חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בניי ציפורניים לכלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הטבות מס בעלי דירות דמי שכירות מיסים

נושא המאמר: הטבות מס לבעלי דירות הנהנים מדמי שכירות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


החוק מעניק לנישום שלוש חלופות למיסוי הכנסות משכירות:
פטור ממס עד תקרה מסוימת - חוק מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מהשכרת דירת מגורים), התש"ן - 1990, מעניק פטור על הכנסה של דמי שכירות בשנת המס, ובלבד שלא הייתה לנישום הכנסה מהשכרת דירות מגורים בסכום כולל העולה על 4,200 שקלים חדשים בשל חודש השכרה כלשהו בשנת המס; לעניין סעיף זה יראו כהכנסת הנישום גם הכנסה של דמי שכירות של בן זוגו המתגורר עמו או של ילדו שעד גיל שמונה עשרה.

נישום בעל הכנסה מהשכרת דירות מגורים, העולה על התקרה, יהיה פטור ממס על הכנסת דמי שכירות עד גובה התקרה לאחר שהופחת ממנה הסכום שבו עולה ההכנסה מהשכרת דירות מגורים על התקרה. לדוגמא, נישום הנהנה מדמי שכירות בגובה 6,000 ₪ זכאי לפטור בגין דמי שכירות בגובה 2,400 ₪.
2,400 = (4,200 - 6,000) - 4,200 (אופן החישוב)
כאמור, על פי הדוגמא סכום של 3,600 ₪, בניכוי הוצאותיו של המשכיר ששימשו אותו לשם יצירת הכנסתו, חייבים במס הכנסה בהתאם לשיעור המס השולי החל על הכנסתו. יחד עם זאת, מי שנהנה מהפטור לא יוכל לנכות פחת מהכנסתו.
יודגש, כי משכיר המעונין ליהנות מהפטור, חייב להחזיק במסמך בחתימת ידו של השוכר המאשר כי הדירה משמשת לו למגורים בלבד. במידה והדירה משמשת לעסק אין המשכיר רשאי ליהנות מהפטור.

מס בשיעור של 10% על הכנסה מהשכרת דירת מגורים - פקודת מס הכנסה מאפשרת לנישום בעל הכנסה מהשכרת דירה לשלם בגינה מס בשיעור של 10%. משכירי דירות ינצלו אופציה זו, כאשר הם נהנים מהכנסה מהשכרת דירות העולה משמעותית על תקרת הפטור ובנוסף, ההוצאות ביצור הכנסת דמי השכירות אינן גבוהות, זאת בשל אי יכולתו של הנישום הבוחר בחלופה זו לנכות פחת והוצאות המשמשות ביצור הכנסה דנן.
האמור בחלופה זו יחול רק אם נתקיימו כל אלה: 1. הכנסתו של היחיד מדמי השכירות אינה הכנסה מעסק 2. היחיד שילם לפקיד השומה את המס החל על ההכנסה מדמי השכירות תוך שלושים ימים מיום קבלתה או ששילם בשנת המס מקדמות.
כאמור, נישום הבוחר לשלם מס כאמור, לא יהא זכאי לנכות כל פחת או הוצאות שהוצאו בייצור ההכנסה מדמי השכירות, ולא יהא זכאי לקיזוז, לזיכוי או לפטור מההכנסה מדמי השכירות או מהמס החל עליה.

מסלול רגיל - במסלול זה משולם מס בהתאם להכנסתו החייבת של הנישום ובכפוף למדרגות המס השוליות, תוך התרת ניכוי מלוא הפחת וההוצאות הנוצרות בייצור הכנסת דמי השכירות. מסלול זה נועד בעיקר לאלו אשר אינם חוסים תחת החלופות האמורות, אם בשל העובדה כי דמי השכירות עולים כדי עסק, או בשל העובדה שהדירה המושכרת אינה משמשת למטרת מגורים.
משפחות הנהנות מדמי שכירות, פעמיים רבות, מוותרות על חלופת הפטור כאמור, בשל העובדה כי דמי השכירות המתקבלים עולים על תקרת הפטור הקבועה בחוק. ניתן להתגבר על קושי זה על ידי העברת חלק מהדירות על שמם של הילדים הבגירים (מעל גיל 18) או קרובי משפחה מסוימים וזאת ללא חיוב במס שבח ומס מכירה, עובדה המאפשרת לכל אחד מבני המשפחה להיכנס לגדר החלופה הראשונה המעניקה פטור מלא על הכנסת דמי השכירות.
לסיכום כאשר באים לבדוק ולבחון את החלופות השונות ואת מגוון הפטורים והתמריצים לעניין תשלום מס בגין הכנסת שכירות, יש לפעול בזהירות רבה, לקחת בחשבון מגוון של שיקולים כלכליים ומשפטיים, ולקבל ייעוץ משפטי מעמיק ומקצועי לפני קבלת ההחלטה.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]