חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הזמנות לחתונה מחירים לחתן ולכלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




Your passport to NYC
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ניו יורק שדות תעופה

נושא המאמר: שלושה שדות תעופה משרתים את ניו יורק: קנדי, בדרום רובע קווינס, במרחק של כ-24 קילומטר ממנהטן; לה גארדיה, בצפון רובע קווינס, במרחק של כ-13 קילומטר ממנהטן; וניוארק שבמדינת ניו ג'רזי, במרחק של כ-26 קילומטר ממנהטן.
מאת: ניו יורקי   שמור מאמר למועדפים

שלושה שדות תעופה משרתים את ניו יורק: קנדי, בדרום רובע קווינס, במרחק של כ-24 קילומטר ממנהטן; לה גארדיה, בצפון רובע קווינס, במרחק של כ-13 קילומטר ממנהטן; וניוארק שבמדינת ניו ג'רזי, במרחק של כ-26 קילומטר ממנהטן.

בנמלי התעופה הללו שירות אוטובוסים (המכונה "Gray Line") למנהטן, הפועל מדי יום, מ-6:00 עד 19:00. בנמלי התעופה קנדי ולה גארדיה יש שירות אוטובוסים נוסף, Carey Bus, הפועל פעם בחצי שעה, מ-7:00 עד 23:00.

בכל שדות התעופה פועלות מוניות הנוסעות למנהטן. מנמל התעופה קנדי אפשר להגיע למנהטן גם ברכבת התחתית: יש לנסוע באוטובוס עד לתחנת Howard Beach הסמוכה, וממנה להמשיך ברכבת לעיר עצמה. שדות התעופה של ניו יורק
את ניו יורק משרתים  3 שדות תעופה בינלאומיים: שדה התעופה ע'ש ג'ון פיצג'רלד קנדי [JFK], שדה התעופה לה - גווארדיה [LGA] ושדה התעופה ניוארק [EWR].
 
שדה התעופה קנדי, הוא שדה התעופה הגדול ביותר בניו יורק. הוא שוכן בחלק הדרום מזרחי של רובע קווינס, אחד מחמשת הרבעים המרכיבים את העיר ניו יורק. השדה מרוחק כ - 25 ק'מ ממרכז מנהטן. הוא נפתח לתנועה בשנת 1942, ומתופעל על ידי רשות התחבורה הניו יורקית - Port Authority . שדה התעופה קנדי עומד בראש רשימת שדות התעופה בארה'ב מבחינת מספר המשתמשים בו. לשדה יש 9 טרמינלים שונים, ומכל אחד מהם יש תחבורה מסודרת  ומגוונת: אוטובוסים, מוניות, שאטל, לימוזינות ואפילו רכבת. 

רכבת (כולל פנימית)
הרכבת, טובה ליציאה משדה התעופה קנדי, אך ברוב המקרים היא עושה רק חצי מהדרך שתייר ממוצע צריך. יש צורך לרדת בתחנת ג'מייקה, או בתחנת הווארד ביץ', כדי לתפוס משם המשך ברכבת התחתית או באחד האוטובוסים המגיעים ללונג איילנד או למנהטן. מחיר הנסיעה הוא רק 5 $ עד לתחנת ההחלפה, ומשם צריך לשלם עבור המשך הדרך עד למנהטן. זוהי הדרך הזולה ביותר להגיע למנהטן, אבל מובן שאופציה מסורבלת כזאת אינה מומלצת למי שנוסע עם מזוודות.
היתרון של הרכבת הזאת - היא נוסעת בתוך שדה התעופה ומקשרת בין תשעת הטרמינלים השונים, והנסיעה בה בתחומי השדה היא בחינם, ללא כסף. זה נוח מאד אם אתם צריכים לעבור מטרמינל לטרמינל, או להגיע למשרדי חברות השכרת הרכב או דלפקי המלונות המצויים בתחום השדה.

אוטובוס אקספרס
פועל בין 6:15 בבוקר ל - 22:15,  נוסע בתדירות של כל 15-30 דקות תלוי בשעה ביממה, מחירו 15$ לנוסע.האוטובוס מגיע לשלוש תחנות  שונות במנהטן - תחנת גרנד סנטרל, פורט אוט'וריטי או פן סטיישן. האוטובוס שנוסע לגרנד סנטרל עושה גם פיזור בבתי מלון במנהטן בתנאי שהם נמצאים בין הרחובות 27 ל - 63. למי שנוסע לבד, זו אופציה מומלצת, אבל החל משני נוסעים ומעלה, כדאי לקחת שאטל או מונית פרטית.  
משך הנסיעה הוא  בין 45 ל - 65 דקות, תלוי בשעה של היום ובמצב התחבורה.

