חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אוסטיאופורוזיס, מהי המחלה, כיצד לאבחן וטיפול, פרק ב`





    קישורי טקסט (לפרטים)




-
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים מנוע חיפוש מנועי חיפוש מנועי חיפוש באינטרנט

נושא המאמר: מנוע חיפוש
מאת: שוקי ארמאני   שמור מאמר למועדפים

מנוע חיפוש הוא שירות המסופק בתחום המחשבים לחיפוש קבצים או מידע מסוים. בפרט מקובל השימוש במנוע חיפוש לשם איתור מידע באינטרנט, אך הוא שימושי גם במאגרי מידע מקומיים, למשל לשם איתור מידע במאגר פסקי דין הנמצא על תקליטור.

יש להבחין בין מנוע חיפוש, שמאגרי המידע שלו נבנים באופן אוטומטי, באמצעות סריקה של האינטרנט על-ידי רובוט, ובין אינדקס, שבו מקוטלג המידע על-ידי בני אדם.

בעזרת מנוע חיפוש ניתן למצוא מידע רב, לחפש מוצרים שונים, לחפש תמונות ולחפש מידע אחר. עיקרון הפעולה הבסיסי של מנוע חיפוש הוא שהלקוח ממלא שאילתא המציגה את המידע הנחוץ לו ושולח אותה לשרת, השרת מקבל את השאילתא ומפעיל ישום לביצוע הפעולה, תוך הפעלת אלגוריתמים שנועדו לסנן את התוצאות כך שיהיו רק בנושא שהלקוח מחפש. לסיום פעולתו מציג השרת את התשובה בפני המשתמש.

מנוע החיפוש הראשון לאינטרנט הוא Lycos, שפותח בשנת 1994 באוניברסיטת קרנגי מלון. מנועי חיפוש באינטרנט נבחנים על ידי הגולשים לפי איכות התוצאות שהם מספקים, ובהתאם לכך מאז שנת 2001 שולט מנוע החיפוש Google בשוק מנועי החיפוש.

תוכן עניינים [הסתר]
1 דף תוצאות החיפוש
2 גמישות לשונית
3 מבחינה משפטית
4 נאמנות למנוע חיפוש ספציפי
5 לקריאה נוספת
6 קישורים חיצוניים



[עריכה] דף תוצאות החיפוש
בדף תוצאות החיפוש, במנוע חיפוש המתקיים מפרסומת שהוא מציג, מוצגים בדרך כלל שלושה סוגים של תוצאות:

Pay-Per-Click advertising - פרסומות משולבות בראש התוצאות
פרסומות בצד העמוד
תוצאות "אורגניות" – תוצאות שחזרו כתגובה למילות החיפוש שהזין המחפש.
למיקום האתר בדף זה יש השפעה על כמות המבקרים באתר, ומכאן גם על האפקטיביות של האתר (פרסום, ביצוע מכירה וכדומה). פעילות לקידום אתרים במנועי חיפוש באה לשפר את מיקומו של האתר בדף התוצאות.


[עריכה] גמישות לשונית
אחת התכונות הבסיסיות שעל מנוע חיפוש לספק היא גמישות לשונית, אם כי מנועי חיפוש רבים עדיין אינם מצוידים בתכונה זו. גמישות לשונית היא היכולת של מנגנון החיפוש להתגבר על בעיות הקשורות בשפה הטבעית, כגון כתיב מלא וכתיב חסר, יחיד ורבים, טעויות כתיב קלות וכדומה.

רוב מנועי החיפוש לא מאפשרים גמישות במילות החיפוש ובהם גם מנוע החיפוש של אתר-ויקיפדיה, משמעות הדבר היא שמנוע החיפוש מוצא רק דפים בהם מופיעות כל המילים הזהות למילות החיפוש, וכך גם Google בעברית. Google באנגלית הוא בעל יכולת כזו במידה מסוימת, חיפוש wikipedya, למשל גורם ל-Google לשאול "Did you mean: wikipedia". בעברית קיים מנוע חיפוש המאפשר חיפוש מורפולוגי בשם מורפיקס. מנוע זה משמש בעיקר כמנוע לחיפוש פנימי בתוך אתרי אינטרנט. לדוגמא: חיפוש המלה "מלחמותינו" מחזיר ערכים שבהם כתוב מלחמה, מלחמת, למלחמה, במלחמה וכו'.


[עריכה] מבחינה משפטית
מנועי החיפוש מעוררים שורה ארוכה של סוגיות משפטיות שיש לגביהן פסיקות סותרות ומבלבלות. מנועי החיפוש מטלטלים מן היסוד דינים רבים, ובהם: דיני המידע, קניין רוחני, זכויות יוצרים, סימני מסחר, פרטיות, חופש הביטוי וחופש העיסוק. ראו, למשל, תביעה בעניין שימוש בסימן מסחר.


[עריכה] נאמנות למנוע חיפוש ספציפי
אחת השאלות המרכזיות ביחס למנועי החיפוש, הינה מה גורם לאדם לפתח נאמנות למנוע חיפוש ספציפי זה או אחר? מחקרים שנערכו לאחרונה מלמדים שגולשי אינטרנט מפתחים נאמנות למנוע חיפוש ספציפי, בעיקר בשל שירותים נוספים שהוא מספק ואשר מסונכרנים עם יכולת החיפוש. לדוגמה, מנוע החיפוש גוגל מספק שורה ארוכה של שירותים מסונכרנים לחיפוש כמו: שירותי התראות, דואר אלקטרוני, העלאת קבצים לרשת, פתיחה וניהול של בלוגים ועוד. הרציונל שבני אדם מפתחים נאמנות למנוע חיפוש בשל השירותים הנוספים שהוא מספק, מסביר היטב מדוע גוגל רכשה לאחרונה את אתר האינטרנט youtube. למעשה, באמצעות רכישה זאת, גוגל מצפה לחזק ולפתח את נאמנות גולשי האינטרנט למנוע החיפוש שלה, וזאת על ידי הענקת שירות חדש של סרטי וידאו המסונכרנים לחיפוש בגוגל.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שוקי ארמאני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]