חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לוח דרושים בחיפה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ישראל חברות כח אדם רומניה מיסים

נושא המאמר: ישראלים פותחים חברות כוח אדם ברומניה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



ניתן להצביע על קיצו של המשטר הקומוניסטי ברומניה וראשיתו של המשטר הדמוקרטי במועד הוצאתו להורג של ניקולה צ'אוצ'סקו, יחד עם רעייתו הלנה בשנת 1989. בתקופת השלטון הקומוניסטי מאמציה של רומניה להפוך למדינה מתועשת נכשלו, אולם לאחר סיומו של שלטון זה, מאמצים אלה נשאו פרי וכיום רומניה הינה מדינה מתועשת לכל דבר, הנמנית בשורה ראשונה של המדינות המתועשות באירופה.

ישראלים רבים השכילו לנצל את כלכלתה הצומחת של רומניה, והחליטו להשקיע ברומניה בדרכים שונות ומגוונות. אחת מהדרכים העיקריות שישראלים בוחרים לצעוד, הינה על ידי הקמת חברות כוח אדם ברומניה, לצורך מתן שירותים לשוק הרומני המתפתח.

יתר על כן ובנוסף לכלכלתה של רומניה הנמצאת בתנופה מתמדת, גם שיטת המס הנהוגה ברומניה מהווה בעבור המשקיעים הישראלים תמריץ נוסף ומשמעותי להקים חברות כוח אדם רומניות. בהתאם לשיטת המס הרומנית, חברות תושבות רומניה, מוסדות של קבע של חברות זרות ברומניה וחברות זרות המפיקות הכנסות ממקורות הכנסה ברומניה חייבים בתשלום מס חברות בשיעור של 16% על הכנסותיהם.

חברה נחשבת לתושבת רומניה, על פי הדין הרומני, אם משרדה הראשי רשום ברומניה או אם מקום הניהול האפקטיבי שלה הוא ברומניה. הכנסת חברה תושבת רומניה מדיבידנד חייבת בתשלום מס בשיעור של 10%. זאת, בעוד שחברה זרה (חברה שאינה תושבת רומניה) חייבת במס ברומניה אך ורק בגין הכנסות שנצמחו ברומניה.
עוד נחדד ונציין בעניין זה, כי רבים מאותם המשקיעים הישראלים מבקשים מרשויות המס הרומניות למסות את החברה הרומנית שבבעלותם כחברת מיקרו בכדי שתמוסה בשיעור מס חברות נמוך יותר. חברת מיקרו הינה חברה המקיימת את התנאים הבאים: 1. המחזור השנתי של החברה אינו עולה על סך של 100,000 יורו. 2. החברה מעסיקה עד תשעה עובדים (היא מחויבת להעסיק לפחות עובד אחד). 3. מעל ל – 50% מהכנסות החברה נובעות מפעילות אקטיבית שאינה פעילות של ניהול וייעץ. חברת מיקרו כפופה למס בשיעור 2.5% על כלל הכנסותיה, הן ברומניה והן מחוץ לרומניה, (המונח "כלל הכנסותיה" מתייחס למחזור להבדיל מרווחים חייבים במס) שעתיד להאמיר לשיעור של 3% בשנת המס 2009. כאשר תושב ישראלי מושך משכורת מחברת המיקרו, בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שהתושב בישראלי יחויב ברומניה במס בשיעור של 16% (מעבר למס הכנסה מוטלים על השכר מסים נוספים כגון ביטוח לאומי וביטח בריאות) ובנוסף, בשל היותו תושב ישראל ובהתאם להוראות האמנה, הרי שיחויב במס גם בישראל בהתאם לשיעורי המס הפרוגרסיביים להם הוא כפוף בישראל, תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם על ידו ברומניה בגין אותה הכנסה. כאשר תושב ישראלי מקבל דיבידנד מחברת המיקרו, בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שהתושב הישראלי מחויב בניכוי מס במקור ברומניה בשיעור של 15% ובנוסף, בשל היותו תושב ישראל ובהתאם להוראות האמנה, הרי שהוא יחויב במס גם בישראל בשיעור של 25% בישראל (בהנחה ששיעור החזקותיו בחברה יעלה על 10% ויהיה בגדר בעל מניות מהותי), תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם ברומניה בגין אותה הכנסה. במקרה זה שיעור מס הכולל, בישראל וברומניה, ממועד יצירת ההכנסה בחברה ועד לחלוקה אל התושב הישראלי כדיבידנד יעמוד בשנת המס 2008 על סך כולל של 26.88% ובשנת המס 2009 על סך כולל של 27.25%.

בנוסף לחובות הרגילות החלות על חברה ברומניה, על חברת מיקרו מוטלת החובה לשלם את המס אחת לרבעון, ב- 25 לחודש העוקב לחודש האחרון בכל רבעון. ראו הוזהרתם , חברה מיקרו שעברה את סך מחזור העסקאות של 100,000 EUR, תאלץ "להיפרד מכינויה" כחברת מיקרו ומעתה ואילך תחויב במס חברות רגיל בשיעור של 16%, החל מהרבעון שבו עברה את הסך האמור, כמו גם בחישוב המס הראשון יש לכלול את כל הכנסותיה והוצאותיה של החברה מתחילת שנת המס.
לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת משפטית או לייעוץ משפטי - אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עו"ד או רו"ח הבקיא בתחום המיסים עוד בטרם החלטתם להקים חבת כוח אדם בכדי לנצל את צמיחתה הכלכלית של רומניה ובכדי לעשות שימוש בדין הרומני כדבעי.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]