חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למצוא חברת קידום





    קישורי טקסט (לפרטים)




זמיר שרותי גרפולוגיה לעסקים
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יעל לוטן לוטן תדמיות משפחה עסקים

נושא המאמר: עסק משפחתי
מאת: יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ   שמור מאמר למועדפים

עסק משפחתי

אם את מנהלת עסק משפחתי את כבר בטוח יודעת ש"ללכת על קצות האצבעות" זו הגדרה עדינה למצב כזה. התנהלות בעסק משפחתי יכולה להיות מעייפת נורא ורצופת אינספור שיקולים לפני כל צעד כי צריך להתחשב בדודה של הסבתא שלא תיפגע....

בעסק המשפחתי יש יתרונות ויש חסרונות אך יש רק דרך אחת תקינה להתנהלות נכונה ומהנה אפילו.

כשאת מתרגזת בעסק בגלל טעות שנגרמה ע"י הבן שלך או גרוע מכך הבן של אחיך דילמת הפיטורין או אפילו הנזיפה נהיית קשה יותר כי נכנסים באמצע ה"לא נעים" ועוד שיקולים מיותרים שאין להם מקום בעסקים גם לא לרגע.

גם אם העסק כבר קיים וגם אם עומד לקום יש לי מספר טיפים שאולי יעזרו לך לנהל להצלחה בלי להיות מסוכסכת עם חצי משפחה....

הפרדה מוחלטת – עסק משפחתי צריך להיות מנוהל כמו כל עסק, חשוב לעשות הפרדה ברורה בין נושאים הקשורים לעסק והקשורים למשפחה, לכל דבר יש את הזמן שלו.

בכל עסק יש צורך להגדיר תפקידים, בעסק משפחתי הצורך החשיבות של הגדרת כובעים היא קריטית להצלחת העסק הראשון הוא הגדרת תחומים ותפקידים.

אם את אישה המנהלת את העסק עם בעלך פעלי תמיד תחת ה"כובע" הנכון אחרת תתקבל התוצאה היחידה אשר נובעת מערבוב והיא כאוס!
אם העובד שלך לא התעורר בבוקר והוא במקרה גם בנך תחת כובעך כמנהלת יהיה לך קל יותר לפעול מבלי להפעיל שיקולים רגשיים מיותרים.
על כולם לדעת מבעוד מועד מהו כובעך כמנהלת וממה לצפות ממך ככזו מטוב ועד פחות טוב.
ברגע שתבהירי מראש מה את מוכנה לקבל ומה בשום אופן לא ברגע שתצטרכי לפעול לא תפתיעי אף אחד.

חשוב להתייחס אל שותפייך כאל שותפים עסקיים לכל דבר ולנהוג באחריות ובמקצועיות ולא לשאול תוך כדי פגישת עבודה מדוע הבן לא סידר את החדר....

אל תשכחי כמובן להגיע הביתה ולשוב ולהיות אישה או אמא או בת משפחה לכל דבר שכן לנהל את הבית תחת כובעך כמנהלת יכול להיות הרסני באותה מידה .

הגדרת תפקידים מראש – אין דבר כזה בעסק המשפחתי ש"כולם עוזרים לכולם". הגדרת תחומו ותפקידו של כל אחד הכרחית מכיוון שסדר הוא הבסיס להתנהלות עסקית ואין שום הבדל כאשר מדובר בעובד שהוא בן משפחה להיפך, הגדרה מדויקת של תפקידו תוכל לתייג אותו תחת כובע


מסוים ורק משם עלייך לתקשר עימו ולכן כשיש בעיה באזור שלו אין בעיה להסתכל עליה יחד ולפתור אותה בלי לערבב אזורים אחרים או לחפש על מי להטיל את האחריות.


סטטיסטיקות – איך תדעי שהבן שלך לא מנצל את העובדה שהוא ה"בן של הבוס"?

חייבי אותו לתפוקה ומדדי זאת כל הדרך בעזרת גרף של סטטיסטיקות. כאשר בסוף השבוע יצטרך לעמת את הגרף לא תהיה לו הזדמנות או אפשרות ל"חפף" ולנצל את מעמדו כבן משפחה הוא יהיה מחויב תוצאה .

שיקולי דעת – לא. אין מקום לשיקולי דעת רגשיים. בן המשפחה אשר מעוניין להצטרף לעסק המשפחתי צריך לדעת מראש גבולות והיתרים וכאשר הכל ידוע מראש אין בעיה. אני ממליצה לך להוציא תקנון של זכויות וחובות בעסק ולפעול אך ורק כפוף לתקנון הוא ייתן לך כוח במקרה של הפרת חובה מסוימת הוא יאפשר לך לאכוף את תפקידך כמנהלת בצורה חלקה כי מרגע שהעובד חתם מראש שהוא מכיר ומסכים לתנאים מסוימים ולא עשה זאת לך יש את כל הלגיטימציה לפעול וזה לעולם לא ייראה תמוה.

אל תרגישי לא בנוח להעיר, לתקן ולפעול תמיד משיקולים של טובת העסק. ארגני מראש שהכל יהיה מוגדר וברור ולא תצטרכי להתנצל כל הדרך אל ההצלחה.......


www.lotan.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן - מנכל"ית לוטן תדמיות בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]