חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
האינסולין מזיק לבריאות באופן קשה. לרוב, ניתן להיגמל ממנו תוך זמן קצר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אלעד כהן ניצוץ אלוקי אלוהים אלוהים שלי

נושא המאמר: אלוהים - לכל אחד יש את אלוהים שלו - מי הוא אלוהים שלכם ? מדוע פירשתם את אלוהים איך שנוח לכם ? ואולי אתם כמו רובנו - מעדיפים לטמון את הראש בחול ולא להתעסק בזה ?
מאת: אלעד כהן   שמור מאמר למועדפים



איזו מילה גדולה – אלוהים . מילה ענקית . מי זה אלוהים ? איפה הוא נמצא ? אלוהים זה הטבע ? אלוהים מתערב לנו בחיים ? אלוהים זה אני ואתה ? אלוהים היה הווה ויהיה בניגוד אלינו ? אנחנו באמת ניצוץ של אלוהים ?

הכי כיף לשאול אנשים : "אתה מאמין באלוהים ? ואם אתה מאמין מה זה אומר עליך ועל המחויבות שלך לזה שיצר אותך ?" ובאותה מידה הכי נוח להתחמק משאלות כאלו - "עזוב אותי – אני אדם טוב וזה הכי חשוב בחיים ... תן לחיות " .

כל ילד יבין שלכל יצור יש יוצר ומתוקף היותנו יצורים כנראה מישהו יצר אותנו או את התא שבנה אותנו . זהו הבורא . בורא מלשון "ברא" את הברואים – את בני האדם .

ופה מתחיל להיות מעניין – אותו בורא הוא אותו אלוהים עליו אנחנו מדברים ? אותו אל אדיר במרומים ? יש כאלה הטוענים שהם מבינים מבחינה שכלית שוודאי שיש מי שיצר אותנו ושאכן יש בורא שקדם לכולנו אבל פה זה נגמר . פה מתחילות השאלות ונגמרות התשובות . אף אחד לא יכול להגדיר את אלוהים מלבד חוכמת הקבלה שעושה זאת ובדקדוק ולפרטי פרטים .

הבעיה היא מתוקף היותנו בני אדם – זה כמו לבקש מדג לתאר מה יש מחוץ למים , שהדג יתאר את הים או את האדם המתבונן בו . המוח שלו לא מסוגל להכיל ידע שכזה מתוקף היותו מוגבל . בינתו קטנה בהרבה מזו של האדם . המדענים מנסים היום להגיע לחקר היקום ובריאתו אותו ברא הבורא ועל כך מסכימים רובנו . אלוהים כיוצר לא נתפס כלל במושגי החשיבה שלנו . במקרה הזה אנחנו מוגבלים בדיוק כמו הדג .

ניסו לשחזר את המפץ הגדול בשוויץ על ידי מאיץ החלקיקים הגדול בהיסטוריה – באחת מתוכניות הטלוויזיה שהתארחתי התייחסתי לניסוי זה וביקשתי סליחה שזה קצת מצחיק אותי לחשוב שהמדענים טוענים שהם ימצאו את החלקיק האלוהי שברא את בני האדם , אותו חלקיקי ב"תערובת" שיצר אלוהים על מנת לברוא את האדם . בנוסף הם טענו בתוקף שייתכן ויווצרו חורים שחורים המובילים ליקומים מקבילים , שאגב על קיום יקומים מקבילים אני מסכים אבל על מציאת החלקיק האלוהי- זה בלתי אפשרי .

"הגולם קם על יוצרו" . אגב לגבי הניסוי – זה מה שקרה – כלום ! מאיץ החלקיקים נפגע ממהירות החלקיקים והניסוי הופסק . הניסיון להבין את הבריאה הוא מבורך – אבל האדם הוא מוגבל מתוקף הווייתו – לכן לא יוכל לעולם להבין את אלוהים והבריאה – עוצמתה , סיבתה והתרחשותה .

ככל שהמדענים חוקרים יותר ויותר הם רק מבינים עד כמה הם לא מבינים . ככל שהם מתעמקים בידע הבריאה , היקום וגוף האדם הם מבינים עד כמה שכלם מוגבל בהבנת הדברים .

