חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על זכויות יוצרים באינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות המס עיקול גביית חובות מיסים

נושא המאמר: עיקול רכב על ידי רשויות המס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]




וודאי נוכחתם לראות במהלך נסיעות על כבישי מדינת ישראל, מחסומים בהם שוטרים מבקשים לערוך ביקורות זיהוי לכלי רכב ולעוברים והשבים. אולם לא אחת, מחסומים אלה אינם תמימים כפי שהם נראים ואינם באים לעצור חשודים מיידים, אלא מוקמים במסגרת פעילות רשות המסים לגביית חובות חייבים.

לעיתים נתקלים במקרים בהם פקחי מחלקת הגבייה של רשויות המיסים, הם אלה העומדים במחסום ועוצרים את הנהגים החייבים, ואם הם מוצאים לנכון, בו ברגע הם מעקלים את הרכב שבו נסע החייב, גם אם רכב זה אינו רשום על שמו של אותו חייב, אלא רק שמש אותו באותו מועד. עניין זה כשלעצמו מעלה תהיות רבות בדבר חוקיות הפעולה, ונדמה כי יש במעשים אלו שימוש פסול ומפלה בסמכויות המשטרה, תוך התחזות אסורה על פי הדין הפלילי, מקום בו גובי רשות המסים מתחזים לשוטרים.

לא מן הנמנע, כי מצב כזה יוצר לרב אי נעימות בלשון המעטה, והחייב נאלץ לתור אחר דרכים אלטרנטיביות להגיע למחוז חפצו. שאלה גדולה יותר מתעוררת כאשר הרכב המעוקל, כלל אינו בבעלותו של החייב (למשל מדובר ברכב אשר בבעלות ההורים, שכנים, חברים וכו') ובעלי הרכב הם שצריכים לנקוט הליכים מייגעים על מנת להוכיח כי הם הם בעליו, ולא החייב שנהג בו, על מנת לשחרר את רכבם מהעיקול שהוטל עליהם.

הטלת עיקולים על כלי רכב הפכה להיות קלה הרבה יותר מאז ניתנה ביום 15.8.05 החלטה על ידי כבוד הרשם עודד מאור. החלטה זו, קבעה כי מעתה ניתן יהיה לרשום עיקול על כלי רכב של חייבים, גם אם מבקש העיקול אינו יודע את מספר הרכב ואף אם אין כלל לחייב רכב על שמו. היינו, העיקול יירשם בהתבסס על מספר ת.ז. של החייב בלבד, כשמשרד הרישוי חייב לגלות למעקלים את פרטי הרכבים שבבעלות החייבים המשתמטים מתשלום חובותיהם.

הוראת סעיף 28 לחוק ההוצאה לפועל קובעת, כי אם מיטלטלין עוקלו שלא בחצרי החייב, הם לא יימכרו כל עוד לא הוכח להנחת דעתו של ראש ההוצאה לפועל שהם רכושו של החייב, ואם לא הוכח כן יבוטל העיקול. הוראה זו למעשה, יוצרת איזון בין זכויות הנושים- זוכי ההוצאה לפועל, לבין זכויות החייבים ושל צדדי ג', אשר אינם חבים לנושים דבר. היינו הסעיף, יצר חזקה הניתנת לסתירה, המקילה על הזוכים לרדת לנכסי החייבים כשהמיטלטלין עוקלו בהיותם בקרבת החייב. מי שרואה עצמו נפגע מהחלטת ראש ההוצאה לפועל, יכול לפנות בתביעה לעניין הבעלות לבימ"ש המוסמך.

צד ג' שהוא הבעלים האמיתי של הרכב, יכול לפעול לביטול או לעיכוב החלטת ראש ההוצאה לפועל. ברב רובם של המקרים, ניתנות החלטות עיכוב באופן אוטומטי לתקופה בת 14 יום, תוך הפניית צד ג' לבימ"ש המוסמך לעתור בתביעה למתן פס"ד הצהרתי לעניין הבעלות ברכב.

לעניות דעתנו, אין מקום להשלים עם מדיניות נהוגה זו, שכן הדבר הופך את קרוביו של החייב במס למעין "ערבים בעל כורחם", והם צריכים לצאת למאבקים בבית המשפט לשם הגנת קניינם. יתר על כן, פעולות אלו נעשות בניגוד ותוך פגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, שהינה זכות חוקית על חוקתית שלא מתנים עליה.

על מנת למנוע מצבים בהם קרובי החייב ייקלעו לסיטואציה לא נעימה, יכולים צדדי ג' (שאינם החייב) לפעול כדלקמן;

1. לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על כך שצד ג', הוא ולא אחר הבעלים הבלעדי של הרכב.

2. רישום הרכב על שם צד ג', לרבות פוליסות ביטוח שייצאו על שמו. כמובן, שיש צורך בשמירה ובתיעוד על אופן מימון פוליסות אלו, דבר שיחזק את העובדה כי השימוש הוא בלעדי לאותו צד ג'.

3. צד ג', צריך יהיה להוכיח כי יש באפשרותו את היכולת הפיננסית לרכוש את הרכב ולא להגיע למצב בו הוא קנה רכב שאין ידו משגת.

הצעות אלה כפי שהובאו לעיל, בהחלט יוכלו לסייע בהגנה על הרכוש של צד ג' מפני עיקולים לא מוצדקים.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]