שאטל
זוהי הסעה משותפת, שמביאה את הנוסעים עד לפתח המלון שלהם במנהטן. היא פועלת 24 שעות ביממה, ומחירה בין 17 ל - 19 $ תלוי במיקום המלון. בהגעה, אפשר להצטרף לנסיעה כזאת על בסיס מקום פנוי [מתמלא-נוסע] אבל אם רוצים להזמין מראש, ובמיוחד לנסיעה חזרה ממנהטן לקנדי, רצוי לצלצל לטלפון שמספרו 1-800-258-3826.  משך הנסיעה הוא  בין 40 ל - 60 דקות, תלוי בשעה של היום ובמצב התחבורה.

טקסי
לנסעה בטקסי משדה התעופה קנדי למנהטן יש מחיר אחיד, בכל שעה שהיא, לכל יעד במנהטן, לכל מספר אנשים [עד קיבולת המונית כמובן]. המחיר הרשמי הוא 45$  ולוקחים את המוניות מהדלפק שנמצא ביציאה מכל טרמינל. משך הנסיעה הוא בין 40 ל - 60 דקות, תלוי בשעה של היום ובמצב התחבורה. 



שדה התעופה לה-גווארדיה ממוקם בקווינס, והוא השדה הקרוב ביותר למנהטן, והנוח ביותר מבחינת נגישות.

אוטובוס אקספרס
ישנם שלושה קווים, שניים מהם [אלה שמגיעים לתחנות גרנד סנטרל או פורט אוט'וריטי] פועלים בשעות 7:20 בבוקר ל - 23:00. אוטובוס יוצא כל 20-30 דקות תלוי בשעה של היום, הנסיעה אורכת בין 35 ל - 45 דקות, ועולה 10-12 $. האוטובוס המגיע לתחנת גרנד סנטרל במנהטן, יכול להביא אתכם לבית המלון שלכם, בתנאי שהוא נמצא בין הרחובות 31 ל - 59. הקו השלישי, פועל בין השעות 08:00 בבוקר ל - 20:00, ומגיע עד לתחנת פן סטיישן. הנסיעה אורכת 40 דקות ועולה 8-10 $. אם היעד שלכם איננו מנהטן אלא קווינס או אחד הרבעים האחרים של ניו יורק, ישנה מערכת אוטובוסים טובה וזולה, בעיקר ליעדים הקרובים בקווינס. יש לברר במודיעין של שדה התעופה בהגעה.


שאטל
זוהי הסעה משותפת, שמביאה את הנוסעים עד לפתח המלון שלהם במנהטן. היא פועלת מ - 07:00 בבוקר עד ל - 23:30, ומחירה בין 15 ל - 22 $ תלוי במיקום המלון. בהגעה, אפשר להצטרף לנסיעה כזאת על בסיס מקום פנוי [מתמלא-נוסע] אבל אם רוצים להזמין מראש, ובמיוחד לנסיעה חזרה ממנהטן לקנדי, רצוי לצלצל לטלפון שמספרו 1-800-358-5826 
שירות שאטל נוסף נקרא  AirLink, ויסיע אתכם על בסיס הסעה משותפת תמורת 15$ לאדם, אבל רק לכתובת שנמצאת בין הרחובות 14 ל - 96 במנהטן.

טקסי
מוניות פועלות כל הזמן, ניתן לקחת אותן מהדלפק שנמצא ביציאה של כל טרמינל. הנסיעה אורכת 20-30 דקות תלוי בשעה של היום ובמצב התחבורה, והמחיר המירבי הוא עד 30 $. למחיר זה יש להוסיף את אגרות הכביש, במידה ומתבקש.


שדה התעופה השלישי של ניו יורק שוכן בניו ג'רזי,  זהו שדה מודרני ונוח  מאד לשימוש. חלק מחברות התעופה מציעות כרטיסי טיסה במחיר קצת מוזל יותר אם הנחיתה היא בניוארק, ולא כדאי לחשוש מלנצל זאת, בעיקר אם היעד שלכם איננו מנהטן, אלא אחת משכונות ניו ג'רסי והסביבה, או בטיסת המשך. גם הדרך למנהטן קלה ולא ארוכה בזכות מערכת כבישים מהירים שמחברים את ניו ג'רסי עם מרכז האי.

