חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צוואות וירושות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מסמכים תביעה

נושא המאמר: התערבות בית המשפט בעלויות הפקת המסמכים על ידי הבנק - אימתי?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


בית משפט השלום בתל-אביב פסק לאחרונה בדבר השיקולים המנחים אותו אימתי להתערב בעלויות הפקת מסמכים אשר נקבעו על ידי הבנק ואשר היו גבוהים מדי לטעמו של התובע (ת.א. 65655/03).

התובע הגיש תביעה כספית כנגד חברות ובעלי מניותיהן. על מנת לבסס אחריות על בעלי המניות ביקש התובע לקבל לעיונו מסמכים בנקאיים של החברות הנתבעות. הנתבעים הסכימו כי התובע יקבל לידיו את המסמכים הנדרשים, אולם לגרסתם, עותקי המסמכים אינם מצויים בידיהם ועל התובע לפנות לבנק בו נוהלו עסקיהם ולקבל את המסמכים ישירות ממנו.

בית המשפט נתן צו לבנק לגילוי המסמכים, והתובע הגיש לבנק בקשה לקבלת היקף נרחב ביותר של מסמכים. אלא, שהבנק דרש עבור המסמכים תשלום של 6.5 ₪ לכל דף חשבון עד 180 יום אחורה ו- 18 ₪ לכל דף חשבון לתקופה שמעל 180 יום אחורה. סה"כ מסתכמת עלות המצאת המסמכים הבנקאיים בסך של 9,180 ₪.

התובע עתר להתערבותו של בית המשפט בקביעת גובה התשלום עבור המצאת דפי החשבון, וטען כי הסכום שהבנק דורש, מוגזם ומופרז. התובע הציע לשאת בתשלום סכום סביר של 2.5 ₪ לכל דף חשבון. התובע טען כי, דרישת התשלום של הבנק גבוהה מאוד ועשויה למנוע מהתובע את קבלת המסמכים ואת חקר האמת.

בית המשפט הבחין בין מקרה בו הבנק תובע לקוח או נתבע על ידי לקוח, שאז מחובתו של הבנק להמציא את המסמכים הבנקאיים הרלבנטיים לתביעה או להגנה, לבין מקרה בו הבנק משמש מעין ספק מידע חיצוני, של בעלי דין בתביעה לה אין לו כל זיקה.

בית המשפט קבע כי במקרה האחרון שבו הבנק אינו בעל דין בתיק אין באפשרותו להתערב בעלויות הפקת המסמכים הנדרשת על ידי הבנק ולהפעיל מרות כלפי הבנק ולכוף עליו תמחור זול יותר עבור דפי החשבון. הבנק הוא ספק שירותים חיצוני, אשר התובע מבקש לקנות ממנו מידע. הבנק אינו חב חובה ישירה לתובע, שכן התובע אינו לקוח של הבנק, לתובע אין פולמוס עם הבנק, וכל שיש כאן הוא קשר עסקי בין הבנק לבין הנתבעים. החבות היחידה של הבנק כלפי התובע צומחת מכוח צו של בית המשפט, המטיל על הבנק אחריות למסור מסמכים.

בית המשפט קבע כי צריכים לחול במקרה זה עקרונות השוק החופשי, ממש כפי שהם חלים בכל תחום אחר של רכישות לרבות רכישות של שירות משפטי והגשת תביעות בבית המשפט. על כן, בנק המספק מסמכים, לגורם חיצוני כגון התובע בענייננו, זכאי לתמחר את עלויותיו כלפי אותו גורם חיצוני, באופן הנראה בעיניו, ובית המשפט אינו רשאי להתערב באופן התמחור.

לאור האמור לעיל קבע בית המשפט כי הוא דוחה את הבקשה ועל התובע לשקול בינו לבין עצמו, אם הוא מעוניין ברכישת המידע בעלויות שקבע הבנק.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]