חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השקעה היום בילדי המחר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השמנה סכרת מחלת הסכרת מחלות סכרת

נושא המאמר: השמנה וסוכרת
מאת: הדסה עין כרם י"ם   שמור מאמר למועדפים

השמנה וסוכרת:

מעגל הקסמים והדרכים להפסיקו




כתבה: דורית אדלר, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה הדסה עין - כרם


השמנה הינה אחד מסממני החברה המודרנית. בעבר, וכיום בחברות מסוימות, נחשבה השמנה כתופעה המבטאת יופי, והיא היתה בעיקר נחלת השכבות העשירות. כיום נתפס הרזון כאחד ממרכיבי היופי והדבר בולט במיוחד בקרב דוגמנים ודוגמניות.



כל זאת בתחום האסטטיקה, אולם מה הקשר בין השמנה לבין בריאות בכלל וסוכרת בפרט? השמנה מהווה גורם סיכון למחלות הרווחות בחברה המודרנית בהן מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם וסוכרת. כ - 80-90% מהסוכרתיים מסוג 2 הינם שמנים. השמנה בסוכרת הינה תחילתו של מעגל קסמים. קשה יותר לאזן את רמות הסוכר בדמם של סוכרתיים שמנים. הדבר מחייב לעיתים קרובות תחילתו של טיפול תרופתי. טיפול תרופתי אשר מנגנון פעולתו קשור בעידוד הפרשת אינסולין מהלבלב כרוך לעיתים קרובות בעלייה במשקל. ובמצבים בהם גם הוא אינו עוזר לאיזון רמות הגלוקוז בדם נזקקים לטיפול באינסולין שאף הוא עלול לתרום לעליה במשקל. עליה במשקל עלולה לגרום לעליית רמות הסוכר בדם וכתוצאה מכך נזקקים למינונים הולכים וגדלים של הטיפול התרופתי ו/או באינסולין. כמובן שאם מקבלים את הטיפולים הנ"ל תוך כדי הדרכה ומעקב של צוות הכולל דיאטנית, רופא ואחות סוכרת - ניתן למנוע את מעגל הקסמים שתואר.



השמנה מהווה גורם סיכון למקבץ מחלות הקרויות סינדרום X. מדובר ביתר לחץ דם, רמות שומנים לא תקינות (דיסליפידמיה) וסוכרת אשר לעיתים קרובות מופיעות בכפיפה אחת.



האם ירידה במשקל מקטינה את הסיכונים למחלות לב וכלי דם ולסיבוכי הסוכרת האחרים?



ירידה במשקל ואף מתונה מתבטאת לעיתים קרובות בירידה ברמות הגלוקוז (הסוכר) בדם, בנירמול ערכי לחץ הדם, ובערכי השומנים בדם החוזרים להיות תקינים וכן בשיפור ניכר בהרגשה הכללית. אם כך הדבר האם מומלץ לכל סוכרתי שהינו בעודף משקל, לעשות דיאטה כדי להשיג מטרה זו?



ההמלצה לשמור על משקל תקין בהחלט נכונה לסוכרתיים. אולם נשאלת השאלה כיצד להשיג מטרה זו. לו היה הדבר פשוט לא היו 80-90% מהסוכרתיים נמצאים בעודף משקל.



אם כן - האם ניתן להצליח בדיאטה? בהחלט כן! אולם, ראשית חשוב להזכיר את העובדות. נושא ההשמנה והדיאטות דומה לחיסכון בבנק. 1 ק"ג שומן שווה ל - 7000 קלוריות, לפיכך כדי להפחית 1 ק"ג בשומן, יש צורך לאכול 7000 קלוריות פחות ממה שהגוף צורך. אם לדוגמא אדם זקוק ל - 2000 קלוריות ליום ויאכל מזון המכיל 1000 קלוריות ביום, יווצר גרעון של כ 1000 קלוריות וכך במשך שבוע הגרעון ישווה ל 7000 קלוריות ומכאן ל -1 ק"ג שומן.



