חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פפיגו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קוד פתוח זכויות יוצרים זכויות יוצרים באינטרנט open source

נושא המאמר: קוד פתוח (open source) והגנת דיני זכויות יוצרים - זכויות יוצרים באינטרנט - קוד פתוח - open source
מאת: עו"ד גיא אופיר   שמור מאמר למועדפים

קוד פתוח (open source) והגנת דיני זכויות יוצרים - זכויות יוצרים באינטרנט - קוד פתוח - open source


האם יוצר המשחרר לציבור את יצירתו (תוכנת מחשב) כ"קוד פתוח" (open source) זכאי בעתיד לאכוף את דיני זכויות היוצרים על השימוש ביצירה? לאחרונה, בית המשפט לערעורים בארה"ב ענה על שאלה זו בחיוב, וקבע שתרבות ה"קוד הפתוח" מתירה לציבור שימוש חינם ביצירות (תוכנות מחשב למשל), ואף שידרוגן, אך בכפוף לתנאי הרישיון. ואילו העושה שימוש בתוכנה שפורסמה בקוד פתוח, אך לא עומד בתנאי הרישיון, הרי הוא מפר את זכויות היוצרים של היוצר. תקציר פסה"ד Jacobsen v. Katzer: המערער, פיתח תוכנת מחשב ופרסם אותה באתר האינטרנט שלו כ"קוד פתוח". לאמור, פרסם את התוכנה, לרבות קוד הפיתוח שלה, ונתן רישיון לציבור (Artistic License), המתיר לעשות בה שימוש חינם ולהוסיף על פיתוחה, בכפוף לתנאי הרישיון. המשיבים מפתחים תוכנות מסחריות לתעשיית הרכבות המניאטוריות (רכבות צעצוע). לטענת המערער, המשיבים העתיקו חומרים מסויימים שפורסמו באתר האינטרנט שלו כ"קוד פתוח", אולם מבלי לעמוד בהוראות הרישיון: מבלי ליתן קרדיט ליוצר; מבלי לפרסם הודעת זכויות יוצרים של "קוד פתוח"; מבלי ליצור הפניה לקובץ המקורי שהועתק; ומבלי ליצור דף הסבר לשינוי שנעשה בקוד התוכנה. המערער הגיש תביעה נגד המשיבים ובצידה בקשה למתן צו מניעה זמני. בית המשפט בערכאה ראשונה קבע, כי הרישיון "קוד פתוח" שבנדון, הינו רישיון שימוש כללי-רחב, ללא בלעדיות, ולפיכך כל שיש בידי המערער היא עילת תביעה של הפרה חוזית, ולא עילה מכוח דיני זכויות היוצרים. על טעם זה, דחה בית המשפט את בקשתו של המערער למתן צו מניעה זמני. בית המשפט לערעורים בארה"ב פסק: דין הערעור להתקבל בידי המערער עילת תביעה מכוח דיני זכויות היוצרים. שכן, רשיון שימוש לציבור, הידוע בכינוי "קוד פתוח", אינו מפקיע את זכויות היוצרים של היוצר. תרבות "הקוד הפתוח" מסייעת לאנשי מדע, אמנות, תרבות ומחשבים ליצור שיתוף פעולה עם אנשים זרים ממקומות שונים בעולם. לשם כך, יצירות רבות מוצגות לשימוש הציבור ללא תשלום, וכך גם מוסד ה- Creative Commons, מציע רישיונות "קוד פתוח" המאפשר ליוצר להקדיש את יצירתו לציבור תוך שמירה חלקית על זכויות היוצרים שלו ביצירה. תרבות זו, מועילה לרווחה המצרפית ומועילה ביותר לפיתוח המדע והאמנות. עצם העובדה, כי כסף לא עובר ידיים במסגרת תרבות "הקוד הפתוח", אין בכך כדי להעיד שאין שיקולים כלכליים בקיומה. שכן, לא ניתן להמעיט בשווי הכלכלי של פרסום יצירות כ"קוד פתוח" למוניטין ולהפריה ההדדית, אשר מהווים חלופה לתגמולים הכספיים הקונבציונאלים, שניתנים ליוצר. לגופו של עניין, אם טענות התביעה נכונות, אזי המשיבים הפרו את הוראות הרישיון, שאז דינם כמי שעשו שימוש ללא היתר בזכויות היוצרים של המערער. על מנת לקבל צו מניעה זמני, על המבקש להוכיח: (1) סיכויי הצלחת התביעה תביעה; (3) הסתברות לנזק בלתי הפיך אם לא יינתן הצו; (3) נטייה ברורה של מאזן הנוחות לטובת המבקש. כאשר עסקינן בתיקים הנוגעים לזכויות יוצרים, מרגע שהוכח סיכויי הצלחת התביעה, קיימת חזקה לנזק בלתי הפיך, אם לא יינתן צו המניעה. על כן, התיק יוחזר לערכאה הדיונית, אשר תבחן אם המערער הוכיח סיכויי תביעה טובים, ומאזן נוחות לטובתו, שאם כן יש לייתן צו מניעה זמני. לקריאת פסה"ד המלא הדן בסוגיה זו ובדיני זכויות יוצרים. למאמרים נוספים: www.ophirlaw.com אין האמור לעיל מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

www.ophirlaw.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד גיא אופיר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]