רכבת


זוהי אופציה זולה למדי, אך לא נוחה, כיון שאין רכבת ישירה בין ניוארק למרכז מנהטן, ויש צורך לבצע החלפה ברכבות בין זו שנוסעת בתוך תחומי שדה התעופה ובין זו שמגיע אל או ממרכז מנהטן.  זהו שירות מסורבל ולא נוח, בעיקר כשנוסעים עם מזוודות.
הרכבת נוסעת בתוך תחומי השדה ומקשרת בין הטרמינלים השונים ודלפקי חברות השכרת הרכב והמלונות, כך שאם אתם זקוקים להתניידות בתוך השדה - השתמשו ברכבת, הנסיעה היא חינם.לאתר האינטרט של חברת הרכבות הפועלת מניוארק לחץ כאן


אוטובוס אקספרס
קו  אחד פועל בשעות 5:05 בבוקר ל - 01:00 בלילה, יוצא בתדירות של כל 30 דקות, משך הנסיעה הוא רק 15-20 דקות.  מחיר הנסיעה הוא 13 $ לכיוון אחד, או 22 $ להלוך ושוב, וילדים נוסעים חינם.  האוטובוס מגיע לתחנת פורט אוט'וריטי ברחוב 42 והשדרה השמינית.
קו אחר פועל החל מ - 04:00 בבוקר, ומגיע לתחנת גרנד סנטרל במנהטן, תדירות הנסיעה ומחירה זהים לקו הקודם, רק משך הנסיעה מתארך ועומד על 30-45 דקות תלוי בשעת היום ובעומס על הכבישים.יש 2-3 קווים נוספים המגיעים לחלקים אחרים של מנהטן [פן סטיישן, צ'יינה טאון, וול סטריט] - המחירים זהים.

מיניבוס משותף
פועל משעה 06:00 בבוקר עד 23:00, מתמלא-נוסע, המחיר 14 $ ויביא אתכם לכל כתובת שהיא בין הרחובות 23 ל - 63. משך הנסיעה 30-60 דקות, תלוי בשעת הנסיעה ובמצב התחבורה על הכבישים.

שאטל
זוהי הסעה משותפת, שמביאה את הנוסעים עד לפתח המלון שלהם בכל מנהטן. היא פועלת 24 שעות ביממה, ומחירה בין 15 ל - 19 $ תלוי במיקום המלון. בהגעה, אפשר להצטרף לנסיעה כזאת על בסיס מקום פנוי [מתמלא-נוסע] אבל אם רוצים להזמין מראש, ובמיוחד לנסיעה חזרה ממנהטן לקנדי, רצוי לצלצל לטלפון שמספרו 1-800-258-3826 שירות שאטל נוסף נקרא  AirLink, ויסיע אתכם על בסיס הסעה משותפת תמורת 17$ לאדם, אבל רק לכתובת שנמצאת בין הרחובות 14 ל - 96 במנהטן.

מוניות
מוניות נמצאות בשפע ביציאה מכל טרמינל, אך בניגוד לשדות התעופה האחרים - כאן אין מחיר רשמי, וזה נתון שנקבע בין הנהג לנוסע על פי שעת הנסיעה, מספר הנוסעים וכו'. הנסיעה יקרה למדי, המחיר הממוצע עומד על כ - 50 $ למונית, ולאור ריבוי האופציות הזולות האחרות, כדאי לשקול נסיעה באחת מהן ולא במונית. מוניות ניו יורקיות שנוסעות אל ומאת ניוארק, גובות היטל בסך 15$ מעל למחיר, וזאת כמובן בתוספת לאגרות הכביש שעל הנוסע לשלם.


תחבורה ציבורית בתוך מנהטן
ארבעה סוגי תחבורה ציבורית מצויים במנהטן:
רכבת תחתית, מוניות, אוטובוסים ורגליים...

סביר להניח שהרגליים שלכם יישאו אתכם כאן למרחקים שבדרך כלל אינכם נוהגים ללכת ברגל, אבל מאידך - לא כל יום אתם נמצאים בניו יורק בה המרחקים
עצומים אבל קלים להליכה ולהתמצאות. שיטת המיספור של הרחובות והשדרות מאפשרת לעקוב בקלות ולדעת כמה עוד יש לכם לצעוד ברגל.
הרבה פעמים המרחק להליכה ברגל לא יהיה בהרבה יותר גדול מאשר המרחק אל תחנת הרכבת התחתית והרציף המתאים שלה, נסיעה ברכבת, ויציאה בתחנת היעד והליכה במסדרונות האינסופיים שם, עד ליציאה מהתחנה והגעה אל היעד שלכם.. 
אז הצטיידו בנעלי הליכה נוחות, וצאו לכבוש את מדרכות ניו יורק ברגליכם..

