חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה אתה באמת יודע על הנדל"ן ברומניה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסק דין עבודות שירות מאסר בפועל חוק העונשין

נושא המאמר: המרת עבודות שירות במאסר בפועל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



לאחרונה, נדונה בבית משפט השלום בצפת במסגרת ת.פ. צפת 891/99 מדינת ישראל נ' אליהו סנקו/רמי, השאלה, האם רשאי ביהמ"ש לצוות על נאשם שהורשע בדין ונפסקו לו עבודות שירות, לשאת את עונשו בדרך של מאסר בפועל, כיוון שלא התייצב לביצוע עבודות השירות, כלומר לשנות את פסק הדין שנתן.

באותו עניין, הורשע הנאשם בעבירת איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: החוק), ובעבירת תקיפה בנסיבות מחמירות לפי סעיפים 379 ו-382(ב) לחוק.

תחילה נגזר דינו למאסר בן 4 חודשים, כאשר חלה דחייה בביצועו בפועל כדי לבחון את זכאותו של הנאשם להמרת המאסר בעבודות שירות. לשם בחינת הזכאות, היה על הנאשם להתייצב אצל הממונה על עבודות השירות כדי שזה יחווה דעתו בנידון.

על אף העובדה שמספר רב של פעמים, לא התייצב לבדיקה האמורה אצל הממונה, ולמרות התנגדות המאשימה, הוחלט כי הנאשם ירצה עונשו בביצוע עבודות שירות. לאחר כל זאת, הוסיף הנאשם להמרות את פיו של בית המשפט, ולא התייצב אצל הממונה לשם הצבתו לעבודות השירות. בעקבות השתלשלות עניינים זו, ביקשו הן הממונה על עבודות השירות והן המאשימה, כי בית המשפט יורה להמיר את עבודות השירות במאסר בפועל, וזאת לאור התנהגותו של הנאשם, ואי-שיתוף הפעולה מצידו.

מטעם הנאשם נטען, כי הסמכות להורות על הפסקת עבודות השירות נתונה רק לממונה על עבודות השירות לפי סעיף 51י לחוק, וכי לבית המשפט נתונה הסמכות, רק כאשר הורשע עובד שירות בתקופת העבודה בעבירה אחרת. נקבע כי, לפי כללי סופיות הדיון, לא ישנה בית משפט פסק דין אותו קבע, אולם בעניין זה מדובר בעבודות שירות, עליהן רשאי בית המשפט להחליט גם אחרי שנתן את פסק הדין.

עבודות השירות אינן מהוות סוג של עונש, כי אם צורה של ריצוי עונש מאסר. בית משפט אשר החליט כי נאשם ירצה עונשו בצורת עבודות שירות, רשאי לחזור בו מהחלטתו בנסיבות מסויימות, ולפי שיקול דעתו.

בעניין זה, הנאשם טרם החל בביצוע עבודות השירות, ולכן כלל אינו נמצא במעמד של עובד שירות, כי אם עדיין בבחינת נידון. יוצא איפוא, כך נקבע, שאין תחולה להוראות סעיפים 51ט ו-51י לחוק. הנאשם הפר את החלטות בית המשפט והראה זלזול גס ובוטה, ומשכך, נקבע, כי אינו מתאים לריצוי מאסר בדרך של עבודות שירות.

עולה מהאמור לעיל, כי העובדה שבית המשפט החליט להמיר את עונש המאסר שנקבע לנאשם בביצוע עבודות שירות, אינה מקנה לו ביטחון, שגם במקרה בו ימרה את פיו של בית המשפט, החלטתו של זה האחרון לא תשתנה.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]