חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נטרול אלרגיות בעזרת קינסיולוגיה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיבידנד מיסוי רווח הון מכירת נכס

נושא המאמר: אופן מיסוי הכנסת יחיד מדיבידנד
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


במאמרנו הקודם בסדרה סקרנו את גובה המס בו יחוב אדם על הכנסתו מרווח הון שנוצר כתוצאה ממכירת נכס שברשותו.

גם על הכנסתו של יחיד כתוצאה מדיבידנד שחולק על ידי חבר בני אדם לבעל מניותיו, ישולם מס בשיעור של 20%. אולם, סעיף 91(ב)(2) לפקודת מס הכנסה קובע, כי כאשר יחיד מפיק רווח הון ריאלי כתוצאה ממכירת נייר ערך בחבר בני אדם בו הוא עצמו בעל מניות מהותי (במועד מכירת נייר הערך או במועד כלשהו במהלך 12 החודשים שקדמו למכירה), יחוייב במס בשיעור שלא יעלה על 25%. שיעורי המס הללו חלים מיום 1 בינואר 2006, בעקבות תיקון 147 לפקודה.

בעל מניות מהותי הינו מי שמחזיק במשירין או בעקיפין ב- 10% לפחות בזכות אחת לפחות בחבר בני אדם, כגון; הזכות לרווחים, הזכות למנות דיקרטור או מנהל כללי בחברה, זכות הצבעה באסיפה הכללית, הזכות לחלוק ביתרת הנכסים לאחר סילוק החובות בעת פירוק וכו'.



בעת מכירת נכס (ההגדרה בסעיף 88 כוללת בחובה גם נייר ערך), יש להגיש לפקיד השומה בתוך 30 ימים מיום המכירה, דוח המפרט את אופן חישוב רווח או הפסד ההון וכן לשלם מקדמה בסכום המס החל על הרווח האמור.

יחיד אשר לא יגיש דוח כאמור, יסתכן בכך שפקיד השומה יוכל לקבוע את מחיר הנכס הנמכר, את מחיר המכירה ולפיו לקבוע את סכום המקדמה בו חייב המוכר בגין רווח ההון.

כמו כן, לפקיד השומה הסמכות להגדיל את סכום המקדמה שעל היחיד לשלם בכל מצב בו הוא סבור כי המקדמה שהיה צריך לשלם היחיד עולה ב- 20% לפחות מסכום המקדמה שפורטה בדוח בפועל.

במידה וקיים הפסד הון בשנת מס מסויימת, ניתן לקזזו כנגד רווח הון ריאלי שנצבר. במידה ועדיין נותר הפסד הון, ניתן יהיה לקזזו סכום אנפלציוני חייב שנצבר ביחס של שקל לשלושה שקלים וחצי, משמע שכל שקל של הפסד הון ניתן לקיזוז כנגד שלושה שקלים וחצי מהסכום האינפלציוני החייב.
מאמר זה אינו ממצה את אופן חבות המס כנגד רווחי הון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את כל היבטי המס בטרם מכירת נכסים ויצירת רווחי הון.






רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]