חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דרושעם בפרסום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כלבים חיות מחמד אילוף כלבים פנסיונים

נושא המאמר: צרכנות נבונה
מאת: יוסי סמואל - מאלף כלבים   שמור מאמר למועדפים

קניית גורים – צרכנות נבונה


כל גולש אדוק בפורומים הקשורים לחיות מחמד, נתקל בזעקתם לעזרה של גולשים תמימים לאחר שקנו גור.
כל שהם רצו היה גור חמוד ונוח שיעשיר את חיי המשפחה, אך לרוע מזלם קבלו גור חולה שנפטר תוך ימים אחדים ואין למי לפנות, גור הגדל להיות כלב עם בעיות בריאות לאורך כל תקופת חייו הקצרה יחסית לממוצע תוחלת החיים בגזע אליו הוא שייך, גור מקסים הגדל להיות כלב נשכן ואימפולסיבי ועוד...

בדרך כלל לצרכן הישראלי יש נטייה לבחון את קנייתו על בסיס עיקרי אחד – עלויות! "...אם הצלחתי להוריד למוכר עוד 100 ₪, וואללה, דפקתי אותו" טופח לעצמו על השכם. רק בדיעבד מתברר לרבים מן הקונים שהם נפלו קורבן לקנייה הגוררת איתה עוגמת נפש רבה, בשל "החיסכון" בעלויות.

בצד הקניות הלא מוצלחות של משפחות רבות הנופלות בפח של שרלטנים ורמאים למיניהם, קיימת גם התופעה המכוערת של קניית גורים כתוצאה מלחץ בלתי פוסק של הילדים או כתוצאה של גחמה רגעית או למרות התנגדות בן/בת הזוג, דבר הגורר ברוב המקרים את פליטתו של הגור החוצה בתוך מספר ימים. לא אחת אני נתקל באנשים שמחפשים גור/ה כשהם אומרים במן אנחת כניעה – "זה בשביל הילדים, הם לא מפסיקים לשגע אותי...", או "הבטחתי לילד ליום ההולדת, אם הוא יביא תעודה טובה...", או "אני לא יכול לחזור הביתה בלי גור, כבר אמרתי לילדים שאני מביא להם גור היום"... או "לא נורא, היא תתרגל... אין סיכוי שאני מוותר על כלב..." או "וואי, בדיוק כזה חלמתי כל החיים שיהיה לי..." ועוד כהנה וכהנה סיפורים מקוממים.

מתוך ניסיון מצטבר של קניות קשות ומכירות רעות אני בא כאן להסביר ולכוון את ההורה, המבוגר, האדם שאמור לקחת את האחריות לביצוע קנייה מבוקרת וחכמה מחד ומנגד אפילו לסרב לבצע קנייה, אם אין בכוונתו של לפחות אחד ההורים לקחת אחריות על הטיפול בגור/ה.

1. לפני שאתם ההורים ניגשים למלאכת החיפוש האינטנסיבי אחר גור כזה או אחר, עליכם חלה האחריות הבסיסית להחליט ולבצע בפועל את כל המטלות הכרוכות בהחלטה להביא חיית מחמד הביתה. אין זה עוד צעצוע שלאחר יומיים זורקים על המדף, אין זה עוד ספר או קלטת שאפשר לאפסן בספרייה. יש לכם עסק עם יצור חי, בועט ונושם, התלוי כל כולו בכם! כי כך יצר האדם את הכלב של המאה ה-21.
2. אם אינכם בטוחים, אם אתם מתלבטים האם לגדל חיית מחמד בבית או לא, אם אין לכם את הזמן להעניק לגור/ה את תשומת הלב, הזמן לחינוך, הטיול היומיומי, הטיפול הרפואי, ההאכלה המסודרת ועוד... וותרו על התענוג ואל תהפכו אותו לתענוג מפוקפק. כי מאחרי הפנים המתוקות הללו של הגור שכבש את ליבו של ילדכם לאותו רגע נתון, ניצבת נשמה ועליכם להבין ולהפנים – מי שלוקח גור/ה הביתה כאילו כרת ברית דמים עם הגור/ה לשמור עליו, לטפח אותו, לגדל אותו, לחנך אותו ובעיקר – להעניק לו קורת גג, מזון וטיפול רפואי עד יום מותו. אם אינכם חשים בכובד האחריות הזו – אל תיקחו כלב/ה!!!
3. כעת לאחר שקראתם את שני הסעיפים הראשונים ועדיין בוער לכם בלב ויש בלבבכם מקום להעניק לגור/ה הקטן/ה את התנאים המתחייבים מכך, צאו לדרך, לאט, צעד אחר צעד, עקב בצד אגודל, כדי לא ליפול בפח ו/או לא לשגות בבחירה שאינה מתאימה לכם.

