חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דרושים תל-אביב- חשוב לדעת מתי לחפש עבודה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה חובת דיווח ישראל מיסים

נושא המאמר: חובת הדיווח על תכנוני מס בישראל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


ביום 1.1.07 נכנסו לתוקפן תקנות מס הכנסה (תכנון מס החייב בדיווח) (הוראת שעה), התשכ"ז - 2006 (להלן: "התקנות"). תקנות אלו מונות רשימה סגורה של 13 תכנוני מס, עסקאות החייבות בדיווח, היות ולגביהם קיימים ספקות בעיני מחוקק המשנה שעסקינן בתכנון מס אגרסיבי או מלאכותי.
בשולי הדברים יוער, כי ברשות המיסים ציינו שהתקנות נועדו לשם שקיפות דיווח הנישומים והם אינם מהווים הצהרה של הרשות, כי תכנון המס אינו לגיטימי, אלא נועדו בסה"כ לאפשר לפקיד השומה ולמנהל מע"מ נגישות ובדיקה קלה של העסקה.

בהתאם להוראות סעיף 131 לפקודת מס הכנסה ותקנות מס הכנסה (פטור מהגשת דין וחשבון), התשמ"ח – 1988 (להלן: "הפקודה"), קיימת כיום חובת דיווח מלאה לרשויות המס של כל אדם וחברה שיש להם זכות בחבר בני אדם תושב חוץ, למעט בחברה שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה. סעיף 131 (ב1) לפקודה קובע כי בדו"ח שנתי שמגיש נישום תפורט כל פעולה שנקבעה בתקנות כתכנון מס מחייב.

החלטה על הקמת חברה במדינה שמעבר לים מחייבת מחשבה תחילה, בין היתר לעניין חבויות המס השונות המוטלות הן על החברה והן על בעלי מניותיה וכן על אופן הדיווח לרשויות אלה, הכול על מנת לנסות ולמקסם את רווחי החברה ובעלי מניותיה. בהתאם להוראות סעיף 131 לפקודת מס ההכנסה ותקנות מס ההכנסה (פטור מהגשת דין וחשבון), הנישום מחויב לדווח באופן מלא לרשויות מס ההכנסה על כל חברה או אדם שיש להם הכנסה "מנכס חוץ" ובכלל זה מקרקעין או מיטלטלין או זכות או טובת הנאה וכיו"ב. מכאן שיזם ישראלי המקים חברה זרה ברומניה, חייב בדיווח לרשויות המס לגבי החברות הזרות בהן הוא מחזיק. רשויות המס יהיו רשאיות לבקש את דו"חות החברה.

ב - 1.1.07 נכנסו לתוקפן תקנות מס הכנסה (תכנון מס החייב בדיווח) (הוראת שעה), התשכ"ז - 2006 (להלן: "התקנות") התקנות מונות רשימה של תכנוני מס החייבים בדיווח.
כך למשל, סעיף 2(10) לתקנות קובע, כי עסקאות במדינות החתומות על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, תשמשנה מטרה לדיווח כתכנון מס בהתקיים התנאים הבאים:

1. רכישה או החזקה של 25% מאמצעי השליטה בחברה תושבת מדינה החתומה על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, אשר מרבית נכסיה בישראל או שמרבית הכנסותיה נובעות משימוש בנכסיה בישראל.
2. קבלת תקבולים, במישרין או בעקיפין, בכסף או בשווה כסף, בשווי כולל של 1 מיליון שקלים חדשים לפחות בשנת מס, בידי בעל מניות מהותי מאת חברה תושבת מדינה החתומה על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, שמרבית נכסיה בישראל, או שמרבית הכנסותיה נובעות משימוש בנכסי החברה בישראל.

סעיף 2(9) לתקנות קובע, כי עסקאות במדינות שאינן חתומות על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, תשמשנה מעתה מטרה לדיווח כתכנון מס. לפיכך, רכישה או אחזקה של 25% מאמצעי השליטה בחברה תושבת מדינה שאינה חתומה על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, חייבת בדיווח לרשויות המס הישראליות, זאת במידה והמס שהוטל בפועל על הכנסתה של החברה באותה מדינה נמוך מ - 20%.
אי דיווח מקום בו הנישום חייב בדיווח יגרור מספר סנקציות:

1. הסמכות להטיל קנס מנהלי בסך 500 ₪ לחודש על נישום שלא דיווח במועד על תכנון המס החייב בדיווח בדו"ח השנתי {סעיף 188(א1)}.
2. הטלת "קנס גירעון" בשיעור של 30% מסכום תכנון המס, כאשר בוצע תכנון מס החייב בדיווח, ולאחר מכן, לאחר סיום כל ההליכים לרבות ההליכים בבית המשפט, הסתבר כי אותו תכנון מס מהווה עסקה מלאכותית {סעיף 191(ג1}.
3. הסמכות לפתוח בהליך פלילי כנגד נישום שלא כלל תכנון מס החייב בדיווח. העבירה הפלילית מוגדרת כטכנית ולא מהותית {סעיף 216(8)} והעונש המרבי עליה הוא עד שנה מאסר או קנס של עד כ - 26,000 ₪ או שניהם.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]