חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות המס פקיד שומה שביתה מס הכנסה

נושא המאמר: תקופת שביתה או השבתה במשרדי רשויות המס נספרת לעניין התיישנות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיבל טענת התיישנות של נישום בעניין השגה שנשלחה על ידו לפקיד השומה אולם הטיפול בה בפועל החל באיחור עקב עיצומים שננקטו במשרדי מס הכנסה.

תחילתו של המקרה הוא ביום 12.9.02, אז שלחו הנישומים ערעור לפקיד השומה בגין סירובו להתיר ניכויי הוצאות שנתבעו על ידם. סביר להניח שהעניין לא היה מגיע לפתחו של ביהמ"ש, אלמלא 3 ימים קודם לכן, ב-9.9.02 החלו לנקוט עובדי מס הכנסה בעיצומים, אשר במסגרתם לא נתקבל דואר במשרדי פקיד השומה. עיצומים אלה נמשכו כחודשיים וחצי, והסתיימו רק ביום ה-19.11.02. משום כך, רק אז התקבלה השגת הנישומים במשרדי פקיד השומה.

5 ימים אח"כ, ב-24.11.02, כאשר הגיע התיק לטיפולו של רכז החוליה הממונה, הוזן במחשב תאריך קבלת ההשגה כתאריך בו נשלחה ההשגה בפועל, משמע, 13.9.02. כך גם צויין בתוכן ההודעה שנשלחה על כך לנישומים.

ככל הנראה, עקב חוסר תשומת לב מצד פקיד השומה, הדיון בעניין נדחה עד ליום ה-17.9.03, עת חלפה יותר משנה מיום הגשת הבקשה. כידוע, ס´ 152(ג) לפקודת מס הכנסה קובע כי אם בתוך שנה מיום הגשת הבקשה לא הושג הסכם, רואים את ההשגה כאילו התקבלה.

הנישומים טענו כי בהתאם להוראה זו ולאור התאריך שנקבע לדיון בהשגה, פקעה סמכותו של פקיד השומה וההשגה נחשבת כאילו נתקבלה. פקיד השומה, לעומת זאת, טען כי בדיון בהשגה, לא הועלתה כלל טענת ה"התישנות" ע"י הנישומים, אלא, רק כמה ימים אח"כ, ובכל מקרה, לא יתכן לתת לחברה שהורשעה בפלילים להתחמק מתשלום מס בגין טענת התיישנות.

לאור התפתחות העניינים, ב-24.9.03 הוציא פקיד השומה צו מעודכן לנישומים. אולם, מאחר ולפי הרישומים שהוזנו במחשבי רשות המיסים, חלפה כבר יותר משנה, ועל מנת שהמערכת תאפשר את קליטת הצו, מצאה לנכון נציגת פקיד השומה לשנות במחשב את תאריך קליטת ההשגה, לתאריך בו הוא התקבל בפועל במשרדי פקיד השומה, משמע, 19.11.02.

לעניין זה טענו הנישומים, כי ס´ 238(א) לפקודת מס הכנסה קובע חזקה בעניין שליחת דואר רשום, ולפיה, הודעה שנשלחה באמצעות דואר רשום, יראוה כהודעה שהומצאה ביום שישי לאחר יום המשלוח.

כבר בתחילה דבריו, ציין ביהמ"ש באופן עקרוני, כי, נישום יכול להגיש את השגתו בכל אחד ממשרדי פקיד השומה, וחזקה על רשויות המס שימצאו דרך נאותה לבצע העברה פנימית של ההשגה לפקיד הרלוונטי. משכך, יוכל הנישום לספור את תקופת ההתיישנות מהיום בו הוגשה הבקשה.

בדיון לגופו של עניין, דחה ביהמ"ש את טענות פקיד השומה, וקיבל את ערעור הנישום.

נקבע, כי אע"פ שהחזקה לעניין דואר רשום עוסקת בדואר הנשלח לנישומים, ולמעשה, באה להקל על רשויות המס, הרי שעל בסיס עיקרון ההדדיות יש ליישמה גם כאשר מדובר על דואר כאמור, אשר נשלח מהנישום לפקיד השומה.

עוד קבע ביהמ"ש, כי עצם העובדה שהחוק שותק בכל הנוגע להבאתם במניין של ימי שביתה והשבתה לצורך ספירת ימי התיישנות (לעומת מועדים אחרים אשר לגביהם ישנו הסדר בחוק), מלמדת כי אין שום סיבה מדוע שלא לכלול תקופות אלה בתקופת ההתיישנות.

בהמשך, סקר בימ"ש את מכלול ההוראות העוסקות בהארכת מועדים, ומצא כי כולן פונות אך ורק לנישום. עובדה זו הובילה אותו למסקנה כי אין הוראה מקבילה המאפשרת לרשויות המס להאריך את מועד תקופת ההתיישנות, וזאת משום שהרציונל העומד בבסיס הוראות אלה הן זכויות הפרט, מתוך מטרה שיוכל הנישום לדעת עד מתי עליו להמתין להחלטה בעניינו, על מנת שיוכל לתכנן את צעדיו לגבי הכספים העומדים ברשותו.

תוצאתו של דיון זה היא כי תקופת שביתה/השבתה של רשויות המס נחשבת לספירת ימי ההתיישנות ומשכך, במקרה דנן, תמה תקופת ההתיישנות לעניין השגת הנישומים ופקיד השומה לא היה מוסמך עוד לדון בהשגה במועד שבו נערך הדיון, וגם לא להוציא לחברה שומות בצו, שכן יש לראות את השגת הנישומים כאילו התקבלה.

(עמ"ה (חי´) 526/04 עדן ש.א חברה בע"מ נ´ פקיד שומה חדרה)




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]