מאחר ובכל זאת המרחקים גדולים מאד ולא לכל מקום ניתן להגיע ברגל, עומדות לרשותכם שלושת חלופות התחבורה הציבורית הבאות:

הרכבת התחתית
זהו אמצעי התחבורה המהיר והזול ביותר, אם כי לא תמיד הנוח ביותר. השמרו לכם מנסיעה ברכבת התחתית בשעות הלחץ  [כשאנשים ממהרים למקומות העבודה בבוקר, או יוצאים מהם אחרי הצהריים] זו יכולה להיות חוויה לא נעימה שכן התחנות עמוסות אדם, הרכבות דחוסות, ולפעמים פילוס הדרך אל דלת היציאה הוא מלחמה בהמוני אנשים.

בשעות אחרות, הרכבות הן כלי פונקציונלי להגיע ממקום למקום, בעיקר למרחקים ארוכים. 24 קווי רכבת תחתית שונים פועלים בניו יורק רבתי, 7 מהם ממוספרים במספרים מ - 1 עד 7, והיתר נושאים שמות של אותיות ה- ABC.
באתר זה תוכלו לראות את מפת הקווים הכללית של קווי הרכבת התחתית בניו יורק  ואילו כאן תוכלו לבדוק את המסלולים המפורטים של כל קו וקו.
 
מחירים
המחיר לנסיעה בודדת הוא אחיד, 2 $, כולל החלפה של קווים [כל עוד לא יוצאים מחוץ למערכת] ו/או מעבר לאוטובוס בתוך שעה מרגע החתמת הכרטיס.

למי שיודע שהוא מתעתד להרבות בנסיעות [מגורים מרוחקים מהמרכז, או עיסוקים שמחייבים נסיעה מרובה]  יש אפשרות לקנות כרטיסים מוזלים משני סוגים.
הסוג הראשון של הכרטיס ה'חופשי-חודשי', מטרו-קארד, הוא זה שמוגבל בזמן. ככל שפרק הזמן ארוך יותר, המחיר פר נסיעה משתלם יותר.
 
כרטיס ליום אחד - 7 $, מאפשר נסיעה בלתי מוגבלת בכל הרכבות התחתיות והאוטובוסים,  [לא כולל אוטובוסים אקספרס עליהם יש מחיר מיוחד!] משעת הקניה
והשימוש הראשון ועד לשעה 03:00 לפנות בוקר.
כרטיס לשבוע ימים - עולה 23 $
כרטיס לשבוע ימים הכולל נסיעה חופשית ברכבות התחתיות וגם נסיעה חופשית באוטובוסים אקספרס - 41 $
כרטיס לחודש ימים - עולה 76 $

סוג אחר של כרטיס נקרא 'שלם פר נסיעה' -  Pay-Per-Ride MetroCard
זהו מעין 'כרטיס אשראי לנסיעות' שאותו מטעינים בכל פעם מחדש בכמות נוספת של כסף. אפשר להטעין אותו בסכומים של בין 4 $ ל - 80 $ ומקבלים עליו 20%
בונוס. כלומר, אם אתה מטעין בו 20$, אתה מקבל שווי בכסף של 24 $, מה שנותן לך 2 נסיעות חינם. כל העברה של הכרטיס בפס המגנטי בכניסה לרכבת או
לאוטובוס, מקזזת ממנו את מחיר הנסיעה, עד שהוא כמעט מתרוקן ואז אפשר להטעין שוב מחדש. הכרטיס ניתן להטענה במכונות המצויות בפתחי תחנות הרכבת
התחתית.

אוטובוסים
מערכת האוטובוסים בניו יורק היא מסועפת מאד, נוחה וזמינה, ועובדת בשילוב עם מערכת הרכבות התחתיות [שייכת ומופעלת על ידי אותה רשות]. שתי הבעיות
העיקריות שלה הן א - הפקקים, מאחר והנסיעה מתנהלת בכבישים הסואנים של מנהטן, לפעמים יש עיכובים גדולים בגלל פקקים והתנועה לא זורמת חלק כמו
במנהרות התת קרקעיות של הרכבת התחתית, וב - לא תמיד ברור היכן לרדת.
מבחינת מחירים - הכל זהה לרכבת התחתית, 2 $ לנסיעה בודדת, וכל סוגי הכרטיסים התקפים לרכבת התחתית תקפים גם לאוטובוסים.

