חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חברת הובלות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ערב גיבוש גיבוש צוות ניהול צוות סדנאות גיבוש

נושא המאמר: גיבוש צוות תלוי בסוג התקשורת שלך
מאת: יובל בן בסט   שמור מאמר למועדפים

גיבוש צוות על פי סגנונות תקשורת !!!

גיבוש צוות הוא אחד מהיעדים שנקבעים לנו כמנחי סדנאות.

ברצוני להציג תיאוריה פסיכולוגית בתחום סגנונן התקשורת שיעזרו באבחון גיבוש צוות. התיאוריה קשורה לארבע טיפוסי אישיות שנקרא להם, המניע משימתי, המבטא מקדם, האנליטי, והתומך. אציג אותם תוך השוואתם למודלים מתוך עולם שפת גוף והגרפולוגיה. סביר שבכל צוות גדול נזהה את אחד מהטיפוסים הללו. אנו מאמינים שברגע שכל עובד או מנהל יזהה את סגנון תקשורת שבו הוא משתמש יהיה קל לאחרים "לגשת אליו" כך שהדבר ימנע קונפליקטים, ויעזור בתקשורת ברמה הבין אישית. הסגנון הראשון הוא " המניע משימתי" אנשים אלה הינם ממוקדי מטרה ותוצאה, הם בעלי יוזמה ושאפתנות, כוחניים, נוטים להתווכח, לא חוששים מעימותים, לוקחים על עצמם את המשימה להוביל (מעדיפים שלא להיות מובלים). חיים את הכאן ועכשיו. יחד עם זאת הם דייקנים, פונקציונאליים, חשיבתם מאורגנת באופן שיטתי. יניע אותם - עצמאות בעבודה, פידבק פומבי מול הצוות, תשורה פרקטית כגון גי פי אס. לא יניע אותם - אותם זה שיכתיבו להם מה לעשות, בזבוז זמן לריק ( מעט חסרי סבלנות) שפת גוף – דיבור חד, לעיתים מהיר כמו " תפסתי" "OK", מבט חד, חוקר, חודר, פחות מגע פיזי, הזזה של הרגלים (חוסר שקט). גרפולוגיה – סוג טיפוס על פי אדם מאופיין כטיפוס " האימפולסיבי" עם רפורמטורי – כתב יחסית לא קריא, כל אות הולכת בפני עצמה, הרבה זוויות, תנועה מהירה, מתפרצת עילית.

סגנון התקשורת השני הוא " המבטא, מקדם" : אלה אנשים חברותיים, רגשיים, מעורבים, אסוציאטיבים, אנרגטים כריזמטים, מעדיפים לראות את התמונה השלמה מאשר להיכנס לפרטים. חשוב להם להתבלט,לכן לעיתים מגזימים, מעוניינים ליצור קשר חם עם האנשים סביבם, הם יאמצו בקלות יחסית שינוים חדשים, יש להם נטייה לרצות אחרים וללכת אחר אלה שמגיבים אליהם. יעדיפו להשיג את מבוקשם על ידי הליכה עם קובעי המדיניות. יניעו אותם – פידבק מול שאר העובדים או ההנהלה, שיחה אישית פתוחה, לתת להם להציע דברים, לדבר איתם דרך המחשה סיפור טוב, ודגש על רגש וחיוך. לא יניעו אותם – ביקורת מול אנשים אחרים, להרים את הקול עליהם, התעלמות. שפת גוף – דיבור קולני, מהיר, קולח, תנועה גוף פתוחות, עבודה עם הצד השמאלי, רגל ויד שמאל (רגש), הרבה צבעים בבגדים. גרפולוגיה – סוג טיפוס על פי אדם "האינטגרטיבי" – תנועה מהירה, חיבורי אותיות, צורת קוו קער, חוטיות, קמרים, כתב יד גדול ורחב.



סגנון התקשרות השלישי הוא "הרציונאלי" – אנשים אלה תופסים את החיים דרך ההיגיון ולאחר מחשבה מעמיקה, הם מנתחים דברים ואוספים את המידע הרב ביותר כדי להגיע להחלטה. למרות שהם מקרינים ריחוק, אנשים יהנו מחברתם בגלל הסבלנות שיש להם. הם מסודרים ומאורגנים, מעדיפים לפעול על בטוח, ולכן חוסר וודאות עלול להרשות עליהם, יניעו אותם - הגדרת משימה ברורה, שיחה אישית בארבע עיניים, להקשיב ולתת לסיים לדבר לא יניעו אותם - , משימות לא ברורות, כאשר דוחקים בו, קוטעים אותו. שפת גוף, תנועות יותר סגורות ומאופקות באופן כללי, שילוב ידיים, הצד הזזת רגל ימין או יד ימין יותר ( צד ההיגיון) .

גרפולוגיה –סוג טיפוס על פי אדם – הטיפוס "הרציונאלי" – תנועה מרוסנת , אותיות צרות, רווחים ברורים, קריאות טובה, גודל בינוני עד קטן. סגנון התקשורת הרביעי הוא "התומך" אלה הם אנשים שנעים במחיצתם, הם אינם אוהבים להתווכח, משתפים פעולה עם הצוות, הם מכוונים לרגשות ואנשים ופחות לרציונאל ולמשימה. הגישה שלהם שירותית ,נכונים לעזור, לעיתים מפתחים גישה תלותית, לכן צריך לא פעם לכוון אותם בעבודה מה לעשות, יעדיפו פחות לקחת את העניינים לידים, נוחים להשפעה ולכן שינויים הם יכולים לקחת בצורה קלה יחסית. יניעו אותם – תשומת לב, לדבר דרך לתחושות ולרגשות, לפרגן להם מול אנשים, לכוון אותם בעדינות, יחס. להגיע להסכמה. לא יניעו אותם – "פקודות קצרות" כגון " תלך" – או " בו" חוסר סבלנות ותשומת לב, הרמת קול. שפת גוף – טון דיבור רך, שקט, לעיתים מתנגן, תנועות גוף, עגולות, קטנות, לעיתים פתוחות ולעיתים סגורות. גרפולוגיה – סוג טיפוס על פי אדם – "נרפה", "נרקסיסטי" לחץ חלש/קל, ניפוח או קיפוח של האתיות, תנועה איטית. •חשוב לדעת שהרבה פעמים סוג הטיפוס הוא לא מובהק וניתן לראות שילוב של מספר טיפוסים •המאמר נכתב בלשון זכר והוא מיועד לשני המינים.


www.graphologia.net


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יובל בן בסט שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]