חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חומציות הקיבה והשפעתה על הישגנו





    קישורי טקסט (לפרטים)




 

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכם בנק הסכמי בנק הזכמי בנקים

נושא המאמר: הסדרת הסכמים בנקאיים בכתב וחובת זהירות של הבנק כלפי הלקוח
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



לאחרונה ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים פסק דין בסוגיה אשר נסקרה כאן במאמר אשר התפרסם כאן, שעניינה בפעולות שמבצע בנק בניגוד לתניית מורשי החתימה בחשבון (ת.א. 812/93 בנק לאומי לישראל בע"מ נ´ החברה להקמת נאות אסתר בע"מ ואח´). החברה הנתבעת התקשרה עם משרד השיכון בהסכם לבניית פרוייקט דירות ולשם מימון הפרוייקט, התקשרה החברה עם הבנק בהסכם ליווי בנקאי.

כידוע, בהסכם ליווי בנקאי מופיעה תניה המחייבת הפקדה של כל הכספים המתקבלים מהפרוייקט לחשבון מיוחד, המשמש אך ורק לצורך הפרוייקט. כך מתאפשר לבנק המלווה פיקוח פיננסי על הפרוייקט אותו הוא מלווה. לטענת הבנק, לא הפקידה החברה בחשבון הפרוייקט כספים שהגיעו לידיה מתקבולי הפרוייקט, ולפיכך נוצרה יתרת חוב בחשבונה. בתגובה הגיש בנק לאומי תביעה כנגד החברה ובעלי מניותיה שערבו לחובותיה. החברה מצדה טענה כי החוב בחשבונה נוצר בגין מחדלי הבנק. לטענתה, החיל עליה הבנק את הסכם הליווי טרם שחתמה עליו ועל סמך הסכמות מוקדמות שנערכו בעל פה בלבד. מסיבה זו, לא כיבד הבנק שיקים של החברה ללא כל הצדקה ואף אילץ אותה למכור דירות בפרוייקט במחיר נמוך משוויין הריאלי. כן טענה החברה, כי הבנק אישר משיכת כספים מחשבונה בניגוד לתנאי החשבון לפיהם נדרשות שתי חתימות כתנאי לביצוע פעולות בו. בפסק הדין קובע בית המשפט, כי קיימת חשיבות רבה להסדרת הסכמים בנקאיים מורכבים בכתב ועל כן אין לקבל את גישת הבנק לפיה ניתן ללמוד על קיומו של הסכם ליווי רק מתוך הסכמה בעל פה או מהתנהגות הצדדים.

לאור האמור, קובע בית המשפט, כי טרם החתימה על הסכם הליווי, הוסדרו יחסי הבנק והחברה לפי תנאי ניהול חשבון החח"ד של החברה בבנק (קרי, החשבון בו היקצה לה הבנק מסגרת אשראי מוגדרת ומאושרת). מאחר שהחברה לא חרגה ממסגרת האשראי המאושרת, פעל הבנק שלא כשורה כאשר לא כיבד שיקים של החברה, והפעיל עליה לחץ למכור דירות במחירי הפסד.

בית המשפט קבע עוד, כי הבנק הפר את תנאי ניהול החשבון כאשר איפשר ביצוע פעולות בחשבון הבנק של החברה בניגוד לתניית מורשי החתימה ובכך הפר הבנק את חובת האמון שלו כלפי החברה. יחד עם זאת כשם שהבנק חייב בחובת זהירות כלפי לקוחו, כך גם הלקוח חב חובת זהירות כלפי הבנק במובן זה שעל הלקוח לעיין בדפי החשבון ולדווח לבנק על אי סדרים בחשבון מיד כשנודע לו על כך.

בפסק הדין הנ"ל מיושמת עמדת בתי המשפט, לפיה יש לראות בחומרה מחדל של בנק המאפשר פעולות בחשבון בניגוד להוראות הלקוח בדבר זכויות החתימה וכן ניתן ללמוד מפסק הדין על החשיבות הרבה לעריכת הסכמים בנקאיים בכתב.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]