חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
העמסת אינסולין תוך ורידית – (I.T.T)





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סכרת סוכרת

נושא המאמר: סוכרת - לא צריך לסבול!
מאת: י. נ.   שמור מאמר למועדפים


סוכרת – מגפה?


בישראל מצויים כיום כ-400,000 חולי סוכרת ועוד כ-200,000 שנושאים את המחלה אך אינם מודעים לכך. אלו מספרים אסטרונומיים שלמעשה אומרים שכמעט בכל בית בישראל קיים היום לפחות חולה סוכרת אחד.


סוכרת היא מחלה הידועה עוד מימי קדם אך הגורמים לה נתגלו בראשית המאה ה-20. מאז ועד היום, במקביל לעליית המודעות בנושא המחלה השתפרה גם הטכנולוגיה ללא הכר ואיתה גם שיטות הטיפול ההופכים את ההתמודדות עם המחלה להרבה יותר נסבלת. אך לפני שניכנס לשיטות הטיפול החדשניות כדאי שנבין תחילה מהי סוכרת, מה הגורמים לה, נכיר את הסימפטומים שלה ואת הדרכים בהן ניתן למנוע אותה.


מהי סוכרת?


סוכרת אם כן זו מחלה עתיקת יומין. היא מחלה מטבולית הנגרמת כתוצאה מהפרעה בחילוף החומרים המביאה לעלייה ברמת הסוכר בדם. ישנם שני סוגים עיקריים של סוכרת. הראשונה היא "סוכרת הנעורים" הנקראת "סכרת מסוג 1" והיא נגרמת כתוצאה מהרס של תאים המייצרים אינסולין בלבלב וכתוצאה מכך נגרמת הפסקה בהפרשתו. הלוקים בסוג זה של סוכרת זקוקים לזריקות אינסולין קבועות. הסוכרת השנייה היא "סכרת מבוגרים" הנקראת "סכרת מסוג 2". העלייה במספר החולים בסוכרת מן הסוג הזה בשנים האחרונות היא מטאורית בשל תופעת ההשמנה המאפיינת אוכלוסיות נרחבות בעולם המערבי בנוסף לחוסר פעילות גופנית. בסוכרת מן הסוג הזה, הלבלב ממשיך לייצר אינסולין אך הגוף, מסיבות שונות, מאבד את היכולת להשתמש בו וכתוצאה מכך ישנה פגיעה חלקית ביכולת של הלבלב לייצר אינסולין. הלוקים בסוכרת מן הסוג הזה מטופלים על ידי דיאטה, פעילות גופנית ובמקים יותר חמורים של המחלה גם בתרופות ואף באינסולין.


סוכרת – גורמים וסימפטומים


סוכרת היא מחלה הנגרמת בשל גורמים שונים בהתאם לסוגה ולמשתנים אחרים כמו גיל, משקל ועוד. הגורמים לסוכרת מסוג 1 עדיין אינם ברורים לחלוטין אך ישנם מספר גורמים בעלי קשר ישיר להתפרצות המחלה כמו: תגובות של המערכת החיסונית, תורשה וזיהומים ויראליים. סוכרת מסוג 2 המתפרצת בגילאים מאוחרים יותר נגרמת בעיקר כתוצאה מגורמים תורשתיים אך גם לגורמים סביבתיים כמו מצבי לחץ, השמנה ושינויים בהרגלי החיים יש משקל.


הסימפטומים למחלה הם לרוב הטלת שתן תכופה, איבוד משקל, עייפות מתמשכת, פצעים שאינם מגלידים, רעב תמידי, צימאון רב, ראייה מטושטשת וחוסר תחושה בכפות הידיים והרגליים או לחלופין תחושת עקצוץ. הסימפטומים של סוכרת מסוג 1 הם הרבה יותר מובהקים בעוד שבסוכרת מסוג 2 המחלה מתפתחת באיטיות תוך שהגוף מתרגל לרמת הסוכר הגבוהה מה שעלול לגרום לרבים לשאת את המחלה במשך שנים ללא ידיעתם.


על אף שחלק מהגורמים לסוכרת אינם תלויים בנו, ישנם גורמים סביבתיים שניתנים לשליטתנו ולכן ניתן להוריד משמעותית את הסיכון לחלות במחלה. על ידי פעילות גופנית מוגברת (הכמות המומלצת היא 30 דקות פעילות ברמה בינונית ביום) ניתן להפחית את הסיכוי לחלות בסוכרת ב- 35% עד 40%. כמו כן לשמירה על תזונה נכונה חשיבות מכרעת במניעת סוכרת. שילוב של שני הגורמים הללו אמורה להביא להפחתת משקל המשפרת את הרגישות לאינסולין, מורידה את רמת הגלוקוז ואת רמת שומני הדם בזמן קצר יחסית, וכן תורמת להורדה בלחץ הדם. כמובן שהימנעות מעישון עוזרת גם היא להימנעות מהסוכרת.


האם חייבים לסבול?


נשאלת השאלה, האם העובדה כי אתה חולה סוכרת אומרת בהכרח כי תאלץ לסבול כל חייך ? ובכן, היום ניתן כבר לומר שהתשובה היא ממש לא, עולם הרפואה כבר יודע להתמודד עם המחלה ואפשר לחיות איתה ולטפל בה ללא סבל מיותר. לאחרונה הורשו לשימוש בארץ שלוש תרופות מתקדמות ביותר. הראשונה היא Avandia המיועדת לחולי סוכרת מסוג 2 ומטפלת בהתנגדות לאינסולין הקיימת ברקמות ההיקפיות שלהם. יעילותה של התרופה היא גבוהה ויתרונה הגדול הוא בכך שהיא נטולת תופעות לוואי. הוכח כבר כי מתן התרופה לחולי סכרת מסוג 2 יכולה למנוע מהם את הצורך המעיק בזריקות האינסולין.


ה-Novonorm היא תרופה מיועדת לחולי סוכרת, הגורמת להפרשת אינסולין בלבלב והחידוש בה הוא שהיא עושה זאת בדומה לתהליך פעילות הלבלב אצל אדם בריא. יתרונה הוא בכך שבניגוד לתרופות דומות היא אינה גורמת להשמנה ותת סוכר.


התרופה השלישית היא ה- Regranex. מדובר למעשה במשחה שמטרתה ריפוי פצעים שאינם מתרפאים באמצעות תרופות או משחות אחרות. בלא מעט מקרים משחה זו עשויה למנוע קטיעת רגל. חשוב לציין כי היא חלק מסל התרופות בישראל.



www.alummot.co.il/%d7%a1%d7%95%d7%9b%d7%a8%d7%aa


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י י. נ. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]