניין זה "אין לנו במה להתבייש" - ישראל נמצאת בין המדינות שבהן אחוז המעשנים הוא הגבוה בעולם. ועוד תגלית מעניינת: לאחר שלוש שעות של שהייה בחדר שבו מעשנים, לא ניתן להבחין בבדיקת דם מי מבין הנוכחים עישן ומי לא. בארץ מתים מדי שנה למעלה מ-10,000 איש, ונעשות 500 קטיעות רגל מחמת העישון!
הלב שלנו פועל 24 שעות ביממה, והדבר היחיד הדרוש ללב הוא הספקת דם סדירה, ודווקא בזה אנו מחבלים כאשר אנחנו מעשנים. המוח שלנו זקוק להספקת דם סדירה כמו הרגליים והלב. הפרעה בזרימת הדם למוח יכולה לגרום תחילה לכאב ראש או לעצבנות, ואחר כך עלולות להופיע הפרעות נפשיות ושיתוקים.
סרטן הריאות הוא מחלה הפוגעת כמעט רק במעשנים. חריפותה של הבעיה בולטת עוד יותר אם נזכור כי סרטן הריאות קשה מאוד לריפוי. בעוד שניתן לרפא כמעט כליל את סרטן העור או את סרטן השד המתגלים בשלב מוקדם, הרי שרק כ-5% מכלל חולי סרטן הריאות ניתנים לריפוי. סיכוייו של מעשן כבד לחלות בסרטן הריאות גדולים פי 30 מסיכוייו של הלא מעשן. אחד מכל עשרה מעשנים כבדים יחלה בסרטן הריאות. ברור שהעישון הוא סיכון גדול מאוד, המאיים לא רק על המעשנים, אלא גם על הנמצאים בקרבתם. העישון מקצר חיי אדם ב-20 שנה בממוצע, והוא עודנו גורם המוות הניתן למניעה יותר מכל האחרים - קובע דו"ח "המרכז לפיקוח על התחלואה" בארה"ב. הדו"ח מדגיש כי מרבית המעשנים מודעים לעובדה שהעישון כרוך בסיכונים חמורים ו-80% מהם היו רוצים להיגמל, אבל מרביתם מכורים לניקוטין כבר מגיל 21 וקשה להם להיגמל. מחקר אמריקני אחר, שפורסם במגאזין של מכון הסרטן, קובע, כי נראה שהעישון מגביר את הסיכון להתפתחות לוקמיה (סרטן הדם). הסיכון לחלות בלוקמיה בקרב מעשנים הוא כפול לעומת הלא מעשנים. ח.נ. ביאליק אמר על המעשנים: "בצד אחד אש ומצד אחר - טיפש".

עישון סיגריות גורם לשבץ מוחי
מה כבר לא נאמר על הנזקים הבריאותיים שגורם העישון. באחרונה, קושרים את העישון גם עם שבץ מוחי. חוקרים אמריקנים פסקו בעקבות מחקר: חדל לעשן ותצמצם כדי מחצית את הסיכוי ללקות בשבץ מוחי. אפילו למעשנים ותיקים מאוד כדאי להפסיק לעשן: זה יצמצם את הסיכון שלהם באורח דרסטי. שנתיים לאחר ההפסקה יורד הסיכון באורח משמעותי, וחמש שנים לאחר הגמילה מעישון, מצבו של האיש - כאילו לא עישן מעולם. המימצאים מבוססים על מחקר ארוך טווח, שנועד דווקא לבדיקת ההשפעה על הלב. והנה התברר שגם המוח עלול להיפגע מן העישון.
במחקר השתתפו 4,255 אזרחים שלקחו חלק בפרוייקט הלב שנמשך 26 שנים. החוקרים מצאו כי העישון הגדיל את הסיכון לשבץ ב-40% בגברים וב-60% בנשים.

