חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרחקת יונים על ידי שימוש בשיטות הרתעה והפחדה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עד מדינה פסיקה משפט טובת הנאה

נושא המאמר: הגדרת המונח "עד מדינה"
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


על פי הוראת סעיף 54(א) לפקודת הראיות (נוסח חדש), תשל"א- 1971, הרי עד במשפט פלילי אשר בלבו תקווה כי באם יעלה על דוכן העדים ויעיד, הדבר יביא לתוצאה הרצויה מבחינתו, אין בה די כדי להופכו ל"עד מדינה", כל עוד לא ניתנה לו בפועל תמורה או טובת הנאה.
ככלל, "עד מדינה" הנו שותף לדבר עבירה, המסכים למסור גרסתו לרשות בתמורה לטובת הנאה מובטחת. ההסכמה בין הצדדים יכול שתהא בכתב או בעל פה, ובפסיקה ארוכה וענפה היו אף מקרים בהם הכירו בהסכמה כגון דא מכללא, קרי, מהתנהגות הצדדים אשר העידה על הבטחה כאמור בתמורה לגרסת עד המדינה- אך בתנאי שעדותו של עד המדינה באה מתוך הבנה ובאורח מודע ומלא על הקשר בין מסירת הגרסה לבין טובת ההנאה המובטחת למוסרה.
בשנים האחרונות הובעה דעה בבימ"ש העליון, אשר טרם נקבעה בה הלכה מחייבת, כי יש לייחס חשיבות לאמונתו הסובייקטיבית של עד כי הובטחה לו טובת ההנאה באם יעיד, ולראות בו עד מדינה, אף שאובייקטיבית הוכח כי לא ניתנה בפועל הבטחה כאמור.
כידוע המשמעות של סיווגו של עד, אם כעד רגיל, אם כשותף לדבר עבירה, אם כ"עד מדינה", הנה בעלת משמעות רבה, הואיל ולכל עדות ישנה התוספת הראייתית אשר צריכה להצטרף אל העדות על מנת שתוכל עדות זו לעמוד בבית המשפט ולקבל את המשקל הראוי לה. כך למשל, עדותו של עד מדינה צריכה "סיוע" בראיות על מנת שתקבל משקל מלא ותאפשר הרשעתו של נאשם על פיה.לאחרונה נדונה סוגיית עד המדינה בפס"ד בעניין ע"פ 2642/99 מוסא מסארווה נ' מדינת ישראל, (טרם פורסם). בפס"ד זה נקבע כי עד אשר ציפה לקבל תמורה מן המדינה בגין עדותו, או שהאמין סובייקטיבית כי יקבל טובה כגון דא, לא ייחשב כ"עד מדינה", לצורכי התוספת הראייתית הנדרשת בעניין עדותו, אם יוכח כי בפועל לא הובטחה לו תמורה כגון דא, אך משקל עדותו ייגרע ויהא צורך בתוספת ראייתית משמעותית לעדותו על מנת שיוכל בית המשפט להסתמך עליה. ההכרעה בדבר הצורך בתוספת זו נתונה לשיקול דעת בית המשפט.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]