ציוני דרך להצלחה בדיאטה: לקיים דיאטה מתונה, אשר לא תפחת מ - 1000 קלוריות! לדעת מראש שמדובר בשינוי הרגלים לכל החיים! מדובר בתקופה ארוכה, הכוללת גם פעילות גופנית, וכן יצירת מסגרת למעקב. לצערנו, חלק גדול מהאוכלוסיה, בעיקר המבוגרת יותר, והפחות פעילה וכן אוכלוסית הנשים "שורפים" פחות מ - 2000 קלוריות ביום ועל כן בדיאטה של 1000 קלוריות ליום קשה לרדת 1 ק"ג שומן בשבוע. המסקנה המתבקשת מהתחשבנות זאת ומן העובדות המעידות על כישלון מרבית הדיאטות הדרסטיות, דיאטה המכוונת להשיג ירידה אמיתית ומשמעותית בריקמת שומן הינה משימה ארוכת טווח. אם מאמצים גישה זו החיים יכולים להפוך קלים בצורה משמעותית. אין הכרח ואף לא רצוי להתאמץ ולנקוט בדיאטה דרסטית. נהפוך הוא - חשוב לבנות דיאטה אישית עם דיאטנית קלינית המתמחה בסוכרת באופן שיענה על דרישות הדיאטה מחד ועל אורח חיים הסוכרתי מאידך. דהיינו - לכל אחד מאיתנו ישנם מאכלים שקשה לנו לוותר. אם אלה יכללו בדיאטה הדבר יאפשר שמירה טובה יותר על הדיאטה. זאת ועוד, הדיאטה צריכה להיות כזו שתספק פינוק פה ושם. הדיאטה אינה מסוימת וקבועה כי אם צריכה להיות דינמית תוך התאמת הדיאטה לרצונות הסוכרתי ,כמובן תוך הדרכה לגבי מאכלים שרצוי להמעיט בצריכתם ומזונות עדיפים מבחינה בריאותית. למעשה מדובר בשינוי הרגלי אכילה ואורח חיים ולא בדיאטה במובן הצר. זאת מאחר והרגלים אלה חשוב שילוו את הסוכרתי לאורך חייו.



האם אפשר לרדת במשקל בדיאטה מתונה?



נחזור לרגע לתרגיל מתמטי: אם הגירעון בקלוריות יהיה 500 קלוריות ליום או אז מדובר על ירידה של 1 ק"ג במשך שבועיים - על 2 ק"ג בחודש ועל 24 ק"ג בשנה. ואם הירידה במשקל הנדרשת אף גדולה מזאת - תארך שנה וחצי לרדת את מספר הק"ג הנדרש. אולם הדיאטה תהיה סבירה ולעיתים קרובות אף מהנה, תוצאות הדיאטה יורגשו כבר לאחר איבוד מספר ק"ג ספורים. מרכיב חשוב נוסף בתהליך של שינוי אורח החיים ואשר מתקשר הן להשמנה והן לסוכרת הינו הפעילות הגופנית. פעילות גופנית חשובה בכלל ובסוכרת בפרט. הקשר להשמנה מתבטא בהגדלת הוצאת האנרגיה הבסיסית זאת כאשר מדובר בפעילות אירובית מסוג הליכה מהירה הנמשכת כ 25 דקות 4-5 פעמים בשבוע כמובן באישור הרופא המטפל. ללא הפעילות הגופנית מצטמצם הגירעון הקלורי וקשה מאוד לרדת במשקל.



לסיכום - השמנה בסוכרת מהווה גורם סיכון משמעותי אך הפיך. דהיינו ירידה במשקל תורמת באופן משמעותי לאיזון לחץ הדם ורמות הסוכר והשומנים בדם. אפשרי בהחלט לרדת במשקל אולם חשוב לדעת - מדובר בתהליך לטווח ארוך הקשור בהדרכה ומעקב אצל דיאטנית קלינית המתמחה בסוכרת ובפעילות גופנית כחלק מאורח החיים החדש. וכן אפשר לעשות את כל אלה וליהנות מאורח החיים החדש.



www.hadassah.org.il/hadassa/heb_subnavbar/departments/medical+services/nutrition+and+diet/diabete/diabet+and+obesity.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הדסה עין כרם י"ם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]