חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נכי צה"ל- הלם קרב- פוסט טראומה, אחרי מעל ל30 או 40 שנים.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אופציות עובדים שינוי תושבות מס הכנסה מיסים

נושא המאמר: אופן מיסוי אופציות עובדים בעת שינוי תושבות – ע"פ פקודת מס הכנסה - אופציות עובדים - שינוי תושבות - מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אופן מיסוי אופציות עובדים בעת שינוי תושבות – ע"פ פקודת מס הכנסה - אופציות עובדים - שינוי תושבות - מס הכנסה


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] אופציות לעובדים הינו כלי תגמול לעובד, אשר הופך למקובל יותר ויותר על ידי חברות בישראל ובעולם כולו. מהות האופציה לעובדים הינה כשל אופציה למניה המאפשר למחזיק בה לרכוש מניה של חברה, לאחר "הבשלת" האופציה, תמורת מחיר קבוע מראש. המימוש הינו אופציונאלי (כדאי רק כאשר מחיר המניה גבוה ממחיר האופציה לרכישה) ומכאן שמה. היתרונות לחברה מעניקת האופציות ברורה, העובד יחוש קשר הדוק יותר להצלחת החברה, עלייה בערכה של החברה יעלה את ערכן של מניות החברה ויבטיח לו אפשרות למכירת מניותיו כאשר יגיע מועד פקיעת האופציה. מבחינת העובד, הרי שבמעמד הענקת האופציה, אין הוא נהנה מהזכויות הניתנות לבעלי המניות הסחירות ואין הוא יכול למוכרן ולכן לא חלה בפועל התעשרות. ההכנסה מההקצאה מסוג זה תחול ביום בו יהפכו האופציות למניות והמקבל יוכל לפדותן. סעיף 3(ט) וסעיף 102 לפקודת מס הכנסה מסדירים את עניין מיסוי האופציות הניתנות לעובדים. החוק מאפשר למקבל האופציה לדחות את אירוע המס ליום בו מממש העובד את האופציה או שהמימוש לא יחשב כאירוע מס ויחוב במס רווח הון בחלופה לפי סעיף 102. בהחלטת מיסוי 61/06 [1] נידונה שאלת מיסוי אופציות לעובדים שהתקבלו בעת היות המקבל תושב חוץ, במדינת אמנה. אותו עובד חזר לישראל כאשר חלק מהאופציות טרם הבשילו ולכן מועד ההבשלתן יתקיים בהיותו שוב תושב ישראל. נקבע, כי ההכנסה ממימוש אופציות אשר תחושב במועד המרת האופציות למניות תחולק לשני רכיבים; 1) חלק ההכנסה שהופק במדינת האמנה לא יחוב במס בישראל. 2) חלק ההכנסה שהופק בישראל יחשב כהכנסת עבודה שהופקה בישראל ואירוע המס ידחה למועד המימוש. בכדי לחשב את שיעור המס בו יחוב אותו תושב חוזר, קבעו הרשויות כי יש לבחון מה סך גובה ההכנסה ממימוש האופציה, להכפילה במספר הימים מיום החזרה ועד לתום תקופת ההבשלה של האופציה ולחלק במספר הימים שמיום ההקצאה ועד תום תקופת ההבשלה של האופציה. בדרך זו יחוב הנישום במס בישראל רק על ההכנסה מהאופציה שנוצרה מרגע חזרתו לישראל בלבד. הפיתרון שנקבע על ידי הרשויות יצירתי ומאפשר חלוקה הוגנת של חבות המס בהתאם לתושבות הנישום בעת היווצרות ההכנסה. בדרך זו מתגברים על חסרונות שיטות אחרות לחישוב החבות במס כגון, מיסוי בהתאם לתושבות העובד ביום קבלת האופציה, או מיסוי העובד בהתאם לתושבות העובד ביום מימוש האופציה. בשתי הדרכים הללו זוקפים את החבות במס בלא קשר למקום צמיחת ההכנסה בפועל ובכך חוטאים לגישה המקובלת, לפיה הכנסת עבודה נחשבת כמופקת במקום ביצוע העבודה. -------------------------------------------------------------------------------- [1] פרה רולינג- ( pre rulling ) – מוסד למתן החלטות מיסוי מקדמיות, בהתאם לבקשת הנישום, שקיימת לגביהן אי בהירות בדבר אופן המיסוי לגביהן וגובה המס. מטרת המוסד הינה לבאר את היבטי המס לגבי מקרים ייחודיים, לעיתים עוד בטרם ביצוע הפעולה יוצרת אירוע המס. בצורה זו יכול הנישום להבין את עמדת רשויות המס בנושא. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: [email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]