א. שבו בבית עם בני המשפחה וערכו רשימה שבה תגדירו את אורח החיים שלכם כתא משפחתי הכולל לוח זמנים, סדרי עדיפויות לפעילויות (האם אתם משפחה פעילה וספורטיבית, אוהבת טיולים או שמא אתם משפחה שבה המבוגרים עובדים שעות ארוכות, מגיעים הביתה מאוחר עייפים מיום מתיש ולא נותר בכם הכוח או האנרגיה להתעסק עם גור צעיר ומלא מרץ); האם יש בכם את ההתמדה, הסבלנות והעקביות לגדל את כלבכם בדרך נבונה שבסופה יהיה לכם כלב מחונך, נהיג ונוח או שמא אתם "לא מתערבים בטבע, דואגים לחופש של הכלב, מאמינים שאילוף הוא התעללות וכיו"ב...". אם אין בכם היכולת לבנות תוכנית לגידול נבון של כלבכם אינכם מתאימים לגדל חיית מחמד בביתכם. רוב המקרים של חרדות נטישה, הרסנות, נוירוטיות כלבית (המתבטאת בנביחות ויללות בלתי פוסקות), תוקפנות בתוך המשפחה וכדו'... הם תוצאה ישירה של גידול הדוגל ב"חופש" ו"שוויון זכויות" לכלב, פינוק יתר ועד השחתת המידות, כשלעתים זה גורר אף היפוך יוצרות והכלב שבא כדי להעשיר את חיי המשפחה הופך ל"רודן קטן" המשליט טרור מסביבו. אין זה המקום להרחיב ולהסביר את ההבדלים המהותיים בין המבנה הרגשי והחשיבתי של הכלב למבנה הרגשי והחשיבתי של האדם ואולם רוב נטישות הכלבים לאגודות אימוץ למינהו (במקרה הטוב) באות מאנשים ש"אהבו את כלבם עד מוות". ומדוע אני אומר עד "מוות" משום שאלה האנשים בדיוק שיצרו במו ידיהם את היצורים "הנוראיים" כביכול שהפכו למטרד בלתי נסבל ואז כשהם לא יכלו לסבול יותר את יצירת כפיהם, הם נטשו אותם באגודות האימוץ, ברחובות כפר/מושב/קיבוץ מרוחק או קשורים לעמודים בכל קרן דרך או רחוב. לרוב כלבים אלה בדרך זו או אחרת דינם נחרץ למות, אם בהרדמה, אם בדריסה, אם בהרעלה או בהתעללות. לכן, אם אינכם בטוחים ב-100% שאתם מחוייבים לגור המגיע אליכם הביתה, אם אינכם בטוחים ב-100% שאתם מחוייבים לגדל אותו בתבונה ובהדרכה (אם יש צורך) כדי להפוך אותו לחיית מחמד נוחה שתוכל לחיות במחיצתכם את כל מכסת השנים שחנן אותו האל, אל תיקחו כלב/ה או חתול/ה (לצורך העניין)!!!
ב. לאחר שהגדרתם מי אתם, עליכם להגדיר איזה כלב (מבחינת הטמפרמנט, האופי והמטרה לשמה הוא מגיע אליכם) אתם רוצים. חפשו באינטרנט יותר מגזע אחד, קראו השכילו ולימדו היטב את הגזעים השונים מקבוצת הגזעים המתאימה לכם ולבסוף בחרו את הגזע שאותו אתם מעוניינים לקנות, אל תתלהבו יתר על המידה מצורתו החיצונית (למרות שלטעם האישי יש בכל זאת השפעה על בחירתכם), וודאו שאמנם הוא מתאים לאורח חייכם ולטמפרמנט המשפחתי.
ג. מומלץ לערוך סקר שווקים טלפוני ואחר כך פיזי בין המוכרים השונים. לעולם אל תסתמכו על גחמה פתאומית. עברו בין המוכרים, רשמו הערות/הארות ליד כל מוכר פוטנציאלי, חזרו הביתה, עיינו ברשימותיכם ולבסוף תבחרו את המקום שבו תקנו את הגור בשיטת האלימינציה.
ד. בשום מקרה לא להביא "קבוצות לחץ" (הכוונה בעיקר לילדים) בעת סיור השווקים. ילדים יכולים לגרום לכם לבצע קנייה לא חכמה, עליה תתחרטו לאחר מעשה.
ה. כאשר אתם באים לקנות גור בחנות או אצל מגדל... בדקו את סביבתו של הגור, מהם התנאים שהוא חי בהם. האם המקום מרווח ומאפשר לו מרחב תנועה או שהוא חי בצפיפות בלתי נסבלת ומחרבן על עצמו.
ו. בחרתם את מקום הקנייה, דרשו מהמוכר/ת:
a. הסכם מכירה/קנייה ובו פירוט – אחריות המוכר לאיכות הגור, לבריאותו, לגזעיותו.
