חיפוש מאמרים

11713 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אטרקציות לאירועי בר מצווה - הפקות ברייקדאנס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים עסק משפחתי עסק בירושה בעלי עסקים

נושא המאמר: עסקים משפחתיים ללא יורש
מאת: עזי גרסטנר   שמור מאמר למועדפים

עסקים משפחתיים ללא יורש

עזי גרסטנר - יועץ בכיר לעסקים משפחתיים

ככל שהקהילה העסקית בישראל מתבגרת ומגוון העסקים הולך ומתרחב נוצרת בעיה שקיימת בכלכלות וותיקות ומפותחות אחרות- עסק משפחתי ללא יורש.

התופעה נובעת מכוונים סותרים המניעים משפחות בעסקים.

רוב המשפחות בעלות עסקים, מכירות בהכרח לאפשר השכלה אופטימאלית לילדיהם מחד, אך מעוניינות בכניסתם של בני הדור השני לעסק בשלב זה או אחר בהתפתחותם התעסוקתית מאידך.

הפתיחות והנגישות להשכלה פלורליסטית מאפשרות לבני דור ההמשך לבחור להם מסלולי התפתחות משלהם שאינם עולים בהכרח עם רצון הוריהם להמשכיות העסק.

לאחרונה נפגשתי בתופעה מספר פעמים ובראיונות שקיימתי עם בני המשפחה (הורים וילדים כאחד) מצטיירת תמונה ברורה של לבטי דור ההמשך מהצטרפות לעסק (לבטים שהיו בעבר בעיקר מהחשש לקשיים ביחסים) על רקע חוסר עניין מקצועי והעדפת תחומי עניין התואמים יותר לנטיות וכישורי הבן/בת.

תופעה זו מדאיגה את ההורים המייסדים, שהקימו בשעתו, עסק התואם את כישוריהם, שאפשר למשפחה לאורך השנים להגשים שאיפותיה בתחום הכלכלי,אך עם התבגרותם/זקנתם, היו רוצים לראות מי מילדיהם בעסק בשלב ראשון, לעזרה, ולאחר מכן כממשיך.

סתירה זו מתחדדת במשפחות שקיום העסק אפשר לבני דור ההמשך, בחירה בתחומי עניין ועיסוק שהשכר (לפחות בשלב הקצר והבינוני) אינו גבוה בהם ונוצר פער בין "צרכיהם" הכלכלים כפי ש"הורגלו" אליהם בבית ובין יכולת השתכרותם. פער זה מחדד את בעיית המשכיותו של העסק, מכירתו ו/או שלוב של דרכים שנדבר עליהן בהמשך.

תופעה זו מחייבת התייחסות של המשפחה ודור המייסדים בשלב כזה בחייהם (שנות 50+) בו אפשר לטפל בבעיה בצורה מושכלת.

לאחר בחינת הנושא במשפחה (מומלץ בעזרה של יועץ חיצוני) ובאם מתברר שאין בכוונת מי מבני המשפחה להצטרף לעסק ולהוות "דור המשך", יש לבחון את החלופות האופטימאליות מבחינה כלכלית בהתמודדות עם המצב.

שתי החלופות העקריות הנהוגות הנן:
1. מכירת העסק.
2. הכנסת "ממשיך" שלא מבני המשפחה.

מכירת העסק: עסק משפחתי מחייב כמו כל עסק ואף יותר להערך למכירתו בצורה מושכלת תוך הבטחה של "הצפת הערך" האמיתי שלו לקונה הפוטנציאלי דבר שדורש הכנה של מספר שנים .
כמו כן יש לשקול את נכונות המייסדים להעביר את העסק בצורה מסודרת על ציר זמן עם הבטחת תמורה ראויה למהלך זה.

הכנסת "ממשיך" שלא מבני המשפחה: מהלך זה זוכה בשנים האחרונות לפופולאריות ומועדף במקרים רבים על מכירה ומבטיח ברוב המקרים המשכיות שליטת המשפחה על רכושה תוך שיתוף ברכוש זה (כמיעוט מתוגמל היטב) גורם חיצוני (עובד ותיק מיומן ו/או דמות "מגויסת" מחוץ לעסק).

מהלך כזה הנו מורכב יותר ממהלך המכירה אך ללא ספק מומלץ.
מהלך כזה יתבצע בשלבים מוגדרים כתוכנית הכוללת בחירת המועמד/ת כניסתו לתפקיד לתקופת נסיון ונקודות ציון דרך לכניסתו כשותף וההסדרים הכלכלים הקשורים בכך.
תכנית כזו מטבעה לוקחת זמן רב יותר וכדאי להתחיל בה ממש ברגע שברור למשפחה מצב "היורש".(בן/ת ממשיך).

בשני המקרים המוצגים כאן יש הכרח לבצע המהלך כחלק מתוכנית כוללת של "הורשת" רכוש המשפחה שכדאי ומומלץ לבצעו כתהליך משותף לבני המשפחה שהתוצר הסופי בו הוא "אמנת משפחה" ?מערכת הסכמים של כל בני המשפחה על מכלול הנושאים הקשורים ברכוש המשפחה ובמורשת.

במקרים כאלה יש לבצע את המהלכים בלווי יעוץ חיצוני בעל ידע ורגישות וניסיון רב בתחום העסקים המשפחתיים.


אודות הכותב:
עזי גרסטנר יועץ עסקי לעסקים משפחתיים בעל נסיון רב שנים בייעוץ ולווי משפחות בעסקים במסגרת "גרסטנר יועצים" מקבוצת "פריצת דרך". http://www.gerstnercon.com

www.gerstnercon.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עזי גרסטנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."