חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חדרי שינה – בחירה עיצובית - רהיטים לבית





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חובת גילוי חובת גילוי מנהל חברה

נושא המאמר: עד היכן משתרעת חובת הגילוי של מנהל חברה הנתונה בקשיים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

חובת גילוי, מנהל, חברה, נושים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] כאשר חברה נכנסת לקשיים כלכליים, נשאלת השאלה האם חלה עליה או על מנהלה חובת גילוי בנוגע למצבה כלפי נושיה, ואם כן, מהו היקפה של חובה זו. לשאלה זו נדרש לאחרונה בית משפט השלום בתל-אביב בתא (תא) 155130/02 גבאי יפית נ´ איזי כימיקלים בע"מ. באותו עניין התובעת שעסקה בין היתר בשיווק והפצה של חומרי ניקוי הגישה תביעה כנגד חברה פרטית שעסקה בייצור ושיווק של חומרים וביניהם חומרי ניקוי וכנגד נתבע נוסף שהיה מנהל ובעל מניות בחברה הנתבעת. בין הצדדים נחתם חוזה זיכיון וכחודש לאחר חתימתו, הגישה הנתבעת בקשה להקפאת הליכים. התובעת טענה, כי מנהל החברה הנתבעת התקשר עמה בחוזה הזיכיון, על אף שהיה מודע למצבה הכלכלי ולפיכך עתרה להרמת מסך לפי סעיף 6 לחוק החברות, התשנ"ט-1999 (להלן: "חוק החברות") ולחיובו של המנהל באחריות נזיקית כלפיה, מכוח אחריותו האישית כאורגן בחברה לעוולות שביצע בניגוד לחוק, כאמור בסעיף 54 לחוק החברות. בית המשפט קבע כי לעניין הרמת המסך, חל הכלל הבסיסי הידוע ולפיו חברה הנה אישיות נפרדת מבעלי המניות שלה וממנהליה. במצבים בהם אחד מבעלי המניות או האורגנים של החברה, מסתתרים מאחורי אישיות משפטית נפרדת זו בכדי להתחמק מתביעה, או להפר את החוק, רשאי בית המשפט להרים את מסך ההתאגדות, ולחשוף אותם בפני תביעה אישית. אולם, בית המשפט יבצע פעולה זו רק לעיתים רחוקות, כיוון שעלולה להיות לה השפעה כלכלית קשה על כלל הפעילות הכלכלית בחברה. לאור האמור, על התובע מוטלת חובת הוכחה מוגברת, כי אכן נעשה מעשה חמור עד כדי כך, המצדיק את הפעולה. לעניין הרמת המסך במקרה זה, נקבע כי לאור התשתית העובדתית שהונחה בפני בית המשפט, לא עמדה התובעת בנטל ההוכחה, כי מנהל הנתבעת ידע ביום חתימת החוזה, כי החברה שניהל עתידה לקרוס, ועל כן נדחתה בקשתה להרמת מסך ההתאגדות. בנוגע לחובת תום הלב של מנהל בחברה מכוח אחריותו האישית, נקבע כי זו תבחן לאורו של כל מקרה ומקרה בהתאם לסוג העסקה, מקומה ועוד. בנוסף נקבע בפסק הדין כי בית המשפט יירתע מהחלת חובת גילוי מוגברת כחלק מחובת תום הלב כיוון ש: "מתעורר חשש כבד מפני תופעת "כדור השלג", לפיה כל אימת שחברה תיתקל בקשיים כלכליים כלשהם במסגרת פעילותה העיסקית הרגילה, מיד תחול עליה חובת גילוי כלפי נושיה. אלו האחרונים, מטבע הדברים, יפסיקו עמה את הקשר ואף ידרשו את פרעון חובותיהם המיידי". בכך, יימנע מראש כל סיכוי שהוא לשיקומה. ובנוסף, "מכוחו של עקרון תום הלב נדרשת התחשבות בזולת ובאינטרסים שלו, אך לא נדרשת הזנחת האינטרסים של הצד הפועל". בעניין זה, לא הוכח כי המנהל חרג מחובת תום הלב הנדרשת, ולכן, לא ניתן יהא לחייבו בנזיקין כלפי התובעת. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר: www.taxlawyers.co.il [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]