מוניות
המוניות הצהובות המפורסמות של ניו יורק מציפות את הכבישים וצובעות אותם בצהוב. אלפי מוניות מסתובבות ברחבי העיר, אך כמו להכעיס, דווקא כשהכי צריכים אותן - אין סיכוי להשיגן. בזמני ה  Rush hour כשאנשים ממהרים לעבודה או ממנה, המצב קשה, וכשמתחיל לרדת גשם - אז בכלל פוחתים הסיכויים להשיג מונית פנויה..
בכל מקרה בו כן משיגים מונית, הנסיעה היא נוחה מאד, אם כי שוב כמו עם האוטובוסים - נהגי המוניות עדיין לא מצאו דרך לדלג מעל הפקקים של רחובות מנהטן הפקוקים. זכרו שבכל זמן הנסיעה ו/או ההמתנה - המונה דופק, והנסיעה עבורנו כישראלים, שצריכים להכפיל את הדולרים שלנו כמעט פי חמישה כדי להבין את המחיר בשקלים, ממש אינה זולה!
 
המונה מתחיל ב - 2.5 $, ועולה ב - 0.40 סנט בכל 300 מטר.
יש תוספת של 0.50 סנט לנסיעת לילה, ושימו לב - תוספת של 1 $ לכל נסיעה המתרחשת בשעות הלחץ שהן בין 16:00 ל - 20:00  בכל ימות השבוע מלבד שבת, ראשון וחגים.

לא לשכוח שנהגי המוניות בניו יורק מצפים גם לטיפ, זה מקובל ונהוג, וכדאי שתשאירו בין 10 ל - 15% ממחיר הנסיעה אם אינכם רוצים לחטוף מבול של ברכות. עצתנו היא, להשתמש במוניות רק במקרים דחופים, או כשידוע שהנסיעה אינה ארוכה, או כשאתם נסחבים עם הרבה חבילות או מזוודות. בכל שאר המקרים כדאי
להעדיף את הרכבת התחתית.

לסיכום, צורת התחבורה המועדפת להתנייעות במנהטן היא ברכבת התחתית. שימו לב למסלול הקו עליו אתם נוסעים, ועקבו [הצטיידו במפה קטנה] אחר מהלך
העצירה בתחנות כדי שתוכלו לרדת בתחנה הרצויה לכם. אם במקרה עברתם אותה, שימו לב היכן אתם יורדים  כדי להחליף - יש החוששים לרדת באיזורים כמו
הארלם או ברונקס, בעיקר אם זה בשעות הלילה.  במקרה כזה נסו לרדת בתחנה שבה יורדים הרבה אנשים אחרים, או לפעמים כדאי גם לנסוע עד סוף הקו
ולהחליף שם. 
מאז נקיון העיר שעשו ראשי העיר האחרונים של ניו יורק, היא הרבה פחות מסוכנת, והנסיעה ברכבת התחתית בטוחה למדי. זה לא אומר שלא תפגשו ברציפיה את כל משוגעי  ותמהוני העולם, כאלה לא חסר בניו יורק בכלל וברכבת התחתית בפרט. אל תנעצו מבטים ואל תפתחו קשר עין או דיבור עם כאלה, הכי טוב להתעלם או להתרחק.

חשוב מאד - לפני שאתם יוצאים לדרך, שבו מול מפה של ניו יורק ותכננו את יעדי הביקור שלכם בצורה שכל יום  טיול יתרכז באיזור מסויים. ככה תחסכו לעצמכם רצרצת מיותרת בתחבורה הציבורית, וגם תחסכו זמן וכסף. הקדישו יום אחד [או חצי יום לפי כמות הזמן הפנוי העומדת לרשותכם] לאתרים בדרומה של מנהטן, יום אחר למרכזה, יום אחר ליציאה מחוצה לה אל הרבעים הסמוכים וכו', וככה לא תמצאו את עצמכם גומאים מיילים רבים בין ביקור באתר אחד בדרום העיר לבין האתר השני בצפונה וכו'.


 Click Here for the Best New York Hotel Deals


www.newyork-hotels.co.il/airport-newyork.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניו יורקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]