חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חיתולים למבוגרים ומוצרי ספיגה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שינה דיכאון חרדה פסיכולוג

נושא המאמר: פסיכולוג, פסיכיאטר - מי מבין כל הפסיכולוגים יכול לעזור לך
מאת: מכון דור   שמור מאמר למועדפים

מיהו פסיכולוג ?
"חוק הפסיכולוגים" מתיר את השימוש בתואר "פסיכולוג" רק לבעל תואר שני (M.A) לפחות, שהנו רשום בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות.
לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה נלמדים במרבית האוניברסיטאות בישראל, במסגרת הפקולטה למדעי החברה או בפקולטה לבריאות ולרפואה. לתנאי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה (M.A) רף גבוה במיוחד. לימודי התואר השני בפסיכולוגיה מתמקדים בתחומי התמחות שונים. בתום לימודי ההתמחות נדרשת תקופת התמחות מעשית (סטאז') של 4 שנים ולאחריה - בחינת מומחיות מטעם המדינה. הבחינה תקבע האם תינתן למועמד רישיון עיסוק של מומחה בתחומו, אם לאו.

סוגי ההתמחויות בפסיכולוגיה:
? פסיכולוגיה קלינית: מתמחה בפסיכופתולוגיה, אבחון וטיפול. ייעוץ במגוון של בעיות היומיום, כגון מצבי דיכאון, חרדה, ולחץ. כמו כן עוסק התחום הקליני בטיפול באנשים בעלי הפרעות נפשיות.
? פסיכולוגיה רפואית: מתמחה בייעוץ ובטיפול, במטופלים ובבני משפחתם שנמצאים לקראת טיפול רפואי/ ניתוח ובמהלכו.
? פסיכולוגיה התפתחותית: מתמחה בטיפול בתינוקות ובילדים עד גיל בית הספר היסודי. על פי רוב, פסיכולוג מומחה זה מכונה פסיכולוג ילדים. רוב הפסיכולוגים של הילדים מטפלים גם במבוגרים, בשל הסיבה הפשוטה שילד מגיע לטיפול תמיד עם הוריו. לפיכך, מקובל לעבוד בו בזמן גם עם ההורים.
? פסיכולוגיה חינוכית: מתמחה בייעוץ למורים ולתלמידים במסגרת בית הספר.
? פסיכולוגיה ארגונית: מתמחה בייעוץ לארגונים בנוגע ליעילות הארגון ולהשתלבות הפרט בתוכו.
? נוירופסיכולוגיה: מתמחה במחקר וטיפול של פגיעות מוח ובשיקומם.
? פסיכולוגיה שיקומית: מתמחה בטיפול בנפגעי מחלות, בנפגעי תאונות, עיבוד שכול ובטראומות אחרות.
? פסיכולוגיה קוגניטיבית: מתמחה בחקר התפקודים המנטאליים, כגון זיכרון, למידה וקשב ויישומם. תחום זה אינו דורש תקופת התמחות.
? פסיכולוגיה מחקרית- ניסויית: חקר הפסיכולוגיה ופיתוח שיטות מחקר. תחום זה אינו דורש תקופת התמחות.


פסיכולוג או פסיכיאטר ?
הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה הנם שני תחומים דומים במהותם ובו זמנית נחשבים לתחומים נפרדים. פסיכיאטר הנו רופא המתמחה בתחום הנפש ועוסק במתן טיפול נפשי ותרופתי. פסיכולוג בעל התמחות קלינית או שיקומית, מומחה בפסיכותרפיה ובפסיכופתולוגיה, הוא היחיד שרשאי להעביר מבחנים פסיכודיאגנוסטיים כדי לאבחן וליצור פרופיל טיפולי. הפסיכולוג אינו רשאי להמליץ או לתת טיפול תרופתי.

מי רשאי לתת טיפול נפשי?
פסיכולוג הנו אדם שסיים לימודי תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה, עבר הכשרה טיפולית במוסד מוסמך ובעל רישיון ממשרד הבריאות. רק הפסיכולוג הקליני רשאי לעסוק בטיפול נפשי.

אילו סוגי טיפולים פסיכולוגיים קיימים?
את שיטות הטיפול הפסיכולוגי ניתן לסווג לשתי שיטות עיקריות: טיפול דינאמי שהנו טיפול ארוך מועד, והטיפול הממוקד קצר המועד. הטיפול הדינאמי נועד לטפל בנושאים הקשורים לאישיות, לדימוי העצמי, לזהות, נטיות ולתחומי חיים, הדורשים מסע מקיף וארוך טווח של מספר חודשים עד שנים. הטיפול הממוקד קצר המועד נועד לטפל בבעיות ממוקדות המשפיעות על תחום צר בחיים, כגון חרדות, פוביות וכדומה. הטיפול אורך מספר מועט של פגישות עד חצי שנה. הטיפול הפסיכולוגי מובחן גם בפורמט המפגש: אישי, זוגי, משפחתי, קבוצתי, למבוגרים או לילדים. מתכונת הטיפול הנפוץ ביותר מביניהם הוא הטיפול האישי, ואילו את הטיפול הקבוצתי נראה לרוב סביב תהליכים של ייעוץ ופיתוח ארגוני.

איך בוחרים פסיכולוג טוב? כמה זמן נמשך טיפול?
? ראשית, יש לבקש לראות תעודת רישיון מומחה מטעם משרד הבריאות, שלרוב יתנוססו בחדרו של הפסיכולוג.
? יש לבחור אדם העוסק בטיפול ולא במחקר והוראה, ניהול או כתיבת חוות דעת.
? בפגישות הראשונות (3-2 פגישות) יש לערוך היכרות הדדית, להחליט על הנושאים שבהם ייגע הטיפול. יש לקבוע לוח זמנים משוער, האם מדובר בטיפול קצר וממוקד או בטיפול ארוך טווח.
? "כימיה". אם המטופל מרגיש שלא קיימת "כימיה" בטיפול, עליו להמשיך לחפש מטפל חלופי עבורו.
? חשוב לערוך בכל כמה חודשים הערכת התקדמות ולקבוע אומדני זמן חדשים.
? במהלך טיפול מוצלח, על המטופל לחוש בשינוי.


כמה זה עולה לי?
עבור טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים: 160-100 ₪ לפגישה.
עבור טיפול פסיכולוגי פרטי: 400-250 ₪ לפגישה.
? המחיר נקבע לפי ותק, ניסיון ומוניטין של המטפל.

האם לפנות למסגרת ציבורית או פרטית?
עיקר יתרונו של הטיפול הציבורי הנו עלותו הנמוכה. ואילו חסרונו העיקרי בא לידי ביטוי בחוסר גמישותו, למשל, בהמתנה לתור, בבחירת המטפל, שעת המפגש ובתדירות המפגשים. הפנייה לטיפול בשירות הציבורי נעשית באמצעות קופות החולים ובאמצעות מרפאות בריאות הנפש של משרד הבריאות ואגף הרווחה בעירייה.
למסגרת טיפול פרטית ניתן להגיע באמצעות המלצה, היכרות אישית וכמובן - דרך האינטרנט.

לילך שליט.

www.1dor.co.il/sleep_treatment.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מכון דור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]