העישון - סכנה לכליות
הקדמיום הינו אחד היסודות שאין להם כל תפקיד פונקתיונלי בחילוף החומרים היסודי של האדם, וידוע כאחד הרעלים החשובים ביותר, בגלל תפוצתו הרבה בתעשייה ושכיחותו האפשרית בסביבת האדם. בני אדם שנחשפו חשיפה מתמשכת לקדמיום ממקור תעשייתי, חלו במחלות כליות, כי הכליה היא האבר שנפגע ראשון אצל האדם מחשיפה לקדמיום. מחלת הכליות מתבטאת בהפרשות של פרוטאינים של הסרום בעלי משקל מולקולרי נמוך לתוך השתן. מחלה אחרת, הידועה במונח הרפואי Tubular dysfunction (הפרעת תיפקוד צינורי ביותרת הכליה) קשורה אף היא בעודף קדמיום. תופעה זו הופיעה כאשר ריכוז הקדמיום בריקמת יותרת הכליה הגיע ל-200 מיקרוגרם קדמיום לגרם משקל טרי.
השפעת עישון הסיגריות על ריכוז הקדמיום בכליות היא משמעותית ביותר: במחקרים שונים ברחבי ארה"ב נמצא שמעשני סיגריות, כליותיהם מכילות ריכוזים גבוהים ב-50% מאלו של לא מעשנים: עישון חפיסת סיגריות אחת ליום במשך 35 שנה גרם לעלייה של ריכוזי קדמיום בכליות, הגבוהים ב-30% מאלה של "לא מעשנים".
כלומר, המסקנה היא שבנוסף לסיכונים הידועים של הסיגריות לבריאות, קיים דם סיכון נוסף העלול להתבטא בנזק חמור לכליות.

עישון בהריון ונזקיו לעובר
עוברים בבטן אמם פגיעים לעשן סיגריות הרבה יותר מן האם המעשנת - קובע מחקר שנערך בבריטניה. אחת התוצאות של פגיעה זו עלולה להיות מות העובר. עוברים גם פגיעים מאוד לעישון פסיבי, בעת שהאם יושבת בחברת מעשנים או לצידו של בן-זוג מעשן. אישה, היושבת בחברת מעשנים שעתיים ביום, מכפילה את סיכויי הוולד שלה להיפגע. אישה מעשנת מגדילה סיכויים אלה בהרבה. מימצא מעניין נוסף של המחקר קובע שהעובר פגיע לניקוטין, אפילו לפני שאמו יודעת שהיא בהריון, כלומר, מהרגע שבו הופרתה הביצית.
עישון או עישון פסיבי נחשבים היום בין הגורמים העיקריים לתמותת תינוקות. בבריטניה נקבע שזו הסיבה לעלייה בתמותת התינוקות שנרשמה בשנים האחרונות.
במחקר שנערך בדנמרק על 12,000 לידות. התקבלו מסקנות חד-משמעיות: 40% מן הנשים שילדו תינוקות ירודי משקל עישנו בתקופת ההריון. מן המחקר עולה גם שכל סיגריה הנעשנת גורמת לדקירות לב מוגברות אצל העובר בכמות שכמעט אינה ניתנת למדידה, לעומת 120 דפיקות לב בדקה אצל עובר ברחמה של לא מעשנת. נזק לעובר יכול להתבטא לא רק במשקל הירוד מן המקובל, אלא גם בחוסר שיווי משקל בחומרים המזינים את העובר.

נזקי העישון עולים גם לבריאות העם וגם לקופת המדינה
בנוסף לכל המחלות שהעישון גורם להן, שומעים באחרונה שהעישון פוגע בכלכלת המדינה. 15% מכל השריפות בשטחים תעשייתיים נגרמים על ידי חומרי עישון. שיעור ההעדרוית של המעשנים גדול ב-50% לעומת הלא מעשנים, העדרויות המעשנים עולות למעסיק הישראלי כ-73$ לעובד לשנה, ועם חצי מליון עובדים מעשנים, העישון עולה למדינה למעלה מ-36 מיליון דולר לשנה. פריון העבודה של המעשנים נמוך יותר, הם סובלים מעייפות, קושי בריכוז, הפרעות בזיכרון וממה לא. אפילו תשישות מינית אצל גברים והפרעות בפוריות אצל נשים.

גמילה מעישון
כאשר מפסיקים לעשן, קיימים סיכויים מצוינים שהתאים יחזרו למצבם הקודם, הריקמה תבריא ותחזור לתפקד בצורה נורמלית, ותוך זמן מסוים יתנקו הריאות כמעט לגמרי. רבים שואלים אם אפשר להיגמל מעישול. התשובה חיובית בהחלט. יש שיטות אחדות שהוכיחו את עצמן. את השיטה יש להתאים באורח אינדבידואלי.



naturemed.co.il/mag/article_05.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יוסי בן-חיים Ph.D. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]