אחד מחוקרי ומדעני פיזיקית הקוונטים ויוצרי סרט "הבליפ" תיאר זאת בצורה יפה :

"אין לי אפשרות להגדיר מיהו אלוהים , לכן החוכמה היא לא לחיות בידיעה – אלא לחיות במסתורין..." . כי אין סיכוי שתדע בוודאות את סיבת היווצרות היקום , את תכליתך בעולם – אדם חי על פי אמונה במקרה הזה ולא על פי ידיעה .

אז מיהו אלוהים שלכם ? מה הוא אלוהים בשבילכם ? אותה "יישות" שמסתכלת עלינו עכשיו למעלה קוראים את המאמר ? הוא זה שמכוון אותנו ? שמשגיח ? שנתן לנו חיים ?

"איש איש באמונתו יחיה" – כל איש יחיה עם האמונה שלו - כל אחד מפרש את אלוהים איך שהכי נוח לו – הדתיים יפרשו זאת כאל מיטיב ומעניש – הכל בהתאם למעשיך בעולם הזה שהוא כפרוזדור בלבד לעולם הבא שם החיים הם נצחיים , ואלו שלא חיים אורח חיים דתי יגידו "ארץ דרך קדמה לתורה" . מה שמעניין הוא שכולם מאמינים באלוהים – כל אחד לוקח את זה לכיוון שלו .

תאורית המיתרים – התאוריה הנפוצה לבריאת העולם גורסת שיש אלוהים , לצורך העניין בורא שהוא הטבע , הוא יצר את העולם ומאפשר לו להתקיים מבלי להתערב בו . כל יצור שיש בו חיות – דומם , צומח , חי ומדבר הוא בעצם רטט שונה של המיתרים שנוצרו כתוצאה מהמפץ הגדול . וכל מה שיקרה בעצם אמור לקרות כי אין כל הכוונה כלל – אתה הולך בדרך שאתה אמור ללכת ופה זה נגמר – אפשרות בחירה ממש אין לך . אתה בסך הכל עוד "רטט" של מיתר הבריאה .

מה שאותי מעניין ולכן כתבתי מאמר זה הוא כיצד אדם חי את חייו – עבודה , ילדים , מקים משפחה ולא חושב לעצמו האם יש מטרה לבריאה ? האם יש לי תפקיד כאן ? באמת יש אלוהים ? מה זה אלוהים בשבילי ? האם אני מבין שחלק מסוים בגוף שלי הוא חלק רוחני שלא ניתן להגדיר אותו והוא הוא הניצוץ האלוקי ? החייים עוברים על רובנו כמו רובוטים שמתוכנתים היטב – כסף , אגו , מעמד , חיפוש רוחני בהודו - כל אחד והמסלול שלו .

איך אמר לי פעם פוליטיקאי - "עדיף לא להתעמק ולדעת – החיים יעברו אותו דבר , עד עכשיו הסתדרתי יפה בלי לדעת..." .

לסיום שאלה קטנה – כאשר האדם מת מה בעצם נלקח ממנו ? מוח יש , לב יש , גידים יש , עצבים יש , דם יש , אוויר יש – מה נלקח ממנו שגרם לו למות ? הכל קיים בדיוק כמו שהיה לפני רגע שהיה בחיים . מה הוא החלק המסתורי הזה בגוף שלנו שמחייה אותנו ?

חוכמת הקבלה טענה עוד לפני אלפי שנים שהנשמה היא זו שמחייה אותנו והיא אנחנו – הפלא ופלא שהמדענים של היום ( ביניהם יוצר הסר "הבליפ" ו"הסוד") טוענים שאין חומר בעולם כלל – הכל אשליה ובעצם פירוש של המוח – כל מה שקיים הוא חלק רוחני שנמצא במוח והוא זה שמתרגם לנו את העולם כפי שהוא והוא בעצם אנחנו !

הנשמה היא חלק מאלוהים , ניצוץ אלוקי – בתוף הגוף שלכם יש אור – אור של נשמה חיה ונושמת -

לא מעניין אתכם לדעת מהיכן הגיעה ? ומי זה האלוהים הזה שנתן אותה ?

לי כבר יש תשובה מבוססת ...

אשמח לשאלות , הערות והארות ,

אלעד כהן .



www.eladcohen.net


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלעד כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]