חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תה - קורס ברמנים - ברטנדר - תה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יום האשה יום האשה הבינלאומי נשים זכויות האשה במשפחה

נושא המאמר: מחשבות בעקבות יום האישה הבינלאומי, קצת היסטוריה והרבה מסקנות
מאת: ליאת יקיר-טמנג    שמור מאמר למועדפים

-8 במרץ הוא תאריך מאוד חשוב בלוח השנה. יום האישה הבינלאומי.
חשוב לזכור את השורשים של יום זה, שנחגג היום ברחבי העולם משום שכיום הוא מוצא מהקשרו הפוליטי המקורי, אם בכלל הוא נחגג.

היום הזה החל היום ב-1910 בכינוס של הנשים הסוציאליסטיות בקופנהגן, דנמרק. הסוציאליסטית הגרמנייה, קלרה זטקין. הציעה שבכל שנה, בכל מדינה, יחגגו את אותו היום תחת הסיסמה : "קולה של האישה יאחד את כוחנו במאבק לסוציאליזם".


הם בחרו ב-8 במרץ בגלל ששנתיים לפני כן עובדות טכסטיל בניו-יורק אירגנו הפגנה למען זכותן להצביע בבחירות. הן היו מאוד צעירות, ברובן מהגרות שנודו משאר החברה האמריקאית. רבות מהן היו יהודיות וחלקן אפילו לא דיברו אנגלית - ועדיין הן אירגנו שביתות גדולות והפגנות.

בד"כ לאורך כל ההיסטוריה, נשים נשארות מאחורי הקלעים ומפנות את הבמה לגברים, הן יוצאות אל קדמת הבמה כשמתחילה להיות תנועה מתקדמת בחברה. ברוסיה, לדוגמה, הנשים לקחו חלק מרכזי בהדחתו של הצאר. הנשים יצאו לרחובות פטרוגראד ביום האישה הבינלאומי ב-1917 ודרשו לחם וסוף למלחמת העולם הראשונה.

בבריטניה, הנשים לקחו חלק פעיל בהתפרצות המאבק של מקבלי השכר הנמוך ב-1890, וכן בהתפרצות המאבק שזעזע את בריטניה מ-1969-1975.


שיוויון


היכן שיש משטרים שמרניים ואפלים, הנשים נדחקות אחורה. דו"ח אחרון מהועדה לשיוויון אפשרויות בבריטניה מעלה שבקצב הנוכחי שם ייקח 60 שנים בכדי להגיע למספר שווה של נשים בדירקטוריון של 100 החברות המובילות בלונדון.

לא צריך לדאוג יתר על המידה לחברות האלו, אך אם אנו רוצים ייצוג שווה בממשלות לנשים, זה ייקח, לא 40 שנים אלא 40 מערכות בחירות בקצב הנוכחי.

למרות שישנה זכות הצבעה לנשים וחוקים נגד אפליה והטרדה מינית, עדיין יש אי-שיוויון עצום. רק בארץ שלנו, 65% מהנשים עובדות בחברות כ"א לעומת 30% מהגברים. וכמו כן שכר הנשים נמןך בכ-50% משכרם של הגברים! לא ניתן להסביר זאת במונחים של הפרט, אלא זהו נתון שמייצג אי שיוויון מובנה ומערכתי.

הנשים מדוכאות, אך לא בגלל שהן לא הולכות ללמוד, או שהן נכשלות בקבלת תארים אקדמיים או שחסרה להן אסרטיביות. אלא, אנו עדיין חיים בעולם שבו רוב הנטל של הטיפול בילדים נופל על הנשים.

ישנה אמירה שמסתובבת אצל הגברים שאם נשים ישימו קצת ליפסטיק הן ישיגו מה שהן רוצות. זה אולי נכון לגבי מעט מאוד נשים, אך האי-שיוויון המערכתי מבטיח שזה לא יהיה נכון לרוב רובן של הנשים.


טיפול בילדים


ההוצאה הממוצעת על מעון יום בשנה בישראל היא 2,200 ש"ח (במקרה הטוב) וזו בהנחה שיש לך פעוט אחד. רוב הנשים בישראל מרוויחות קצת יותר מההוצאה למעונות יום. אם יש לך 2 ילדים מתחת לגילאי ביה"ס, אז תצטרכי עבודה טובה מאוד בכדי לכסות את ההוצאה על המעונות. אך לנשים רבות זה פשוט בלתי אפשרי כלכלית לצאת לעבוד.

כך הגענו למצב שלנשים עם ילדים קטנים יש 50% יותר סיכוי לא לעבוד מאשר גברים באותו גיל. ההצלחה של נשים אחדות לא יכולה להפריך את העובדה שדיכוי מערכתי של נשים קיים בישראל ובעולם. הדיכוי הזה מתבסס על העובדה הבסיסית שאם הממשלה הייתה מיישמת חינוך חינם מגיל אפס ושכר שווה לנשים זה היה גורם לשינויים גדולים וקיצוניים במעמד האישה.


בחברה הקפיטליסטית המפריטה עצמה לדעת כאילו אין מחר, כמו אצלנו, ההשפעה עלינו הנשים היא עצומה. את רוב הנטל של הרעת תנאי המחיה תישאנה הנשים. שעות עבודה ארוכות יותר, עבודה ביותר משמרות בכדי לשלם עבור שירותים רבים שפעם היו ללא תשלום, לחזור מאוחר יותר למשמרת השנייה של הטיפול בילדים ובבית. ובנוסף, כשהממשלה תוקפת את שירותי הרווחה, היא בעצם תוקפת את הנשים שעושות את רוב העבודה של הטיפול בילדים, במבוגרים ובחולים במסגרת שירותי הרווחה.


המגזין `אקונומיסט` בשנה שעברה פרסם מספרים שמראים שהנשים שיצאו לעבודה בשני העשורים האחרונים תרמו יותר לכלכלת העולם מהתפתחות הטכנולוגיות החדשות או מעליית הענקיות התעשיתיות, הודו וסין.

אבל אף אחד לא מדבר על ה"נשים - הנס הכלכלי". המגזין עוד מציין שאם מוסיפים את עבודות הבית והטיפול בילדים שהנשים עושות ללא תשלום- וכן מיליונים של נשים שעושות עבודה חקלאית ללא תשלום- אזי הנשים מייצרות את רוב העושר עלי אדמות.


אם הנשים יוצרות את רוב העושר בעולם, זה נותן לנו את הכוח לארגן כך ששחרור האישה יהיה אפשרי ומציאותי!

www.hutzpa.co.il/main/index.aspx


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליאת יקיר-טמנג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]