חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
העלמת מידע השמדת מידע ממחשבים





    קישורי טקסט (לפרטים)




לונדון - מלונות + אטרקציות לחץ כאן
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לונדון הקלאש להקות מוסיקה

נושא המאמר: הקלאש הלהקה הסוציליסטית ו London Calling
מאת: אתר inlondon.co.il   שמור מאמר למועדפים


הקלאש הלהקה הסוציליסטית ו London Calling.


 


היום שכל צווחן מתחיל עם שום דבר לומר, מוציא דיסק ומקבל גיבוי מחברות תקליטים או ממליוני מעריצים, ומנסה למכור כמה שיותר מוצרים הנוששאים את שמו שכמה שיותר כסף, אני נזכר בגעגועים בלהקת נעורי - הקלאש. הקלאש שפעלה בבריטניה החל מאמצע שנות השבעים, היתה להקת פאנק. הלהקה נוסדה ב-1976, כשג'ו סטרמר וקית לווין (שפרש תוך זמן קצר), עזבו להקה אלמונית בשם '101ers והצטרפו ללהקה בה היו חברים מיק ג'ונס, פול סימנון וטרי צ'יימס. הלהקה שינתה את שמה לקלאש והצטרפה לסקס פיסטולס בסיבוב ההופעות שלהם.


למרות שכיום פאנק נתפש אצל רבים כמשהו הדוגל באנרכיה או לחילופין בתנועות ימין קיצוניות, הקלאש היו ממוקמים שמאלה במפה הפוליטית ואף תמכו בתנועות שחרור שמאלניות קיצוניות כגון הצבא האירי הרפובליקני, ארגון באדר מינוף ותנועות שחרור שנלחמו נגד שלטון החונטות בדרום ומרכז אמריקה של תחילת שנות ה 80.  (כמו אלו בניקרגואה  - החזית הסנדיניסטית).


כמו להקות פאנק רבות אחרות, גם הקלאש תקפו בשיריהם את בית המלוכה ואת האריסטוקרטיה המתנשאת והמעמד העליון – האצולה הבריטית. אולם, בניגוד ללהקות אנרכיה מפוקפקות כגון הסקס פיסטולס, הקלאש היו להקה סוציאליסטית וקראו לאחוה בין גזעית ובין עמים שונים וזאת כחלק ממאבקם של בני המעמד הפועלים בממסד המדכא פוליטית וכלכלית. יחד עם זה, באופן פרדוקסלי, לקלאש לא היתה קרקע אידיאוליגית מוצקה, אלא כפי שאמר אחד מחברי הלהקה: “"זה לא שקראנו את פרדריך אנגלס או משהו, הפוליטיקה פשוט היתה ברחוב. כשאין לך איפה לישון, כשאתה שוטף כלים, חופר קברים, מנקה שרותים, מגנן פה ושם, הדברים האלו פשוט מגיעים מעצמם...”


עקביים לדעותיהם הפוליטיות והחברתיות, הקלאש היו מעורבים ישירות בתנועות שעוררו מחלוקת בבריטניה כמו: "הליגה האנטי נאצית" ו"רוק נגד הגזענות" ולאורך כל הקריירה שלהם הם הירבו להשתתף במופעים שאורגנו לקידום מטרות חברתיות ופוליטיות. גם כשהיו בשיא הצלחתם הכרטיסים להופעותיהם ומחירי המזכרות נשארו במחירים סבירים והאלבומים שלהם נמכרו במחירים בסיסיים למרות שיצאו בפורמטים מהודרים והכילו לעיתים שני אלבומים. כל אלה, בשילוב עם זעם אמיתי שהגיע מהרחוב ומנסיון החיים של הלהקה, הפכו את הקלאש לאחת הלהקות השמאלניות המצליחות ביותר בכל הזמנים ואת חבריה לגיבורי מעמד הפועלים.


 


לאחר שני אלבומים סבירים, ועם שינויו קל בחברי הלהקה, בדצמבר 1979 יצא בבריטניה אלבומם השלישי   London Calling .אלבום זה נחשב כפסגת היצירה של הקלאש והביא לידי ביטוי את מגוון הסגנונות של הלהקה, שכלל פאנק, רוק רית'ם-אנד-בלוז, ג'אז, רגאי, ראפ ועוד. באלבום ניכרות השפעות חזקות של הרוק האמריקאי אליו נחשפו חברי הלהקה בביקורם בארה"ב שנה קודם לכן והאלבום נחשב גם כאחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר בהיסטוריה של הרוק. לא פלא שמגזין הרוק האמריקאי הרולינג-סטון בחר באלבום, כטוב ביותר בשנות השמונים (בארצות הברית יצא האלבום בינואר 1980).


שמו של האלבום ושל שיר הנושא באלבום נלקחו ממילות הפתיחה בתוכנית של ה-BBC  ושיר הנושא (שאת מילותיו תמצאו בהמשך) הוא בעל אופי אפוקליפטי ומנבא שואה גרעינית, עידן קרח חדש, שטפון ורעב. האלבום היה כפול, אולם בהתאם למדיניות הסוציליסטית של חברי הלהקה שדגלו במחירי תקליטים נמוכים על מנת לאפשר "תקליט לכל פועל"  נמכר במחיר של אלבום רגיל. 


 


 


 


London calling to the faraway towns
Now war is declared - and battle come down
London calling to the underworld
Come out of the cupboard,you boys and girls
London calling, now don't look to us
Phoney Beatlemania has bitten the dust
London calling, see we ain't got no swing
'Cept for the ring of that truncheon thing

CHORUS
The ice age is coming, the sun's zooming in
Meltdown expected, the wheat is growing thin
Engines stop running, but I have no fear
Cause London is drowning and I, live by the river

London calling to the imitation zone
Forget it, brother, you can go at it alone
London calling to the zombies of death
Quit holding out - and draw another breath
London calling - and I don't wanna shout
But while we were talking I saw you nodding out
London calling, see we ain't got no high
Except for that one with the yellowy eyes

CHORUS x2
The ice age is coming, the sun's zooming in
Engines stop running, the wheat is growing thin
A nuclear era, but I have no fear
Cause London is drowning and I, I live by the river

Now get this
London calling, yes, I was there, too
An' you know what they said? Well, some of it was true!
London calling at the top of the dial
And after all this, won't you give me a smile?
London Calling

I never felt so much alike, like-a, like-a...


 

www.inlondon.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אתר inlondon.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]