חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גבר עם שד - גניקוסמטיה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיטולים חיתולים מוצרים מתכלים מוצרים רב פעמיים

נושא המאמר: מוצרים רב פעמיים ומוצרים מתכלים - עוד צעד למען הסביבה
מאת: איתמר לופו   שמור מאמר למועדפים

המאמר הקודם עסק בבעיית הפסולת, בדגש על הפסולת הביתית, ובמעמסה הכבדה הנגרמת מכך למערכת האקולוגית כולה. הפתרון שהוצע במאמר הוא מחזור אותה פסולת, ע"י הפרדה לסוגי פסולת שונים והשלכתה למתקנים ייעודיים או שימוש חוזר בה למשל ע"י הפיכת הפסולת האורגנית לקומפוסט.

פתרון נוסף, פשוט וגאוני, הוא שימוש במוצרים רב פעמיים. שוב תודות לאותה מודעות הולכת וגוברת של ההכרה בשמירה על איכות הסביבה, כיום ניתן למצוא שלל מוצרים רב פעמיים, שהתרגלנו להכירם כחד פעמיים מובהקים. מי מאיתנו לא נתקל לפחות עשר פעמים בשקית בד רב פעמית בסופר/בחנות/ביריד?
קיים מגוון רחב של מוצרים רב פעמיים: שקיות אוכל רב פעמיות, שקיות קניות רב פעמיות, רפידות הנקה רב פעמיות, תחבושות היגייניות רב פעמיות, טיטולים רב פעמיים ואפילו טמפון רב פעמי.
מהו בדיוק ההיגיון העומד מאחורי הדברים? ניקח לדוגמא את הטיטולים. הטיטולים מורכבים מפלסטיק ומעיסת נייר שעברה הלבנה בחומרים מבוססי כלור. הפלסטיק אינו מתכלה ובטח שאינו נאסף למחזור, השימוש בעיסת נייר (כמו בכל מוצרי הנייר) מעודד כריתת עצים ואף הוא לא ניתן למחזור לאחר השימוש בטיטול. במקרה של הטיטולים, בתהליך הייצור גם נפלטים חומרים רעילים כגון דיוקסין, וחלקם נשארים בטיטול. פחות טוב לסביבה ופחות טוב לילדינו.
אלטרנטיבה אפשרית לשימוש בטיטולים 'רגילים' היא שימוש בטיטולים רב פעמיים. אלו אינם חיתולי הבד (טטרה) שחותלנו בהם אנחנו, אלא טיטולי בד עבים וכביסים, העשויים כותנה או פליז, ללא תוספת חומרים רעילים, שנראים כמו טיטולים לכל דבר והם מותאמים לגזרתו של העולל. ישנן בעולם כ-5 חברות שונות המייצרות טיטולים כאלו. שימוש בטיטולים רב פעמיים חוסך במשאבים וחוסך פסולת. שימוש בטיטולים רב פעמיים חוסך גם כסף! הטיטולים ניתנים לשימוש מספר רב מאוד של פעמים וניתן להעבירם גם לילד הבא!

אם בפתרונות פשוטים וגאוניים עסקינן, להלן אביר נוסף במסדר: שימוש במוצרים חד פעמיים מתכלים. בתרגום: מוצרים חד פעמיים העשויים חומרים אורגניים (חומרים שמקורם בחי או בצומח) ומיועדים להתפרק בתוך פרק זמן קצר יחסית, לחזור אל חיקה של אמא אדמה ולהיות מוכנים לסיבוב נוסף. בדרך כלל במוצרים אלו נעשה שימוש בסיבים שמקורם בצומח במקום בסיבי פלסטיק. לעיתים נעשה שימוש בעיסת נייר, שתהליך העיבוד שלה מתחשב יותר בסביבה ובדרך כלל אינה מולבנת בכלור ובכימיקלים אחרים. ניתן למצוא מוצרים כאלו הנוגעים לכל תחומי החיים: כוסות וצלחות חד פעמיות מתכלות, שקיות 'ניילון' מתכלות, מגבונים חד פעמיים מתכלים, רפידות הנקה חד פעמיות מתכלות, תחבושות היגייניות חד פעמיות מתכלות, טמפונים מתכלים ואפילו טיטולים חד פעמיים מתכלים.
נחזור שוב לדוגמת הטיטולים: הטיטולים המתכלים מיוצרים בתהליכים מתחשבים יותר בסביבה, אינם מכילים חומרים מלבינים, חומרי בישום וחומרים כימיים ואינם מכילים פלסטיק. הטיטולים הללו נראים וסופגים טוב לפחות כמו הטיטולים ה'רגילים' והשימוש בהם זהה לחלוטין לשימוש בטיטולים 'רגילים'. באותם הרגלים ממש נוכל אנו למנוע את המעמסה האקולוגית העשויה להיגרם משימוש בטיטולים 'רגילים' ויותר מכך, נוכל כך להחזיר לסביבה את החומרים בהם השתמשנו. כמו כן, היעדר החומרים הכימיים בטיטול בריא יותר לעור של ילדינו. ושוב - טוב יותר לסביבה וטוב יותר לילדינו.

אז שיהיה לנו שימוש חוזר.


איתמר לופו, "אקו-גאיה", מושב אליעד
לשאלות ומידע נוסף: [email protected]




www.eco-gaya.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איתמר לופו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]