חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עבודה בחו"ל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אינטרנט מייל חקירה הפללה

נושא המאמר: אמיילים כחומר חקירה - אפשרות הפללה באמצעות דוא"ל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]




החוק הוא כלי דינמי, ובאופן תמידי מתאים עצמו למציאות המשתנה. עשור וחצי מאחורינו בלבד היה האינטרנט רעיון מופרך והיום היעדרו מופרך עוד יותר.

הנה, דומה כי אין עוד בית עסק שאינו מקוון וכשם שלכל אדם טלפון נייד, כך ברשותו גם דואר-אלקטרוני. לא בכדי, האינטרנט והדוא"ל בעקבותיו הפכו לחלק אימננטי של העסקים והחיים הפרטיים. והנה, במציאות חיינו החדשה, נשאלת מה מקומו של הדוא"ל בשאלות ראייתיות.

מחד, אין ספק כי השימוש הגובר באמצעי זה במקום אמצעים חלופיים (כגון: פקס, דואר "רגיל" וכו') יקשה מאוד על בעלי דין להוכיח טענות ללא שימוש בו. מנגד, שיקולים חזקים מקטרגים כנגד שימוש בדוא"ל לראיות. הקושי העיקרי בשימוש בו, אשר מתחדד כאשר עסקינן במשפט פלילי, הינו פריצותו הרבה של האינטרנט בכלל והדוא"ל בפרט.

השימוש העיקרי נעשה בחוק האזנות סתר, בו "תקשורת בין מחשבים" הינה קבילה להאזנת סתר, ולכן קבילה לשימוש ראייתי. אולם, נציין כי חוק האזנות סתר הינו מחמיר ונעשה אך ורק לשימושים מיוחדים לפי לשון החוק.

הדין הישראלי מכיר בפלט מחשב, כ"רשומה מוסדית" וקביל ראייתית (לפי סעיפים 35-36 לפקודת הראיות [נוסח חדש] תשל"א-1971) אם הוא עומד בדרישות, אשר תפקידן לוודא אמיתות הראייה. השאלה היא האם הודעת דוא"ל הינה קבילה לפי סעיפים אלו?

דומה כי לא ניתן לקבוע שדוא"ל יחשב כ"רשומה מוסדית", שכן אין מדובר בנוהג הפקה, בתיעוד ושימור ובמיוחד באבטחתו. ניראה כי אבטחת הדוא"ל הינה הקשה ביותר, והמסוכנת ביותר (במיוחד כאשר עסקינן בדין פלילי).

כאמור, מצופה ממערכת המשפט לפעול ולהכיר בתקשורת אלקטרונית כחומר ראייתי. אולם בפניו ניצבות מספר בעיות. המצב קיום אינו מאפשר שימוש בדואר האלקטרוני כראייה ברמה גבוהה, אלא כעדות שמיעה גרידא, שלרוב איננה קבילה (למעט חריגים).

הנה כי כן, ביהמ"ש טרם מוכן לתת לדוא"ל מעמד. זאת ועוד, דומה כי מערכת המשפט עודנה חוששת מאמצעי חדש זה, והסכנות הטמונות בו. כך ציין השופט הנכבד בועז אוקון בהתייחסו לכניסת הדוא"ל למערכת המשפט:

"האינטרנט אינו הופך את המשפט לוירטואלי, כאילו ארע שבר או כאילו חדלו חוקי הכובד של המשפט לחול על כלי זה באופן שהוא גורר אותנו למצב דמדומים של קיום מעשה או מחדל שאין עליהם תגובה משפטית מתאימה... צורה אינה מכתיבה כללי משחק חדשים, אלא נופלת לתוך המשבצת המתאימה בהתאם לתכליתו של הדין השואף לתחולה".

ואכן, ביהמ"ש נמנע מלהכיר בדוא"ל כראיה קבילה, אלא אם תוכח אמיתותו בראיה נוספת או בעדות. תנאי זה, שאומץ בפסיקה, למעשה שומט את הקרקע תחת השימוש בדוא"ל כראיה קבילה.

דומה כי מערכת המשפט טרם היכונה עצמה לעולם המקוון, בין אם מחוסר כלים להתמודד עם השינויים המתמידים והמהירים, ובין אם בשל חוסר יכולת לאמוד אמיתות ואבטחה של מערכות המחשב. בין כה ובין כה, דומה כי הכדור מוחזר למחוקק, אשר עליו לתת את הדעת על הסוגיה ולהסדירה, שכן בעולמנו היום, בו התקשרות המקוונת מחליפה אמצעים אחרים מיושנים ומוכרים, אין עוד מקום להתעלם מהרשת המכוונת ולהותיר את דיני הראיות עירומים מאמיתות.

רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]