חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לבנות אתרים בזול, בקלות ובמהירות- כל אחד יכול!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נוירולוגיה ניוון שרירים פיברומיאלגיה נוירופתיה

נושא המאמר: נוירופתיה - פיברומיאלגיה - נוירופתיה - נוירולוגיה - ניוון שרירים - פולינוירופתיה
מאת: ד"ר רון דבי - נוירולוג   שמור מאמר למועדפים

נוירופתיה - פיברומיאלגיה - נוירופתיה - נוירולוגיה - ניוון שרירים - פולינוירופתיה


נוירופתיה או פולינוירופתיה הינה מונח כללי ורחב המתייחס למגוון רב של מחלות ומצבים הפוגעים בעצבים ההיקפיים. העצבים ההיקפיים הינם למעשה רשת מסועפת של סיבים (סיבי עצב) הפזורה בכל גופנו ואחראית על קליטת התחושות, התנועה והפעלת האיברים בפנימיים. עצב מוגדר כעצב היקפי מרגע יציאתו מחוט השדרה או מגזע המוח. מערכת העצבים מחולקת לשתי מערכות: מערכת העצבים ההיקפית והמרכזית (המוח וחוט השדרה). מחלות התוקפות את מערכת בעצבים ההיקפית קרויות נוירופתיה. הסימפטומים השכיחים והמטרידים ביותר של נוירופתיה הם הפרעות בתחושה. כאשר העצבים חולים נוצרת בהם פעילות חשמלית לא תקינה. פעילות זו מפוענחת במוח כשלל של תחושות לא תקינות, הכוללות: תחושת נימול (נמלול או נמלולים)- הרגשה כאילו נמלים הולכות על פני העור, הרדמות, תחושת שריפה או בעירה, כאב, עקצוצים דקירות, תחושת זרמים, תחושת קור, הרגשה כאילו הולכים על אבנים או סיכות, הרגשה שהרגליים לחוצות. בדרך כלל חלקי הגוף המרוחקים נפגעים ראשונים בנוירופתיה, כלומר הסימפטומים יתחילו בכפות הרגליים ובהמשך עלולים להתפשט מעלה וגם לערב את כפות הידיים. תלונות של כפות רגליים שורפות, רגליים בוערות, שריפה ברגליים, כאבי רגליים הן תלונות שכיחות בקרב חולי נוירופתיה. לרוב תלונות אלה מלוות גם בתחושת נימול, דקירות, הרדמות ועוד. במידה ונפגעים העצבים האחראים על הפעלת השרירים תגרם חולשת שרירים ודלדול שרירים. הדבר מתבטא בכך שהשרירים נעשים רזים יותר וחלשים, כך שקשה לבצע פעולות יומיומיות, כגון: כתיבה, אחיזת חפצים, כפתור כפתורים, פתיחת בקבוקים ועוד. פגיעה בעצבים המוטורים ברגליים עלולה לגרום לצניחה של כפות הרגליים- כף רגל שמוטה – אשר תגרום לקושי בהליכה ולאי יציבות. הסיבות של נוירופתיה רבות ומגוונות, וכוללות: סיבוך של סוכרת, חוסר במרכיבי תזונה ובפרט ויטמינים, סיבוך של תרופות, חשיפה לרעלים, תוצאה של זיהומים או גידולים, הפרעות פנימיות, מטבוליות, מחלות דלקתיות וכן נוירופתיה מסיבה גנטית ועוד. לפיכך, חשוב ביותר בכל חולה עם חשד לקיום נוירופתיה לבצע בירור מקיף על מנת לאבחן באיזה סוג של נוירופתיה מדובר, מה טיב המחלה ומה הגורמים לה. הטיפול מכוון בראש וראשונה נגד הגורם, וזאת במידה ונמצא גורם הניתן לטיפול. במקרים בהם לא נמצא הגורם, או במקרים בהם נמצא גורם שאינו ניתן לטיפול (למשל נוירופתיה גנטית) ניתן טיפול סימפטומטי, דהיינו טיפול המכוון להקל על הסימפטומים. כיום קיימות תרופות רבות ויעילות לטיפול במגוון הפרעות התחושה מהן סובלים חולי נוירופתיה.

www.neurology.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר רון דבי - נוירולוג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]