b. סעיף ביטול הקנייה במקרה של פגם ו/או מחלה של הגור.
c. סעיף התחייבות של המוכר להוצאת תעודות יוחסין תוך פרק זמן סביר של עד 6 חודשים מיום לידת הגור.
d. תעודת חיסונים וטיפולים נגד תולעים של הגור.
e. אישור על גזעיותו של הגור, פרטי ההורים ומספרי הסגי"ר שלהם (לבדיקה בהי"ל).
f. יש לוודא כי המוכר רשם את פרטיכם המלאים על טופס ההמלטה במקרה של המלטה מקומית.
g. במקרה של יבוא, לוודא כי לגור תעודת יוחסין תקיפה ומוכרת על ידי ה-FCI (הפדרציה העולמית לגידול כלבים) וכי על תעודת היוחסין מוטבע Export pedigree אחרת אין ערך לתעודה ולא תוכלו לרשום את הגור בהי"ל (ההתאחדות הישראלית לכלבנות). וודאו שהתעודה תואמת את נתוני הגור.
h. גם לגור יבוא יש תעודת חיסונים, עליכם לדרוש אותה ולהעבירה לווטרינר שלכם.
ז. מזל טוב, קניתם גור/ה – עכשיו כדאי שתיקחו אותו לבדיקה אצל הווטרינר שלך תוך 48 שעות מביצוע העסקה. אם יש פגמים בגור, עדיף לדעת אותם מוקדם בטרם נקשרתם אל הגור. תוכלו להחזירו ולקבל את כספכם בחזרה או לחילופין לקבל גור אחר במקומו.
ח. מומלץ בחום רב, לחתום עם המוכר חוזה קנייה/מכירה ובו אחריות המוכר לאיכות הגור, לבריאותו של הגור, פרק זמן סביר שבין 48 ל-72 שעות לבדיקה רפואית על ידי ווטרינר מטעמכם שיאפשר לכם להחזיר את הגור ולבטל את העסקה. לוודא סעיף בריאותי נוסף של עד 10 ימים מיום הקנייה לאחריות המוכר על מחלות גורים קטלניות כגון: פרוו, כלבלבת, קורונה ודומיהם...
ט. יש הבדל מהותי בין גור ברמת איכות של כלב משפחה לבין גור ברמת איכות לתערוכות. אתם תמצאו בראש ובראשונה את ההבדל במחיר. מחיר סביר של גור משפחתי נע בין 1500 ל-2500 ₪. גור איכותי לתערוכות עשוי לעלות לכם בין 1200 ל-1500 $ ולעתים בגזעים מסויימים אף יותר.
י. אם אתם מעוניינים בבן לווייה נאמן, אוהב, חבר למשפחתכם, אין צורך לשלם אלפי דולרים עבור גור באיכות לתערוכות, אפשר בהחלט לקנות בלב שקט גור/ה באיכות של כלב משפחה (ההבדלים בין גור תערוכות לגור משפחתי באים בתחומים שלרוב האנשים אינם חשובים כמו זיוות, מנשך, פוטנציאל גנטי של מנצחי תערוכות וכו'); הרי כל גור יגדל להיות הכלב שאתם תעשו ממנו. ההתעקשות על גזעיות הכלב באה ליצור כלב צפוי באופיו לצרכיכם והיא ערובה להתאמתו לאורח חייכם ואולם הפוטנציאל הגנטי של מנצחי תערוכות לא משפיע על אופיו של הגור.
יא. אם אתם מתעניינים בתערוכות ואתם מעוניינים בגור ברמת איכות לתערוכות באופן מיוחד, עליכם לדרוש כתב אחריות (בנפרד או כסעיף התחייבות בהסכם המכירה) מהמוכר לגבי התאמתו של הגור לתערוכות.
יב. היה ויתברר עם הזמן כי לגור פגם פוסל לתערוכות כמו: מנשך הפוך, אשך תמיר, צילום אגן לא תקין, בדיקות עיניים לא תקינות (תלוי בדרישות המועדון של הגזע שבחרת) או כל בעיה הפוסלת אותו מתערוכות תוכל לדרוש מהמוכר החזר החלק היחסי שבין מחיר הגור שקנית לתערוכות לבין מחירו של גור גזעי למשפחה.
יג. השקעתם זמן, כסף, קניתם גור... ועכשיו מה?!... לא חבל לזרוק את כסף לשווא?!... מומלץ בחום לקבל ליווי מקצועי של מאלף כלבים מוסמך ואיכותי שיכוון את גידולו הנבון של הגור שלכם ויחסוך מכם עוגמת נפש מיותרת.


© כל הזכויות שמורות

www.samuel-y.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוסי סמואל - מאלף כלבים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]