חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השורה האדומה red blood cell system





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ראש הממשלה הפגנות בית פרטי פרטיות

נושא המאמר: הקץ להפגנות מול בית ראש הממשלה?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


מאז ומתמיד קיים קונפליקט בין חופש הביטוי של האזרח ובמסגרתו חירות ההפגנה, לבין זכותו של אדם לפרטיות וזכות הקניין שלו. המשפט מנסה ליצור איזון נכון וראוי בין שני ערכים אלו ולכן, למרות שחופש הביטוי הינה זכות יסוד מאושיות הדמוקרטיה וכפועל יוצא גם הזכות להפגין, נקבעו במשך השנים גבולות מסויימים לזכות המחאה וההפגנה. כך למשל, חופש הביטוי נדחק מקום בו הוא פוגע בזכויות ציבוריות כגון הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחון המדינה וכאמור, כאשר הוא פוגע בזכויות פרטיות כגון זכות הקניין.

כבר בפסק הדין בעניין סער (בג"ץ 148/79 סער נ' שר הפנים והמשטרה, פ"ד לד(2) 169, 171) קבע בית המשפט "חירות האספה וחירות התהלוכה אינן בלתי מוגבלות. אלה הן חירויות יחסיות ולא מוחלטות... בדומה לחירויות אחרות, אף כאן יש לאזן בין רצונו של היחיד – ורצונם של יחידים – להביע את השקפותיהם בדרך של אספה ותהלוכה לבין רצונו של היחיד לשמור על שלומו ורכושו, ורצונו של הציבור לשמור על הסדר והביטחון הציבורי. בלא סדר אין חירות. חופש האספה אין פירושו התפרקות מכל סדר ציבורי, וחופש התהלוכה אין פירושו חופש ההתפרעות".

בהצעת חוק שהוגשה לאחרונה, בעיקר לאור ריבוי ההפגנות מול ביתם הפרטי של אישי ציבור, הוצע להסדיר בחוק את נושא רישוי ההפגנות בישראל, על מנת ליצור סדר וכללים ברורים בנושא. יש הגורסים כי הפגנות אשר נערכות מול ביתם של עובדי ציבור אינן משרתות את מהותו האמיתית של חופש הביטוי, אלא נועדו בכדי להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על אותם אישי ציבור, במטרה לגרום להם לעשות מעשה כלשהו או להשפיע על המשך תפקודם במשרה הציבורית אותה הם ממלאים.

ביתו של אדם הוא מעוזו האחרון לפרטיות, התרת קיום הפגנות במקום פרטי זה, קל וחומר כאשר ניתן להפגין במקום אחר לאותה המטרה, פוגעת בצורה אנושה בזכות קניינית של אותו אזרח שמול ביתו מתבצעת ההפגנה. הנפגע אינו רק אותו איש ציבור, אלא נפגעים גם שאר התושבים המתגוררים בסמיכות לו.

המצב החוקי כיום דורש קבלת רישיון לאסיפה רק מקום שמדובר בהתקהלות של 50 מתקהלים או יותר ורק מקום שמדובר בהתקהלות שהיא תהלוכה או בגדר התקהלות שנועדה לשמיעת הרצאה בנושא מדיני. הצעת החוק מבקשת לקבוע חובת רישוי גם מקום שמדובר במשמרת מחאה של אדם אחד או יותר בסמוך לבית מגורים ובנוגע לעניין ציבורי. מוצע לקבוע שכאשר קיימת חלופה מתאימה לקיום הפגנה ליד בית מגורים, לא תותר קיומה של הפגנה כאמור. נראה כי בנסיבות אלו הפגיעה בחופש הביטוי הינה מידתית, שכן ישנו מקום אחר בו אותו אדם יוכל לבטא את דעותיו, תוך שמירה על זכויותיהם הבסיסיות האחרות של שאר הנוגעים לדבר.

יובהר, כי הצעת החוק, מבקשת לטפל במחאה הנוגעת לעניינים ציבוריים בלבד, כך שהפרעות לפרטיותו של אדם הנובעת מסכסוכים פרטיים, ימשיכו להתדיין במישור הפלילי, בהתאם לחוק הגנת הפרטיות למשל.

הצעת החוק מבקשת להסדיר בחוק את נושא ההפגנות כאמור, כך שבקשה לארגן אסיפה או משמרת מחאה כאמור, תוגש לא פחות מ- 50 ימים בטרם היום שיועד לקיומה. כמו כן, מוצע לקבוע תנאים הנוגעים למרחק המינימאלי המותר לקיים הפגנה מבית מגורים, מגבלה לגבי שעות ההפגנה המותרות והגבלת מספר המשתתפים בה.

באם תאושר הצעת החוק, ניתן יהיה לראות בכך את רצונו הברור של המחוקק להכפיף את זכות היסוד לחופש הביטוי מקום שקיימת פגיעה משמעותית בפרט אחר. במדינות רבות בעולם, בהן ארה"ב, קיימת כבר חקיקה דומה האוסרת הפגנות מול בתים פרטיים. הגישה באותה מדינות דומה למוצג במאמר זה, לפיה הגבלת הפגנות מסוג זה אינה בגדר הפרת הזכות החוקתית לחופש הביטוי.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]