חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פקטורים מעוררי גדילה - יעקב עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




בדיקת זיוף חתימה על שוברי אשראי - לחץ כאן
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זיוף שוברים חתימה מזוייפת בדיקת חתימה מזוייפת בדיקת זיוף חתימה

נושא המאמר: חתימה או קשקוש - חובת חברת האשראי לכבד שוברים במקרה של זיוף חתימה בדיקת חתימה מזוייפת
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

חתימה או קשקוש - חובת חברת האשראי לכבד שוברים במקרה של זיוף חתימה בדיקת חתימה מזוייפת


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] רשימה זו תעסוק בסוגייה מסחרית נפוצה ביותר הנוגעת לזיוף החתימה על "שובר התשלום באשראי". כידוע, חברות האשראי מתקשרות עם בעלי עסקים בהסכמי הצטרפות לתוכנית כרטיס אשראי, מכוחם יכול בעל העסק לחייב לקוחותיו באשראי, תוך שהוא נפרע מחברת האשראי עם הצגת שובר התשלום באשראי. על פי הסכמים אלו מחוייב בעל העסק להחתים את הקונה באשראי על השובר ואף לוודא כי החתימה על השובר זהה לחתימה המתנוססת על גב כרטיס האשראי. במקרה בו מדווח בעל כרטיס האשראי לחברת האשראי על אובדן / גניבת הכרטיס, יש וחברת האשראי לא תכיר בכוחן המחייב של פעולות שבוצעו בכרטיס ובמסגרת כך לא תפרע שוברי אשראי שהחתימה בהם זויפה. סיטואציה מעין זו נתבררה בת.א. (נצרת) 4979/99 קוסאי נ´ visa (פורסם במאגר משפטי "נבו") שם דובר בכרטיסים אשר אבדו / נגנבו כאשר המוצא / הגנב ביצע בהם רכישות בעסקו של התובע, עוד לפני שחברת האשראי הודיעה לתובע על ביטול הכרטיסים, תוך שהוא מזייף את החתימה. הנתבעת, חברת האשראי, טענה כי לא חלה עליה חובה לפרוע את השוברים היות והתובע כלל לא ווידא את אמיתות החתימות. כבוד השופטת מויאל בחנה את פרטי ההתקשרות שבין הצדדים וקבעה כי: "לא ניתן לצפות מבעל עסק סביר שיערוך בדיקה והשוואה מדוקדקת בין החתימות, ודי בכך שהחתימה נופלת במעין מתחם דמיון סביר; דרישה חמורה יותר מבעל עסק אינה סבירה וגוררת מידה רבה מדי של פיקוח והתערבות". מכאן עולה שדי בדמיון בין החתימות בכדי לחייב את חברת האשראי לפרוע את שוברי האשראי. היות ודובר בכרטיסים אשר נגנבו או אבדו, לא היה ניתן להציגם כראיה במשפט, ולא ניתן היה לבחון את החתימה המתנוססת על גב הכרטיס - ומשכך כלל לא ניתן היה להשוות ולומר שהחתימה על גב הכרטיס שונה מזו המופיעה על השובר. בעטיו של קושי ראייתי זה, לא עמדה לנתבעת הוכחה ישירה לעניין הזיוף ומשכך לא עמדה לה הגנתה. ועוד הוסיף בית המשפט: "...נראה לי שהנתבעת היתה יכולה להקטין את העומס הראייתי המוטל עליה אילו היתה דואגת לתיעוד קבוע ומסודר יותר של חתימות בעלי הכרטיסים כמו גם לנהלים שיבטיחו שבעל הכרטיס יחתום עליו כתנאי לקבלתו לידיו, דבר שאינו מתקיים כפי שעולה מהראיות". בפסיקה זו גילה בית המשפט חוסר נחת מהאופן הלקוי בו חברות האשראי נוהגות בקשר עם ההתגוננות ממעשי זיוף, ובפרט מכך שהן אינן עושות די על מנת למנוע מצב זה תוך שהן מבקשות להטיל על העוסק את הסיכון הנובע ממחדליהן. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר: www.taxlawyers.co.il [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]